Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Veninner og kjæreste samtidig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvilken fortid du og denne venninnen har, eller om du har gitt kjæresten din noen grunn til å ikke stole på deg, men hvis jeg baserer spørsmålet på at du har vært snill gutt, og dette kun er ei vanlig venninne så vil jeg si at det er urimelig av kjæresten din å kreve at du skal droppe ei venninne fordi hun blir sjalu.

 

Jeg ville ikke godtatt at jeg måtte droppe noen venner (uavhengig av kjønn) for å få forholdet til å fungere..

Lenke til kommentar

Kommer litt an på relasjonene mellom deg og denne venninnen, om du generelt har vist deg å være til å stole på, osv. Men regelen er vel som oftest at man ikke skal droppe venner fordi kjæresten sier det. Har hun grunn til å være sjalu går det vel an til å komme med et kompromiss eller noe, som at dere ikke skal være sammen bare dere to, osv. :roll:

Lenke til kommentar
Kommer litt an på relasjonene mellom deg og denne venninnen, om du generelt har vist deg å være til å stole på, osv. Men regelen er vel som oftest at man ikke skal droppe venner fordi kjæresten sier det. Har hun grunn til å være sjalu går det vel an til å komme med et kompromiss eller noe, som at dere ikke skal være sammen bare dere to, osv. :roll:

 

Ja, jeg burde nok nevnt litt om relasjonene;

 

jeg har vært snill og har ingen dårlig historikk når det kommer til forhold. Jeg møtte veninnen min langt før jeg møtte kjæresten, da var det litt flørting, men ble ikke noe ut av det.. Etter det var vi bare venner i 2-3år før jeg møtte min kjæreste(vi har vært sammen i ca 2år). Kjæresten min har hatt et uheldig forhold hvor partneren var utro mot henne med en av sine veninner. Han hadde lovet henne dyrt og hellig(slik som også jeg gjør angående min veninne) at han ikke hadde følelser for henne og at det ikke kom til å skje noe.

 

Jeg kan veldig godt forstå at hun sliter med saken, men føler samtidig at hvis jeg gir meg på dette så blir det en prinsipp sak; hun velger hvem jeg kan og ikke kan være med. Det er trist og urettferdig det som har skjedd henne, men det burde ikke gå ut over meg.

 

EDIT:

 

Kjæresten foreslo også at vi kunne møtes alle 3, at det ikke var noe problem.. Men akkurat denne gangen hadde veninnen min gått gjennom en vanskelig periode og trengte noen å snakke med. Jeg er sikker på både meg og veninnen min, men det er ikke kjæresten min, hun stoler altså ikke 100% på meg(forståeligt med hennes fortid).

Endret av jacoobholm
Lenke til kommentar
Jeg kan veldig godt forstå at hun sliter med saken, men føler samtidig at hvis jeg gir meg på dette så blir det en prinsipp sak; hun velger hvem jeg kan og ikke kan være med. Det er trist og urettferdig det som har skjedd henne, men det burde ikke gå ut over meg.

Høres ut som riktig innstilling. ;)

 

Du kan ikke prøve å få dem til å bli litt kjent med hverandre, da?

 

Edit: Så editen din nå. Finn på noe en annen gang, da?

Endret av Right
Lenke til kommentar
Bør jeg være tvunget til å droppe mine relasjoner til veninner pga at kjæresten blir sjalu og ikke stoler 100% på meg? Hvilke erfaringer har dere med dette? Jeg er plassert i en veldig vanskelig situasjon der jeg rett og slett ikke får "lov" å besøke en veninne..

 

 

Har hatt det samme problemet med en venn som ble sammen med en dame 5-8 måneder siden. Det var da i tiende klasse. Synes det er nokså frekt sagt av meg, i og med at han kanskje loker på forumet - Men jeg ville kalle den type forhold for fjortiss forhold. (Nå mener jeg da ikke deg men sånn han var.)

 

De står limt sammen 24/7 og bytter spytt, ingen kontakt med venner what so ever. Han har nå mistet kontant med alle vi som var vennene/veninnene hans før. Han sitter igjen med dama bare.

 

 

- Hva skjer hvis dama slår opp med han? Da er han alene.

 

- Vil vi ta han tilbake etter han kasta oss som søppel når han fikk dame? No way.

(Vet jeg snakker for hele gjengen, men har faktisk hørt de snakka om det, og spurt noen, så ja.)

 

 

Hvis jeg var deg ville jeg tatt å snakka ordentlig med jenta di for venner/veninner er viktigere i mine øyne en kjæreste. Hvis hun er så umoden å ikke stoler på deg er det hennes problem.

Det nokså normale svaret for (i mine øyne) det er at hun er så glad i deg og ikke vil miste deg. Men da bør hun jo også vite at å holde deg unna venner ikke gjør det noe bedre, eller?

For hvis hun ikke stoler på at du greier å 'beherske deg' rundt veninner så stoler hun ikke nok på deg.

 

Sikkert litt surrete post men akkurat vært på skolen og er fryktelig sliten.

 

Hvis det trengs en ny formulering, holla(h?) at me. :p - Mikael

Lenke til kommentar

Ja, er enig i hva du sier Mikael.

 

Nå er tingen den at jeg tror ikke jeg blir venneløs, da hun bare har problemer med veninner(noe jeg ikke har overflod av), og akkurat denne veninnen er jeg ikke med hver dag liksom, men det er uansett en prinsippsak og det plager meg litt at hun skal ha siste ordet.

 

Right: Ja, jeg skal prøve få det til. Tingen er jo at nå (uten å ha møtt hverandre) så vil de jo være litt fiender allerede.. I tillegg så ville denne veninnen at jeg skulle komme idag, og sa noe med at "hvis du ikke vil være venn med meg så si fra så skal jeg slutte".. Fare for quotemining her, men poenget er at jeg føler et massivt press fra begge sider.

 

Jeg tror nok bare jeg får manne meg opp og si det som jeg føler det, hvordan hun tar det er opp til henne, jeg føler ikke at jeg kan gjøre akkurat som hun vil "bare" fordi hun har meget dårlig erfaring med menn/kvinner tidligere i sitt liv. Om jeg besøker veninnen ikveld eller ikke vet jeg ikke, får ta det på sikt.

 

Takk for innslagene!

Lenke til kommentar

Snakk med dama di ja, og fortell henne og få henne til å innse at hva hennes tidligere typer har gjort mot henne ikke har noe med deg å gjøre. Det er fortid og bare fordi en av eksene hennes ikke var å stole på, så betyr ikke det at du ikke er å stole på.

Ikke ta noe sånn som "Jeg gjør som jeg vil, hva du syns om det er ditt problem!"

Men ta det opp under rolige omgivelser, og med en vennlig tone. Du prøver jo ikke å få henne til å bli hisset opp, men å få henne til å skjønne at du er til å stole på. :)

 

Et forhold er bygt på tillitt og respekt, og du skal absolutt ikke gi deg på dette området.

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar
Snakk med dama di ja, og fortell henne og få henne til å innse at hva hennes tidligere typer har gjort mot henne ikke har noe med deg å gjøre. Det er fortid og bare fordi en av eksene hennes ikke var å stole på, så betyr ikke det at du ikke er å stole på.

Ikke ta noe sånn som "Jeg gjør som jeg vil, hva du syns om det er ditt problem!"

Men ta det opp under rolige omgivelser, og med en vennlig tone. Du prøver jo ikke å få henne til å bli hisset opp, men å få henne til å skjønne at du er til å stole på. :)

 

Et forhold er bygt på tillitt og respekt, og du skal absolutt ikke gi deg på dette området.

 

Bra svart! Skal prøve å unngå den rebelske versjonen =) Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...