enurweb Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Samboeren, meg selv og kanskje et vennepar har snakket om å ta en "roadtrip" litt rundt i Europa neste sommer. Kanskje kunne noen av dere hjulpet til å komme med anbefalninger til hvilke byer og severdigheter vi burde kjøre innom og få med oss? Jeg tenkte jeg skal lage et enkelt oppsett her som beskriver interesser og slikt. Reisetidspunkt: juni/juli 2010 Reise varighet: ca. 2 uker Reisens utgangspunkt og endested: Hirtsals (Danmark) Interesser: Temaparker hvor norske eksempler er Tusenfryd og Bø Sommerland (helst litt større). Kjente bygg og andre severdigheter er også moro å få med seg selvsagt. Vi var også nylig i NYC/Florida hvor vi så show som Stomp, Blue Man Group og Cirque du Soleil som var helt konge! Om noen vet om noe slikt på veien er det også spennende! Ikke interesser: Fest og uteliv. Jeg tok en skjermdump av Google Maps sånn som den foreløpige reiseruten ser ut. Hirtsals er utgangspunktet og også der turen slutter. Kartet viser at turen går direkte ned til et tettsted i Tyskland som heter Rust. Grunnen til dette er at det ligger en stor temapark der som vi har besøkt tidligere ved navn Europa Park. Turen går så til Paris som alle er enige om at vi bør få med oss. Utennom dette trenger vi råd, tips og vink til å lage en mye mer omfattende roadtrip, det som er skissert på kartet er bare det vi er helt klare på allerede. Kanskje er det verdt å legge turen innom Berlin og München på vei nedover mot Rust i Sør-Vest Tyskland? Burde også har minst ett stopp på vei nordover fra Paris igjen også. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Kanskje de sveitsiske alpene hadde vært noe og kjørt mot Italia? Ser også noen i andre tråder anbefaler Polen... EDIT: http://www.tropical-islands.de/ rett utenfor Berlin virker stilig! Endret 3. september 2009 av enurweb Lenke til kommentar
Morro Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Ingen grunn til å dekke flere storbyer. Bedre å se "noe" av noen få, enn "nesten ingenting" av flere. Bilen er ubrukelig i storbyer, de dekker du etterhvert med fly. Hvis du ikke liker at det er helt flatt så anbefales Alpene. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Takker for tips! Spørsmålet blir vel da hvilke byer man bør fokusere på ut ifrainteresser. Jeg hadde satt pris på noen konkrete tips Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Tror nesten jeg må bumpe denne tråden for det var i grunnen veldig labert med tilbakemeldinger Lenke til kommentar
khvm Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Ok. Jeg var selv på roadtrip i Europa i 2007. Har aldri hatt en finere tur noensinne. Tok fly til Berlin. Leide bil, og kjørte nedover mot Munchen (oktoberfest) -Praha -Alpene i Østerrike (Edelweisspitze) -Bern i Sveits -Mozeldalen og Rhindalen i Tyskland -Nurburgring (for den fartsgale) -Dusseldorf -Amsterdam -Berlin. TA TUREN!!!!!! Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Takker for svar! Det blir vel ikke aktuelt med fly og leiebil men tipsene mottas med takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå