Gå til innhold

Skatt - en form for tyveri?

Er skatt en form for tyveri?  

563 stemmer

1. 1. Er skatt en form for tyveri?

• Ja
      173
    • Nei
      414

Anbefalte innlegg

Jeg har målt min IQ til 140. Forklar den.

Du lyver, for med så høy IQ er det umulig å overse eksistensen av arbeidsdeling.

Tja, sist jeg tok IQ-tester var det stort sett å se sammenhengen på forskjellige tallrekker og figurer. Det var lite som gikk på det å se sammenhenger i samfunnet ellers.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liberalister vet om arbeidsdeling. Vi mener derimot ikke at du har rett til å true andre med vold for å ta jobben deres

Så å si alle liberalistiske argumenter er utformet som om arbeidsdelingen ikke eksisterer. Det er dessuten et sympton på psykopati å vektlegge "vold" heller enn "lidelse".

Lenke til kommentar
Jo, så lenge det ikke er mennesker som påfører deg smerten.

Igjen et argument som ser bort fra eksistensen av arbeidsdeling.

En mann har sex med to kvinner, X og Y. Kvinne X ønsker frivillig å ha sex med mannen, mens Y ikke gjør det. Vil du si at kvinne X og Y er like frie fordi handlingene er identiske?

Lenke til kommentar
En mann har sex med to kvinner, X og Y. Kvinne X ønsker frivillig å ha sex med mannen, mens Y ikke gjør det. Vil du si at kvinne X og Y er like frie fordi handlingene er identiske?

Igjen et bevis på at libertarianere er psykopater. Det å sammenligne det å bli voldtatt med skatt viser en så stor distanse fra et normalt menneskelig følelsesliv, at de i beste fall har asbergers syndrom og i værste fall psykopati.

Lenke til kommentar
Igjen et bevis på at libertarianere er psykopater. Det å sammenligne det å bli voldtatt med skatt viser en så stor distanse fra et normalt menneskelig følelsesliv, at de i beste fall har asbergers syndrom og i værste fall psykopati.

Hva tror du Onar Åm lider av? (Kanskje ikke det mest seriøse spørsmålet, men jeg lurer veldig :))

Endret av whiteknuckleit
Lenke til kommentar
Hva tror du Onar Åm lider av? (Kanskje ikke det mest seriøse spørsmålet, men jeg lurer veldig :))

Jeg tror faktisk ikke at han lider av noe. Jeg tror heller at siden hans liv ikke går så flott ellers, så er hans ledende rolle i DLF og objektivismen i Norge den eneste sosiale statusen han har. Han forsvarer derfor objektivismen for å ha litt sosial status og være litt "sjef". Han vet at han tar feil, og det er derfor han blir så sur når han taper debatter eller må trekke seg fordi han blir "sliten".

Lenke til kommentar

Ta fra en mann livsløgnen og du tar fra ham hans lykke. (sånn ca sitert etter Ibsen)

Tror McFly er inne på noe her.

Åm er et geni, men har ingen akademisk suksess å vise til. Ergo er skolesystemet utformet for å knuse genier som han. Onar er ikke en rik forretnigsmann. Ergo er samfunnet utformet for å ødelegge for slike som han.

Men jeg tror ikke liberalister er psykopater eller har andre diganoser. Heller en manglende forståelse av samfunnet som et interrelatert sosialt system.

Lenke til kommentar
libertarianere er psykopater.

Du vet kanskje ikke at DLF er et liberalistisk parti?

å sammenligne det å bli voldtatt med skatt viser stor distanse fra et normalt menneskelig følelsesliv

Fredelige mennesker baserer moralen sin på fornuft, og ikke følelser.

Når det gjelder Åms IQ, er den ikke dårligere enn at han diskuterer Mensa-medlemmer under bordet på deres eget forum.

Endret av Marxisten
Lenke til kommentar
libertarianere er psykopater.

Du vet kanskje ikke at DLF er et liberalistisk parti?

å sammenligne det å bli voldtatt med skatt viser stor distanse fra et normalt menneskelig følelsesliv

Fredelige mennesker baserer moralen sin på fornuft, og ikke følelser.

Når det gjelder Åms IQ, er den ikke dårligere enn at han diskuterer Mensa-medlemmer under bordet på deres eget forum.

Så IQ påvirker retoriske evner og diskusjonsteknikker? Dette er nytt for meg. IQ er basert på romforståelse, hukommelse og mønstergjenkjennelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...