-iL- Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Har sett endel innlegg som skrives slik: "blahblahblah.....blahblah,,,,,blahblah......blah.." Mitt spørsmål er: er alle punktum og komma etterhverandre dysleksi eller bare generelt latskap? Har sjekket en del definisjoner på dysleksi online, og ingen av de sier noe om overdreven bruk av komma/punktum. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Har sett endel innlegg som skrives slik: "blahblahblah.....blahblah,,,,,blahblah......blah.." Mitt spørsmål er: er alle punktum og komma etterhverandre dysleksi eller bare generelt latskap? Har sjekket en del definisjoner på dysleksi online, og ingen av de sier noe om overdreven bruk av komma/punktum. Nei. Det er ikke dysleksi. Det er en måte å få frem en ordlyd på. F.eks: Dette innlegget.... tja... er litt trollete.. Endret 2. september 2009 av Vaio Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 absolutt ikke. bare trykker på punktum når jeg ikke har noe bedre å gjøre....... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det er ein del av internett/SMS-språket. Å skrive "..." er ein måte å uttrykke at ein er ordlaus, gjerne på ein sarkastisk måte, kan etterfulges av ein rolleyes Person A: Har du hørt det nye albumet til Ole Ivars? Person B: Ja, det var jo veldig bra.... Ein rekke punktum kan altså brukast til å uttrykke noko, men å skrive,,,,,,,,,,som........dette,,,,...er.....berre,,,,tåpelig. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Personen har dysleksi dog, og skylder på dette når jeg sier at han må slutte og skrive slik. Han gjør dog dette konstant. (dvs skriver med punktum eller komma) Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Massebruk av punktum og komma har ingenting med dysleksi å gjøre. Dyslektikere kan ha problemer med riktig bruk av komma og punktum, hvor de skal plasseres, men det har ingenting å gjøre med ............ eller ,,,,,,,,,,,. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå