Querke Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Hei alle! prob. 1: Har hatt dette problemet noen dager nå, det som skjer er at ved noen tilfeller så fryser pc'n (f.eks hvis jeg spiller og har opp youtube, og er i et spill med mye høy grafikk). Det som skjer er at bildet bare fryser seg helt, en enkel restart fikser biffen, men det er VELDIG irriterende. Kjenner at skjermkortet koker på toppen (noen som har et program for å teste temp. i pcn?), mens det er ganske kjølig rundt rambrikker, strømforsyning of core på hovedkortet. Også på CPU er det en del varmt (faktisk så tror jeg ikke det er CPU'en som er hovedproblemet, fordi dataen kan bli veldig treg i noen tilfeller [100% bruk av cpu] uten at den fryser seg fast, det er bare å vente noen sek før den fikser det "laggen", men hvem vet?) Har bygd PC'n selv, var ikke gjerrig på kjølepasta(jeg overdrev ikke^^), og alle komponenter i pc'n skal få nok strøm. Kanskje det er hovedkortet som ikke takler alt? Men det ser også ut til at hvis det er en ganske høy temp i rommet mitt så fryser den stadig flere ganger (som f.eks i sommer da det var 30 grader), men har sett den fryse mange ganger på en kjølig regndag/kveld. Kanskje en ekstra vifte i kabinettet ville fikse problemet, eller et nytt skjermkort? Ekstra info: kjører alle spill i 1920x1200(ja har faktisk så stor skjerm), dette kan kanskje være en stor årsak for varmen. prob. 2: (spør for en venn) Han har samme problemet, men bare at det skjer oftere til han. Dette er oftest ved høy FPS på f.eks Counter strike source, eller mye magi å dritt på world of warcraft, samt at det fryser seg når han har et spill opp + snakker i skype. Problemet her er at han faktisk kjøpte dataen av kompeltt (de bygde den for han) "gamer i30" eller noe heter den. Her kan det også være et problem med temp. igjen. Men det er for dårlig at komplett leverer en pc som ikke takler litt varme. Speccs på prob 1: GFX: Gainward geforce 8800GT 512mb (så på en test at dette stod på skjermkortet mitt: Lows: * Defective cooling system on our particular sample :O ) CPU: Intel 2 duo core E8400 tror jeg den heter (3.0Ghz) RAM: OCZ DDR3 4 GB Value Memory Gold i5 Strømforsyning: Corsair noe med 550w Hovedkort: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, OS: Vista premium 64 Kabinett: Antec nine hundred (kjøpte det pga vifte mulighetene, men det er vist ikke så kjølig som jeg trodde :O ) Som sagt: tror problemet er varmen, så kanskje ny vifte/skejrmkort/kabinett er løsningen? Speccs på prob 2: Gainward geforce 8800GTS Intel core 2 duo 2.4Ghz ram: OCZ DDR2 2gb Strømforsyning: Corsair ett eller annet 600w Hovedkort: ukjent^^ OS: Vista home Kabinett: Antec nine hundred MERK: denne pc'n ble bydg av komplett! Endret 2. september 2009 av Ceph3us Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Et fint program til å sjekke temp er "speedfan". Bruker dette selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå