Gå til innhold

Mer Classified fra EVGA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor har ikke socket b eller 775 dualcpu.

Greit at bare servermiljøer kan ha bruk for det og at dagens software for oss dødlige kjører på 2 kjerner om man er heldig , men det har jo litt nerdefaktor.

Hadde alle dagens kort kommet med dualcpu hadde jeg kjøpt det iallefall.

Lenke til kommentar
Hvorfor har ikke socket b eller 775 dualcpu.

Greit at bare servermiljøer kan ha bruk for det og at dagens software for oss dødlige kjører på 2 kjerner om man er heldig , men det har jo litt nerdefaktor.

Hadde alle dagens kort kommet med dualcpu hadde jeg kjøpt det iallefall.

Fordi socketen har noe å si for om du kan kjøre DP eller ikke. Men forstår ikke hva dere skal med DP kombinert med SLI og Crossfire når de fleste ikke forstår vitsen med fire kjerners SP i spill og spillbransjen enda har langt igjen å gå på dette området.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Man må vel tilbake til AMD og socket 940 før man fikk dualsocket og crossfire-mulighet - ahh.. the memories :love:

Nå tok jeg meg selv i å dagdrømme og sikle litt her.

I tankene mine så jeg for meg en dual socket XL-ATX / E-ATX AM3 790FX med 4x PCIe x16 (alså 64 hardware lanes) med en slot klaring i midten, og 2 ekstra x8 slots (med egne hardware lanes for RAID kort ol.). 2x Phenom II x4 965BE overklokket til 4Ghz+++, med hver sine 4 DIMMS = 4 minnekanaler totalt. 4 stk HD5870 :ph34r: . 2 sett vannkjøling (1 til CPU+chipset og 1 til GPUene) med x3 radiator. LSI 9260-8i (RAID-kort) med 8x x25-M gen2 i RAID-0 (2 slike kort i software RAID-0? :ph34r:).

Pris på noe slikt? Kanskje 25.000-30.000 + prisen for RAID og SSD :p

Ytelsen på noe slikt? :love:

Ærlig talt så ville det kanskje holdt med LSI 9260-8i + 4stk x25-M ytelsesmessig så lenge man ikke skal kjøre server hjemme :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det finnes jo forøvrig hk med 4 socket's også, f.eks dette nusselige Tyan kortet. Antar det er dårlig med 4xSLI da, "bare" 3 PCIe (1 x 16x,2 8x). Med 24 opteron kjerner, 256Gb RAM og SSD RAID hadde vel riggen bitt bra fra seg.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...