War Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Selges det kun sammen med et skjermkort :- S Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Går det ikke ann å få puttet vannkjøling på skjermkort så de bare bruker 1 slot? En vannblokk bygger vell ikke så mye? Lenke til kommentar
nekronos Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 zoomer man på bildet så kan man se at pcie sporene er fordelt som christhenoob sa: x16 x8 x16 x8 x16 x8 x16 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 EVGA er on fire akkurat nå, lager sinnsykt kule og bra ting! hvem i helvete hadde trodd at det kom 4 way SLI...? (med enkle kort?) THIS IS GREAT NEWS!! *classified ftw* JA, jeg har to classified kort selv Asus hadde det fra før Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Joda Theo, men ASUS var ikke så het på overklokking under LN2 som EVGA er da. De kan sine saker på det feltet, pluss at EVGA er de første ut døra med 4 veis SLI på 4x kort. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg ser ikke hvordan man skal få plass til 4 av de mursteinene der på noe som helst slags hovedkort, "XL-ATX" eller ei. På bildet later det jo til å være gigantisk! Nei da, Lars, de lager helt sikkert hovedkort og skjermkort som ikke passer sammen... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 4 veis SLI på 4x kort.. hvor mange her i forumet kommer til å kjøre det? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 *gjespe* Gi meg et liknende kort med to CPU-sokkler, og jeg kjøper på sekundet Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 det blir det neste nå tenker jeg Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 På tide at noe kom uten de urgamle PCI slottene. Håper de lager en AMD versjon og.. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) *gjespe* Gi meg et liknende kort med to CPU-sokkler, og jeg kjøper på sekundet Heh det har vært tilgjengelig lenge. Du får de med integrert SAS og konsoll over ethernet også. http://www.nextron.no/main.php3?PI=info&PNO=22180 Endret 3. september 2009 av Anders Jensen Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det er vel lite med SLi-muligheter på det der Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det er vel lite med SLi-muligheter på det der Nei det finnes ikke SLI på Nehalem DP så langt jeg vet. Crossfire kan vel fungere. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hvorfor har ikke socket b eller 775 dualcpu. Greit at bare servermiljøer kan ha bruk for det og at dagens software for oss dødlige kjører på 2 kjerner om man er heldig , men det har jo litt nerdefaktor. Hadde alle dagens kort kommet med dualcpu hadde jeg kjøpt det iallefall. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Man må vel tilbake til AMD og socket 940 før man fikk dualsocket og crossfire-mulighet - ahh.. the memories Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Hvorfor har ikke socket b eller 775 dualcpu.Greit at bare servermiljøer kan ha bruk for det og at dagens software for oss dødlige kjører på 2 kjerner om man er heldig , men det har jo litt nerdefaktor. Hadde alle dagens kort kommet med dualcpu hadde jeg kjøpt det iallefall. Fordi socketen har noe å si for om du kan kjøre DP eller ikke. Men forstår ikke hva dere skal med DP kombinert med SLI og Crossfire når de fleste ikke forstår vitsen med fire kjerners SP i spill og spillbransjen enda har langt igjen å gå på dette området. Endret 3. september 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Man må vel tilbake til AMD og socket 940 før man fikk dualsocket og crossfire-mulighet - ahh.. the memories Nå tok jeg meg selv i å dagdrømme og sikle litt her. I tankene mine så jeg for meg en dual socket XL-ATX / E-ATX AM3 790FX med 4x PCIe x16 (alså 64 hardware lanes) med en slot klaring i midten, og 2 ekstra x8 slots (med egne hardware lanes for RAID kort ol.). 2x Phenom II x4 965BE overklokket til 4Ghz+++, med hver sine 4 DIMMS = 4 minnekanaler totalt. 4 stk HD5870 . 2 sett vannkjøling (1 til CPU+chipset og 1 til GPUene) med x3 radiator. LSI 9260-8i (RAID-kort) med 8x x25-M gen2 i RAID-0 (2 slike kort i software RAID-0? ). Pris på noe slikt? Kanskje 25.000-30.000 + prisen for RAID og SSD Ytelsen på noe slikt? Ærlig talt så ville det kanskje holdt med LSI 9260-8i + 4stk x25-M ytelsesmessig så lenge man ikke skal kjøre server hjemme Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg tror man lett kunne kalt seg kongen på haugen med et slikt oppsett.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Det finnes jo forøvrig hk med 4 socket's også, f.eks dette nusselige Tyan kortet. Antar det er dårlig med 4xSLI da, "bare" 3 PCIe (1 x 16x,2 8x). Med 24 opteron kjerner, 256Gb RAM og SSD RAID hadde vel riggen bitt bra fra seg. Endret 3. september 2009 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) 4 sockets er heller ikke noe nytt nei . 2 sockets er forøvrig en workstation standard vi har hatt i over 10 år nå, 4 sockets servere har vi også hatt i mange, mange år. Endret 3. september 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå