The Stig Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Bare må du innom PS Store minst en gang i timen? Løsningen er snart her. Les mer Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det å kunne laste ned ekstrent var jo en ganske kjekk mulighet må jeg si! Greit å vite at spillet er klart til spilling når du kommer hjem! ;D Eneste jeg lurer litt på er hvordan dette er tenkt. Må PS3'n stå på? Eller vil du kunne skru den på ved å logge inn (noe som er litt skummelt).. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 PS3en må nok stå på ja. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Det å kunne laste ned ekstrent var jo en ganske kjekk mulighet må jeg si! Greit å vite at spillet er klart til spilling når du kommer hjem! ;D Eneste jeg lurer litt på er hvordan dette er tenkt. Må PS3'n stå på? Eller vil du kunne skru den på ved å logge inn (noe som er litt skummelt).. Slik jeg forsto det vil man etter å ha koblet opp PS3-en til telefonen via en engangskode kunne kontakte konsollen fra hvor-som-helst. Kravet er naturligvis at både PS3-en og telefonen har nettilgang. Ettersom man kan skru konsollen både på og av via telefonen antar jeg at det ikke er noe krav at konsollen er på. Så ja, man skrur den nok på ved å logge inn -- men jeg ser ikke ulempen ved dette? Endret 2. september 2009 av The Stig Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det at man kan skru på konsollen via nettverk vil da utgjøre en sikkerhets risiko. Nå er ikke jeg den som er noe spesielt opptatt avdette. Men synes fremdeles det er litt utrygt :> Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Ser fortsatt ikke helt den vinklingen, PS3-en inneholder lite sensitiv informasjon ihvertfall i mitt tilfelle. Noen kan selvsagt skru den på slik at det koster deg en femtilapp i strøm, men annet enn det ser jeg ikke problemet. Uansett vil jeg anta en form for passord er nødvendig for å styre konsollen via telefonen eksternt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Godt mulig det er jeg som er vanskelig nå. Men du får jo kontakt med nettverket, burde være mulig å komme seg videre til andre maskiner der. Og joda, det er trolig noe passord som må tastes inn. Men passord er sjeldent uklekkelig .. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Heh, mildt sagt skeptisk. Wake on Lan- og DNS-teknologi har vært benyttet lenge, er ikke noe "farligere" enn andre funksjoner som benytter nettverket. Om du vil inn på et nettverket finnes det langt enklere metoder enn å måtte modifisere telefonens programvare (den er nok rimelig solid), alt man trenger er IP-adressen til nettverket man vil besøke -- noe som ikke er veldig vanskelig å skaffe via diverse metoder ... Endret 2. september 2009 av The Stig Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 håper sony lager en android versjon av dette.. Windows mobile for den saks skyld, bare jeg slipper SE sitt eget mobil-os Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Dette blir spennende å følge med på, men vil ikke dette kun bli som en form for oppgradering av den funksjonen man hadde/har på PSP, bare med nye muligheter? Så klart er det mer passende å styre PS3'n med mobilen enn med PSP'n, men det blir vel ganske likt antar jeg. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 PS3en må nok stå på ja. Eksempelvis skal man kunne skru konsollen både av og på via telefonen... Akkurat som på en PSP. Står jo i artikkelen! Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hvorfor er det et problem å gjøre dette med ny programvare til gamle mobiler? Hva hindrer for eksempel at det blir laget et slikt program (Gjerne fra Sony), til min Omnia HD, eller til feks HTC Magic? Det høres ikke akkurat ut som om det er Hardware, med tanke på at det er snakk om bruk av Bluetooth, 3G, Wi-Fi og DLNA? Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hvorfor er det et problem å gjøre dette med ny programvare til gamle mobiler?Hva hindrer for eksempel at det blir laget et slikt program (Gjerne fra Sony), til min Omnia HD, eller til feks HTC Magic? Det høres ikke akkurat ut som om det er Hardware, med tanke på at det er snakk om bruk av Bluetooth, 3G, Wi-Fi og DLNA? De eneste som hindrer det er Sony. De vil at du skal kjøpe deres telefon, og for å kunne styre PS3 med TV'en, må man ha Bravia... De har enkelt kunne gitt ut et lignende program til f.eks. PC der man kan ha styrt PS3. (Håper noen fikser en PSP-emulator som vil virke til dette). Sony tror jeg vil tjene masse penger framover. Det ble nylig tatt patent på PS2 emulering på PS3, men Sony har nå sagt at de kommer aldri til å gi ut en slik oppdatering, som vil kjøre PS2 på PS3. Grunnen til dette, er fordi pris på PS2 er gått opp, og de tjener masse penger på det. Ved en emulator er de nødt til å oppdatere ofte for å støtte flere spill etc. Enkelt sagt: Sony vil tjene penger, og gir faen i muligheter kunder vil ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg