Gå til innhold

E3 2003: Half Life 2 - En ny legende er født


Anbefalte innlegg

Valve sa i et intervju at de har lagt mesteparten av pengene de tjene på HL inn utviklinga av grafikkmotoren Source - som HL2 er laga av.

 

Kan forøvrig også si at HL3 er ventet i ganske snar fremtid.. en gang til neste år.. De funksjonene Valve ikke fikk tid til å legge inn i Source til lanseringa av HL2 skal være med når HL3 kommer - og spillet får om mulig enda flere grensesprengende aspekter ved seg...... :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke for å beskylde dere for noe, men de skjermbildene der har jeg sett før for et par dager siden. :p

Hehe, ja? Har vi sagt at de er nye? Vi skriver en artikkel om spillet, legger ut videoer, og plasserer ut litt skjermbilder også for helhetens skyld. Skjermbildene kom for mange dager siden, det vet vi, og mange av dem er allerede i eldre og mindre artikler om Half-Life 2 her på Gamer.no. Må dere pirke på alt mulig her? Hadde gjort seg med litt ros for arbeidet og ikke bare små pirk om uviktige ting hele tiden. ;-)

Nei. For all del. Bra jobba. Sikkert bare jeg som loka litt. Bra jobba! :D

Lenke til kommentar
Valve sa i et intervju at de har lagt mesteparten av pengene de tjene på HL inn utviklinga av grafikkmotoren Source - som HL2 er laga av.

 

Kan forøvrig også si at HL3 er ventet i ganske snar fremtid.. en gang til neste år.. De funksjonene Valve ikke fikk tid til å legge inn i Source til lanseringa av HL2 skal være med når HL3 kommer - og spillet får om mulig enda flere grensesprengende aspekter ved seg...... :woot:

Jepp. Sto i PC-Gamer US det. I det nyeste nummeret som nettopp kom.

 

Ellers så ser Vampire Masqurade: Bloodline forbanna bra ut. Bruker Source motoren. :D

Lenke til kommentar
Jo takk. Det var kult a hoere at dere setter pris paa det vi gjoer. Det er jo tross alt for dere lesere vi er her. Naa er det bare noen faa timer til messa er over for i aar og vi har en hel haug med artikler som bare ligger og venter paa aa bli tastet inn paa maskinene.

Igjen takk for god tilbakemelding. Beklager mangelen paa AE, OE og AA, men jeg sitter paa en amerikansk MAC i presserommet. :)

 

 

DERE ER GUDER!!!

*Tilbe* Du ville ikke "låne og miste" et GF FX 5900 Ultra for meg også? : )

 

foressten be Erling og presse ut noe info av Orgin hva dem driver med for tiden :)

Lenke til kommentar
Jo takk. Det var kult a hoere at dere setter pris paa det vi gjoer. Det er jo tross alt for dere lesere vi er her. Naa er det bare noen faa timer til messa er over for i aar og vi har en hel haug med artikler som bare ligger og venter paa aa bli tastet inn paa maskinene.

Igjen takk for god tilbakemelding. Beklager mangelen paa AE, OE og AA, men jeg sitter paa en amerikansk MAC i presserommet. :)

 

Hm. På en Mac Maskin, kan du skrive æ ø og å (amerikansk tastatur-oppsett):

 

å = ALT + a

æ = ALT + '

ø = ALT + o

 

Så vet du det...

 

.:BoeManE:.

Lenke til kommentar

åhh... jeg gleder meg så vilt til hl2, det virker for meg som en av de beste spillet noensinne laget i historien. :D

de har jo lagt utrolig mye arbeid og penger i dette spillet og de kan nok å lage godt gameplay og... gleder meg helt usannsynlig abnormt til 30.09.2003 !!!

noen av bakgrunnene på screenshots jeg har sett er jo foto realistiske, et av de jeg så så tenkte jeg åja et bilde av noe... men det var visst et screenshot ingame fra hl2!!! flere andre i klassa mi trodde det og... det må bare bli så utrolig fett :D:D:D:D har sett alle videoene fra itavisen, 21 minutter med gameplay nesten... så helt forferdelig bra ut... :D:D

Lenke til kommentar
Skaffa meg IGN Insider nå.... De har også de 20 minutta med video.. men de har noen sekunder som ikke itavisen viste ... Og hvert klipp er på 45-60 mb! :D God kvalitet, med andre ord...

Vi skulle tatt betalt for nedlasting osv. som IGN, så kunne vi lagt ut vesentlig bedre kvalitet vi også. :-)

Lenke til kommentar
Skaffa meg IGN Insider nå.... De har også de 20 minutta med video.. men de har noen sekunder som ikke itavisen viste ... Og hvert klipp er på 45-60 mb! :D God kvalitet, med andre ord...

Vi skulle tatt betalt for nedlasting vi også, så kunne vi lagt ut vesentlig bedre kvalitet vi også. :-)

 

Japp.

Nobody stopping you. Sånn unntatt endel av de fjortissene som har 100,- kr uka i ukelønn som eneste inntekt... dvs. 50% av folka på forumet. :p

 

Men med $5 i MND... for Insider.. så er prisen perfekt (lav) for meg i hvert fall. Norske firmaer har en tendens til å overprise seg ..

Lenke til kommentar
Men med $5 i MND... for Insider.. så er prisen perfekt (lav) for meg i hvert fall. Norske firmaer har en tendens til å overprise seg ..

Vi er i en periode nå hvor vi jobber med en del ting for å komme oss inn på det som skal være neste generasjon Gamer.no. Design, publiseringssystem og mer dynamikk/automatisering kommer først, og etter det vil vi ta for oss hva vi skal gjøre i fremtiden. Medlemsider for en liten sum i måenden, for å kunne blant annet tilby eksklusive videoer i høy kvalitet, er blant det vi vil ta opp, og blant annet kjøre en poll på om nødvendig.

 

Vi har veldig høye mål med Gamer.no for 2003, og videre inn i 2004. Vi vil holde den samme seriøse profilen som vi alltid har gjort, men regner også med å utvide veldig. Greit, dette var litt off-topic, men jeg følte bare det var på sin plass å forklare litt ettersom du ikke stilte deg negativ til forslaget om betalingstjenester. Videre tips til forbedring av Gamer.no kan dere ta her: http://forum.gamer.no/viewtopic.php?t=110942

Lenke til kommentar
Men med $5 i MND... for Insider.. så er prisen perfekt (lav) for meg i hvert fall. Norske firmaer har en tendens til å overprise seg ..

Vi er i en periode nå hvor vi jobber med en del ting for å komme oss inn på det som skal være neste generasjon Gamer.no. Design, publiseringssystem og mer dynamikk/automatisering kommer først, og etter det vil vi ta for oss hva vi skal gjøre i fremtiden. Medlemsider for en liten sum i måenden, for å kunne blant annet tilby eksklusive videoer i høy kvalitet, er blant det vi vil ta opp, og blant annet kjøre en poll på om nødvendig.

 

Vi har veldig høye mål med Gamer.no for 2003, og videre inn i 2004. Vi vil holde den samme seriøse profilen som vi alltid har gjort, men regner også med å utvide veldig. Greit, dette var litt off-topic, men jeg følte bare det var på sin plass å forklare litt ettersom du ikke stilte deg negativ til forslaget om betalingstjenester. Videre tips til forbedring av Gamer.no kan dere ta her:http://forum.gamer.no/viewtopic.php?t=110942

 

Høres bra ut!

Husk at det sikkert er fler folk som betaler for eksklusive ting enn det som utgir seg på en eventuell poll.. Når folk for tenkt seg om så vil de jo ha de råeste videoene og de beste demoene - og en liten sum i mnd (tilsvarende en pils eller en kino) er jo ikke gærent for å få dette..

Lenke til kommentar
ja jeg vet :p

40 muskler i ansiktet gjør sitt :D:D:D:D:D

så videoen fra animasjonen til Gman. helt vilt.

Aner jeg at HL2 blir Game of the year 2003?!?

 

 

Jeg lurer på hvordan utryket hans er når jeg dreper han sakte men sikkert med hagla.

 

 

Øye for Øye, Tann for Tann , Ben for Ben, Liv for Liv...

Lenke til kommentar
Skaffa meg IGN Insider nå.... De har også de 20 minutta med video.. men de har noen sekunder som ikke itavisen viste ... Og hvert klipp er på 45-60 mb! :D God kvalitet, med andre ord...

Vi skulle tatt betalt for nedlasting osv. som IGN, så kunne vi lagt ut vesentlig bedre kvalitet vi også. :-)

Dersom dere har videoer som dere ønske å legge ut men ikke gjør det pga. båndbreddekostnader (antar det er det som er grunnen) kan dere jo bruke BitTorrent.

Genialt konsept, enkelt og greit. Og det skalerer veldig bra selv om det er tusenhvis som laster ned samtidlig.

 

Mer info:

BT server tutorial

 

Mer offisiell dokumentasjon om protokollen.

 

Men selvfølgelig. Dersom dere ønske å opprette en betalingstjeneste/abonementsording er dette kanskje ikke veien å gå.

 

 

Mer ontopic:

Half-Life2 ser veldig bra ut. Men håper at alle delene av spillet er bra. Graffikken ser ekstremt bra ut; Doom3-klasse, og det ser ut som om interaktiviteten i spillet er veldig bra.

 

Men det er tre ting som jeg er spent på om de har fått til:

Singelplayermodus:

-AI. Hittil har de fleste spill vært helt håpløse her. I en del spill er det for eks slik at dersom man skyter på en spiller for så å trekke seg tilbake så "glemmer" figuren at den har blitt skutt på å fortsetter som før.

 

Multiplayer:

-Anticheat. Med HL/CS tok det godt over 3 år før det ble vanskelig å jukse. I flere år var det tredjeparter sin programvare som hindret at CS ble ødelagt.

-Netcoden. Er den bra? Er det mulig å tweake? Det bør det være. I så tilfelle; hvor mye? Kan man som admin sette opp tillatte variabler som man kan stille på osv.?

 

Ja å så en ting til: Det kadde vært urtolig bra dersom man kunne gitt ut en Linux -versjon av spillet.

Lenke til kommentar
ja jeg vet :p

40 muskler i ansiktet gjør sitt :D:D:D:D:D

så videoen fra animasjonen til Gman. helt vilt.

Aner jeg at HL2 blir Game of the year 2003?!?

 

 

Jeg lurer på hvordan utryket hans er når jeg dreper han sakte men sikkert med hagla.

 

 

Øye for Øye, Tann for Tann , Ben for Ben, Liv for Liv...

 

I forrige Half-life var gman udødelig... får håpe jeg får gleden av mose trynet til han denne gangne ;p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...