RBW Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 EVGA slipper nå et hovedkort og et skjermkort for entusiastene og introduserer noe de kaller XL-ATX. Les mer Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 :O Sykt hovedkort! Men når man skriver x16/x8, vil det da si at sporene er listet med: (fra første spor og nedover) x16 x8 x16 x8 x16 x8 x16 Da blir det ihvertfall mulig å ha fire slike gtx 285 med full båndbredde? eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg ser ikke hvordan man skal få plass til 4 av de mursteinene der på noe som helst slags hovedkort, "XL-ATX" eller ei. På bildet later det jo til å være gigantisk! Lenke til kommentar
Petter Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 FY F*** nå snakker vi HK lurer på hva prisen på denne herligheten blir når den blir lansert Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det er jo "bare" to slots skjermkort, så det går fint an å sette 4 stk på 7 sloter Lenke til kommentar
rbr Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 er dette evga sitt svar på asus p6t7 ws?? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=480254 den har også 7 stk pci-e. uansett det var et utrolig kult hovedkort Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Nyheten er allerede postet her: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=14287518 Kult hovedkort, og jeg synes det var på tide med XL ATX grunnet lite plass på e-atx for mange ekspansjonskort. Evga kjører 2 stk nf200 chipper, det samme som Asus p6t7 supercomputer Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Dette har vi mast om lenge nå og flere her inne har skrevet at dette kommer ikke. vel.. Ser egentlig ikke vitsen med fler en 4 spor om målet er 4 dobbeltkort. (les 4 spor som har dobbel avstand) Skal man bruke noe annet set jeg ikke vitsen med å ha dette kortet. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) PCIe båndbredden til dette kortet vil uansett være noe begrenset av QPI og PCIe crossbar båndbredden til x58 chipsettet. Skal en ha fullt trykk på mer enn 40 PCIe kanaler så er det doble 5520 chipset som gjelder. Endret 2. september 2009 av Anders Jensen Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Syns de ribbene var tøffe jeg, pistolaktig liksom Lenke til kommentar
icc Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Nå er det mulig jeg tar feil men der finnes vel strengt tatt ingen formfaktor som heter XL-ATX, ikke som jeg kan finne i alle fall. Dette kan være en farlig vei å gå for evga. Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Nå er det mulig jeg tar feil men der finnes vel strengt tatt ingen formfaktor som heter XL-ATX, ikke som jeg kan finne i alle fall. Dette kan være en farlig vei å gå for evga. Det var da ikke en faktor som het E-ATX, før et selskap produserte og solgte det? Det er første gangen JEG har hørt om XL-ATX, og må si selv at det høres fett ut Farlig vei å gå for EVGA vet jeg ikke... Dette hovedkortet er jo rettet mot skikkelige entusiaster. Disse entusiastene sitter nok ikke med sine småe M-atx kabinett og prøver å trykke dette hovedkortet inn der? etter hva jeg ser av worklogs osv på forumer, så sitter de fleste med lian li(eksempel), eller andre kabinetter som har 9-10 slots i hk brettet. Edit: TJ-07 er tydeligvis ikke 10 slots Endret 2. september 2009 av christhenoob Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Nå er det mulig jeg tar feil men der finnes vel strengt tatt ingen formfaktor som heter XL-ATX, ikke som jeg kan finne i alle fall. Dette kan være en farlig vei å gå for evga. Det var da ikke en faktor som het E-ATX, før et selskap produserte og solgte det? Det er første gangen JEG har hørt om XL-ATX, og må si selv at det høres fett ut Farlig vei å gå for EVGA vet jeg ikke... Dette hovedkortet er jo rettet mot skikkelige entusiaster. Disse entusiastene sitter nok ikke med sine småe M-atx kabinett og prøver å trykke dette hovedkortet inn der? etter hva jeg ser av worklogs osv på forumer, så sitter de fleste med lian li, silverstone TJ-07 eller andre kabinetter som har 9-10 slots i hk brettet. TJ07'n min har bare 7slots ... Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Nå er det ikke farlig å gå utenfor standard. Vil man ha dette kortet så kjøper man kabinett som passer. Det er ikke ment for alle atx midi-tower som har sommerjobb som avisbud. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Nå er det mulig jeg tar feil men der finnes vel strengt tatt ingen formfaktor som heter XL-ATX, ikke som jeg kan finne i alle fall. Dette kan være en farlig vei å gå for evga. Farlig? Eneste som er farlig er at kortet er særdeles fristenes å kjøpe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Kult hovedkort, og jeg synes det var på tide med XL ATX grunnet lite plass på e-atx for mange ekspansjonskort. Jeg har savna større bruk av E-ATX i og med at jeg syns de allerede presser for mye inn på de små ATX kortene. Så kommer noen plutselig med "XL-ATX"... underlig. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Hvordan er dette forskjellig fra Asus P6T7 WS Supercomputer som ble lansert for en stund siden? Uansett er det altfor trangt mellom slottene til å få noen god nytte av 7 stk slike. I grunn sløsing synes jeg. Mulig man får plass til en del slanke Raid kontrollere, men ser heller ikke det behovet. Når man fyller opp med 3-4 skjermkort er de ubrukte portene uansett utilgjengelige så tja. XL-ATX virker ikke som noe som helst nytt eller fremskritt. Endret 2. september 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Tja greit med mange slots men som enkelte sier så kan det bli trangt for de resterende slotene som ikke brukes av skjermkort. Fyller man opp med 4 skjermkort på hk der så har man 3 ubrukte slots som er passe waste men ok alt for å tjene litt ekstra kroner. 9 hadde gjort seg istedenfor 7. Endret 2. september 2009 av meg0709 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 EVGA er on fire akkurat nå, lager sinnsykt kule og bra ting! hvem i helvete hadde trodd at det kom 4 way SLI...? (med enkle kort?) THIS IS GREAT NEWS!! *classified ftw* JA, jeg har to classified kort selv Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Helt rått det hovedkortet her ja! Tenkt til å kjøpe **dp**? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå