Aetius Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Tamron oppgraderer sitt suksessobjektiv med bildestabilisator. Les mer Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Endelig! Denne har jeg ventet på. Da lukter det utbytting av min nåværende Tamron 17-50 uten stabilisator. Endret 2. september 2009 av phax Lenke til kommentar
c-man Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Er meget godt fornøyd med mitt objektiv uten stabilisator, men for de som har stabilisering som et must blir dette et meeeget godt alternativ til "original-vare". Håper bare den optiske kvaliteten er like bra som på det "gamle" objektivet. Lenke til kommentar
Annonymous Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Håper det kommer test på denne Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Bildestabilisator i 17-50 objektivet til Tamron er hjertlig velkommen. Håper også de optiske egenskapene har blitt ytterligere litt forbedret på et allerede flott objektiv. Det jeg savner hos Tamron objektivene er en fokusmotor med en USM/HSM løsning. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg tviler på om jeg ville akseptert en kraftig økning av vekt, lengde, diameter og dårligere nærgrense bare for å få stabilisator. Man må ha et snev av parkinson for at det skal være behov for stabilisator på så korte brennvidder Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 5000 for stabilisert IS-optikk? Det blir jo en j*vla god pris, men det er såpass mye penger at jeg tror de kommer til å re-introdusere sin IS-løse variant om ikke så lenge. For jeg tror ikke det blir så lett å overbevise førstegangskjøperne om at "hey, dette er mye bedre og verdt alle de ekstra penga" i konkurranse med kit-optikken. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Vi som har Pentax/Sony har hatt jo hatt 17-50mm med stabilisering lenge Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Er det sagt noe om at de har gjort noe med fokusmotoren? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Er det sagt noe om at de har gjort noe med fokusmotoren? Vi har ikke fått noe info om det, men jeg venter på mer info fra en kontakt i USA (som kanskje ikke lar høre fra seg i det hele tatt). Lenke til kommentar
EldorBoye Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Er meget godt fornøyd med mitt objektiv uten stabilisator, men for de som har stabilisering som et must blir dette et meeeget godt alternativ til "original-vare". - For Nikon finnes det vel egentlig ikke noen alternativ originalvare, om vi snakker stabilisert, lyssterk normalzoom her. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Er det sagt noe om at de har gjort noe med fokusmotoren? Ser ingenting om det,hadde jo vært kjekt om den ble litt stillere, ellers er det et meget bra objektiv. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Vi som har Pentax/Sony har hatt jo hatt 17-50mm med stabilisering lenge Jeg håper dette betyr at prisen på den gamle utgaven synker. Ellers er det jo hyggelig at også Canon eiere får ta del i stabilisert lyssterk optikk til en betydelig bedre pris enn før. (Canon 17-55 f/2,8 IS USM) I tillegg er det gledelig at Nikon-folket plutselig får en slik kombinasjon. Selv om den nye stabiliseringen sikkert legger en del til på prisen sammenlignet med det gamle. Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg er mer spent på å se tester på hvor lyssterkt og skarpt dette objektivet er, og hvor støysvakt og hurtig det er. Tviler på jeg gidder å oppgradere til IS med mindre det har andre fordeler enn IS. Nye filter må jeg kjøpe også.. *sukk* Lenke til kommentar
Cax Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg håper forresten at alle dere som i årevis har argumentert for at man ikke trenger stabilisering på lyssterke normalzoomer innser at dere må la dette objektivet passere om dere vil ha troverdigheten i behold Lenke til kommentar
SRD Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg håper forresten at alle dere som i årevis har argumentert for at man ikke trenger stabilisering på lyssterke normalzoomer innser at dere må la dette objektivet passere om dere vil ha troverdigheten i behold Godt sagt Lenke til kommentar
gwh Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 har v1 av den nå(uten motor) og det er uten tvil det objektivet jeg har hatt mest glede så langt. Dog litt spent på hva resultatene sier om dette. Men er det ikke slik at vr funker best hvis du er skjelven på hendene og objektet står i ro? Lenke til kommentar
dahdudeh Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg vil ikke akkurat kalle dette for et suksessobjektiv, etter min erfaring, men bildestabilisator er en suksess i seg selv. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 De har begynt å få det i butikkene rundt om nå, knall om dere hadde fått til en test! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Jeg vil ikke akkurat kalle dette for et suksessobjektiv, etter min erfaring, men bildestabilisator er en suksess i seg selv. Dette er trolig Tamrons mestselgende objektiv gjennom tidene så det er nok ganske trygt å kalle det et suksessobjektiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg