Bonna86 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 når trådstarter har helt klart og tydelig sagt at dette er noe vedkommende informerer om på forhånd? For det første kommer det ikke klart fram i ts' førsteinnlegg at han sier i fra først, jeg tolket det ikke slik ihvertfall. Og uansett, om en jente blir med hjem til en gutt, og sier "jeg er ikke interessert i noe mer enn kosing" før selve kosinga starter, så vil jeg tro hun blir kalt luremus allikevel. Og nei, jeg støtter ikke slike utsagn, men jeg kjenner andre jenter som altså har opplevd dette. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 For det første kommer det ikke klart fram i ts' førsteinnlegg at han sier i fra først, jeg tolket det ikke slik ihvertfall. Joda, står ganske tydelig her, synes jeg. Spørsmålet mitt blir vel som følger; hva ville du synes om dere ikke hadde planer om å ha sex, men kun kose og stryke litt for så å sove inntil hverandre [...] Synes det høres ut som en fair deal, jeg altså. Hvorfor skal det liksom være en selvfølge at man har sex hvis man blir med hjem til noen? Det er da uendelig mye annet man kan finne på. Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Hvem i pokkerns navn og rike er det som blir med jenter hjem for å "kose og stryke hverandre på ryggen"? Man er da mann?!? Eller...? Og det er ingenting galt å ha ereksjon av sånt. Det beviser bare at dypt inni deg så er det en mann som veit hva han _egentlig_ vil. Hvis jenta blir skuffa over det, ja da burde hu søren meg ikke innvitert deg med hjem. Ved mindre hun trodde du var homofil da. Aldri skjønt meg på dette med kosing... sovna av det sist gang.... Endret 9. september 2009 av Powerpie Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Vi er alle forskjellige, Powerpie. TS har ikke lyst å ha sex med noen han ikke kjenner så godt, og slik er det. Hva jenter vil synes om ståpikk i en slik situasjon er vel kanskje litt forskjellig, men jeg tipper at de fleste ikke vil tenke noe særlig over det, noen kanskje vil se på det som et mixed signal og et mindretall vil synes det er rart. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hvis en har stå er da ikke det noe biggy, dama kan være våt og kåt hun også liksom Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) For det første kommer det ikke klart fram i ts' førsteinnlegg at han sier i fra først, jeg tolket det ikke slik ihvertfall. Joda, står ganske tydelig her, synes jeg. Spørsmålet mitt blir vel som følger; hva ville du synes om dere ikke hadde planer om å ha sex, men kun kose og stryke litt for så å sove inntil hverandre [...] Synes det høres ut som en fair deal, jeg altså. Hvorfor skal det liksom være en selvfølge at man har sex hvis man blir med hjem til noen? Det er da uendelig mye annet man kan finne på. Jeg mener ikke at om noen blir med noen hjem på generell basis som absolutt må bety sex. Det som er tilfelle som folk diskuterer er hjem fra byn. Blir en gutt med en jente hjem fra byn alene, uten at noe annet er avtalt på forhånd, som f eks å sove over før bussen dagen etter går etc etc.. Ja da betyr det for veldig mange at sex skal foregå. Spesielt dersom gutten og jenten ikke kjenner hverandre fra før og de etter en kveld på byn finner ut at de skal ha et "nachspiel" under 4 øyne. I slike situasjoner forventer vertfall jeg sex (med mindre annet spesifiseres), og de som det har vært aktuelt med for min del har hatt det samme i tankene, men utenom egen erfaring så vet jeg ikke at absolutt alle tenker sånn. Jeg har bare det inntrykket av at det er ganske generelle normer eller "koder" som tilsier at det er sånn. I trådstartes situasjon syntes jeg det er helt greit slik som han informerer. Han gjør det helt klart at han ikke akter å ha sex, og da vil den som han skal bli med hjem være innstilt på det, med mindre hun tror hun greier å overtale han. Noen i tråden har begynt å spørre etter "vitsen" med å bli med jenter hjem uten sex. Det vil ikke jeg verken spørre om eller bedømme, jeg respekterer at andre har andre syn enn meg, og syntes ikke trådstarter gjør noe gale. Angående ereksjonene, så er det naturlige innstinkter, det er helt vanlig å få ereksjon når en "koser med" (som tross alt er vår paringsdans) en potenisell make. Selv om en har utviklet holdninger og synspunktet på tillfeldig sex, så ligger innstinkter og reflekser på et helt annet plan til å styre kroppen og underbevistheten. En kan gjøre like lite med det som å senke sin egen puls når en er livredd eller stresset, det er ekstremt få som kan kontrollere kroppen sin i slik detalj. Hvordan jenter reagerer på ereksjon kombinert med seksuell avisning vet jeg ikke... Regner med at de som ikke respekterer trådstarters syn og prinsipper ikke vil kunne være en potensiell partner. Personlig hadde nok jeg syntes det var rart å være med en jente som jeg kunne merke kroppslig ville ha sex, men som ikke gjorde det alikevell, men hey! vi er forskjellige og jeg dømmer ikke andres syn på noe så personlig som sex. Vil ikke bruke begrepet "lurekuk", siden trådstarter gjør det klinkende klart om hva som ikke skal skje. Endret 9. september 2009 av Ceburger Lenke til kommentar
blabilobi Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Nå vet ikke jeg hvordan det er med andre menn, men jeg klarer ikke og kontrollere når jeg får ereksjon og ikke. Og vil tro at sjansene for og få ereksjon når man ligger i senga og koser med dama vil øke betraktelig. Hvordan ville jenta følt det hvis de lå i senga og koste og mannen ikke fikk ereksjon ? Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Nå vet ikke jeg hvordan det er med andre menn, men jeg klarer ikke og kontrollerenår jeg får ereksjon og ikke. Og vil tro at sjansene for og få ereksjon når man ligger i senga og koser med dama vil øke betraktelig. Hvordan ville jenta følt det hvis de lå i senga og koste og mannen ikke fikk ereksjon ? _Litt_ kontroll har vi jo. Eller har du kanskje hatt en eller to pinlige episoder i guttedusjen? Lenke til kommentar
blabilobi Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Nå vet ikke jeg hvordan det er med andre menn, men jeg klarer ikke og kontrollerenår jeg får ereksjon og ikke. Og vil tro at sjansene for og få ereksjon når man ligger i senga og koser med dama vil øke betraktelig. Hvordan ville jenta følt det hvis de lå i senga og koste og mannen ikke fikk ereksjon ? _Litt_ kontroll har vi jo. Eller har du kanskje hatt en eller to pinlige episoder i guttedusjen? Ja ok. Litt kontroll har vi kanskje hvis vi prøver. Kan ikke nekte på at jeg har fått ereksjon på upassende steder som i guttedusjen nei. :!: Men tar ikke det som pinlig. Sant skal sies så satt det 2 stk og wanka der også mens resten hadde på seg klær. (Det her skjedde på barneskolen.) Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Når jeg hører ordet luremus ser jeg mer for meg den type jente som slenger seg rundt på byen, tigger etter å bli påspandert drikke etc. Får deg til å tro at du er vennen hennes (eller mer) for så å stikke av etter hun har fått sitt. Et kanskje litt ekstremt eksempel er ei venninde som er/har vært slik. Hun gikk etter fulle fiskere på byen og loppet dem for det ene eller andre. Om det er søndag, mandag eller onsdag har ikke så mye å si, hun kan finne på å dra på byen hvilken som helst dag i uken. Etter å ha kjent henne i mange år så har jeg innsett at det å finne på noe er som oftest spørsmål om å dra på byen. Hun har også sonet flere ganger for vold, noe jeg ikke har spurt noe særlig om. Det er ikke ei venninde jeg nevner til mine andre venner. Hun og mine andre venner (og jeg) er forsåvidt forskjellige på alle måter. Jeg synest kanskje litt synd på henne da jeg vet hun ikke har óg hatt det så lett. Edit: Jeg tror ereksjon styres mye av fantasien. F.eks har jeg lagt merke til at ei dame med de riktige klærne kan gjøre meg like om ikke mer kåt som ei som er naken. Å dra snabben når fantasien ikke er på plass er ikke like enkelt. Endret 11. september 2009 av PantZman Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Ærlig talt. Kjenner du flere jenter som på forhånd har sagt fra at sex er helt utelukket og er blitt kalt luremus? Ikke på forhånd, men i ettertid. Dvs de har vært med en gutt hjem, men ikke ønsket noe mer. I ettertid har de fått rykte på seg for å være luremus. Problemet her er vell kommunikasjon.. Hvis jenta klarer å åpne kjeften å si klart ifra at "her blir det ikke noe på deg, jeg vil kun kose" så vil det jo være rart hvis noen klarer å kalle henne for ei "luremus". Hvis jenta er relativt aktiv selv og blir med hjem til gutten der hun krysser beina og legger seg for å sove. For SÅ å si dagen derpå at det var kun kos hun var ute etter så fortjener hun vell "luremus" utsagnet. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Ærlig talt. Kjenner du flere jenter som på forhånd har sagt fra at sex er helt utelukket og er blitt kalt luremus? Ikke på forhånd, men i ettertid. Dvs de har vært med en gutt hjem, men ikke ønsket noe mer. I ettertid har de fått rykte på seg for å være luremus. Problemet her er vell kommunikasjon.. Hvis jenta klarer å åpne kjeften å si klart ifra at "her blir det ikke noe på deg, jeg vil kun kose" så vil det jo være rart hvis noen klarer å kalle henne for ei "luremus". Hvis jenta er relativt aktiv selv og blir med hjem til gutten der hun krysser beina og legger seg for å sove. For SÅ å si dagen derpå at det var kun kos hun var ute etter så fortjener hun vell "luremus" utsagnet. Ja, nettopp. Altså, jeg mener ikke jenta fortjener luremusstempelet, men det er akkurat det jeg ville fram til: at man ville kalt jenta luremus, men gutten blir ikke kalt lurekuk, dette har jeg ihvertfall aldri hørt selv (mange jenter jeg vet om ihvertfall synes det bare er fint om gutten ikke alltid ønsker noe mer). Jeg synes egentlig det blir en dobbelmoral her som er nesten litt komisk. Endret 12. september 2009 av yvonne2 Lenke til kommentar
Mikaela Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg hadde syntes det var helt greit, jeg Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Ja, nettopp. Altså, jeg mener ikke jenta fortjener luremusstempelet, men det er akkurat det jeg ville fram til: at man ville kalt jenta luremus, men gutten blir ikke kalt lurekuk, dette har jeg ihvertfall aldri hørt selv (mange jenter jeg vet om ihvertfall synes det bare er fint om gutten ikke alltid ønsker noe mer). Jeg synes egentlig det blir en dobbelmoral her som er nesten litt komisk. Nå krangler jo du på noe som absolutt ikke er trådstarters dilemma. Her er situasjonen: 1. Man er på byn 2. Snakker med en jente 3. Gjør det klart at sex er en no-deal 4. Blir med jenten hjem, av andre grunner 5. Har ikke sex, slik som i utgangspunktet var planen å ikke gjøre Hverken gutter eller jenter som gjør dette er eller blir kalt for luremus. Luremus er etter en helt annen rekkefølge: 1. Man er på byn 2. Snakker med en jente 3. Blir med jenten hjem 4. Gjør det klart at sex er en no-deal 5. Har ikke sex, slik som i utgangspunktet var et helt åpent spørsmål Både gutter og jenter er svært utsatt for det å bli kalt luremus/lurekuk i dette tilfellet; noen mener det er på sin plass, noen ikke. Helt klart har kommunikasjonen sviktet, og man har forsåvidt "lurt" seg selskap med andre planer. Nå, ser du hvordan punkt 3 og 4 er forskjellig her, og at det er ingen forskjellsbehandling mellom gutter og jenter her? Helt ærlig tror jeg ikke at problemet ditt er reelt, for trådstarters dilemma er ikke ofte frontet: Jeg kan ikke tenke meg at gutter ofte blir med jenter hjem(-- i en slik stemning, vel å merke), eller tar med seg jenter hjem for den del, uten å i det minste være helt o.k. med tanken på å ha sex. Nå kommer jeg frem med en personlighet jeg absolutt ikke har her, men det får bare være. Alt for å fremme et poeng. Endret 5. april 2010 av cuadro Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Det er helt greit ja, er ikke alle som vil smelle på med ei de ikke kjenner noe særlig . Lenke til kommentar
Gjest Kattie Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 OK, kanskje er det litt rart, men hvis jeg visste at en fyr ble med meg hjem, og ikke ville ha sex med meg, og vi lå inntil hverandre og snoppen hans reiste seg, ville jeg tenke to ting: 1) det er søtt at han liker det vi driver med akkurat nå 2) denne fyren har disiplin Altså ville jeg ikke tenke noe negativt om dette - bare at det er naturlig Jeg ville bare ha tekt at fyren var ekkel, om han hadde sagt eller oppført seg på en måte som jeg ikke likte, men i det tilfellet ville jeg ikke ha ligget i teskje med ham. Hvis man allerede ligger i teskje med en gutt, burde man vite at reisning er noe som kan skje, og er da ikke negativt innstilt til det. Håper det hjalp Kattie, 19 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg