Gårby Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Plages av at mitt antivirusprogram NORMAN i perioder popper opp med forespørsel om jeg skal "nekte" eller "godkjenne" "Programmet system prøver å koble seg til internett". Selv om jeg velger "permanent nekt", så popper dette hele tiden opp med forskjellige ip-adresser som "spør" om tilgang. Dette forstyrrer min bruk av PCen. Noen med råd til hva jeg gjør for å fjerne dette? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det går ikke an å slå av denne varslingen, da? Eller justere følsomhetsnivået på den, eller noe? Eller avinstallere/reinstallere Norman ...? Hvis du har en grunn til å tro at det er noen skumle programmer på PC'en din som prøver å "phone home", så burde du vel forsøke å gjøre noe med det, men ellers ville jeg vurdert å kaste ut Norman dersom jeg hadde et alternativ ... Og - det er strengt tatt ingen anti-virus funksjonalitet dette er snakk om. Det er en brannmur for utgående connections. Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Omhandler brannmuren ja, det har du rett i. Kan det være trafikk som oppstår ved torrent-nedlastinger (har ikke disse pop-upsene hele tiden så). Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Sannsynligvis kan du sette opp brannmuren til til å ikke reagere på trafikken enkeltapplikasjoner genererer. Du finner det sikkert under unntak/exceptions. Legg til applikasjonen, eks. µtorrent eller portrange her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå