War Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Har et Gigabyte Extreme ic7 hovedkort sammen med en 940 og 12gb ram. I begynnelsen kunne jeg klokke opp til 4.2 med HT og få 370003dmark vantage osv. Men 1-2 /10 oppstarter ble en evig reboot og nullstilling av bios, dette skjedde også med 1% klokk eller med standard verdier. Oppgraderte bios som kom på løpende bånd da dette kortet var nytt. Men etter oppgraderinger, 5-6-7 bioser så har jeg det problemet at selv med alt normal han jeg ikke klokke en % . Øker jeg bclk fra 133 til 134 blir det en evig reboot Sevl om multi senkes også. Ikke en gang 3.09GHz vil boote opp. Har prøvd med alle bioser som er. Noen ideer? Noen som klokker med dette hovedkortet? Trur ikke jeg har gjort noe feil, klokket i flere mnd på dette kortet og finjusterte alle mulige tall og alt fungerte fint før, om den fikk boote. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det er ikke alltid siste bios er den beste, på xs finner du diskusjoner om hvilken som er best. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg har ikke samme hovedkortet, men et annet gigabyte kort. Visst "legacy usb" står på hos meg får jeg det problemet du sier... Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 F9 biosene skal fikse usb trøbbelet. Ellers er det viktig med nok vtt når du kjører med 12GB. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Ja vvt stårpå rød, 12gb er slit uansett, kan klokke 2-4 bra ,men 6-12 er det umulig å klokke bra. Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har ikke mye erfaring med 12Gb på mitt enda, men 6GB klokker det ihvertfall bra. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) du må sikkert skru opp vtt-volten, fleste må det med 12gig. du vet sikkert dette, men sier i tilfelle rottefelle:) Endret 3. september 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Det må være noe helt galt med hovedkortet tenker jeg. Bclk fra 133 til 134 så nekter den å boote. Før kunne jeg ha den på 200. Testet nå med F9 beta bios. Ja alle andre verdier er testet, fra standard, auto , fra andre fuider og fra erfaring med det som fungerte best da jeg hadde alt på 4,2. Neste blir vel å ta ut 5 rambrikker, selv da alt fungerte ville ikke rammen høyere en 1200, det er 1600 ram. ---------------------------------- Oppdaget nettop noe merkelig, tok ut 3 rambrikker uten at det hjalp men nå satte jeg til 3,7 og den bootet pga jeg har alt på auto. Dvs alt resatt bclk opp resten auto som er lave verdier, lav ram volt osv men nå booter det. Om jeg setter verdiene som aoto gir på 3,7 booter det ikke. Endret 3. september 2009 av War Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ja vvt stårpå rød, Varmeproblem? Uansett, prøv å ta ut alle brikkene utenom 1,klokk opp, funker det sett i en til så du får dualchannel. Prøv samme overklokk som på en brikke. Funker det med 2 brikker, prøv det samme med 3 brikker,trichannel...osv... Overklokking med mange brikker kan være "pain in the ass".... Prøv også å stokke om på rambrikkene,noen ganger hjelper det,uvisst hvorfor! Prøv å lese tester med ditt hk, og se hvilke rambrikker som er brukt, ikke ALL hw passer godt sammen,sånn er det bare. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 jeg må lære meg og lese:S beklager at jeg "tipset" om noe som sto her allerede. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Først må jeg finne ut hvorfor jeg kan klokke med kun bclk og resten på auto 1 eller 6 brikker. Nå skal jeg egentlig ikke klokke rammen i den forstand, bare ha den opp til normalnivået. Alt fungerte før, dvs 4,2 med HT 24/7 Derfor synnes jeg det er rart det ikke vil nå, men jeg får mekke en ic7 til så jeg kan mikse litt hardware. Lenke til kommentar
Bjynne Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Her er en link til xs. http://67.90.82.13/forums/showthread.php?t=209013 Hvis du gidder å lese litt her så er det noen som har hatt det samme problemet, som fikk fixet det. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 (endret) ooh flere hundre sider. Ser mange har stor fremgang med 90% på auto. Det er rammen min ja, en brikke i så booter den på 5ghz. 36000 vantage nå uten å klokke noe særlig, bare 500 på cpu for å sjekke med en rambrikke. Endret 7. september 2009 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå