Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Beholde henne eller ikke?

Gjest Mann 20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

jeg får prøve meg på et ultimatum, og om det ikke hjelper så må jeg vel bare bite i det sure eple og la det stå til da..

dette blir hardt.. men det er vel nødvendig.

Lenke til kommentar
Bare sånn for å beskrive hvordan hverdagen er nå om dagen så blir det til at når jeg kommer hjem, så blir jeg stort sett skjelt ut og når jeg prøver å få kontakt med henne eller prøver å dra hun med på noe, eller oppmuntre henne så får bare svaret at "orker ikke / gidder ikke / har ikke lyst" og hvis jeg prøver å begrunne meg noe mer da så tar det av for henne og jeg får beskjed om å holde tett.. hvis jeg fortsetter etter det.. så henter det at jeg kan få meg en liten karramel..

slike dager så tilbringer jeg store deler av dagen forran pc'en og gjør heller annet, for jeg har prøvd så lenge nå.. med å oppmuntre henne og prøve å ta hun med på andre ting at jeg er i ferd med å gi opp.. det er derfor jeg er her i dag, på dette forumet og søker deres viten og hjelp.

jeg vil ikke at det skal fortsette slik, og da står det vel mellom 2 valg.

det ene er å dumpe henne.. som kommer til å bli hardt har jeg en følelse på meg.. selv om det kansje er mitt eget beste.

det andre er at hun ordner opp i livet sitt og blir slik hun var som før.

konfrontere har jeg gjort gjentatte ganger hver eneste dag i 2 måneder nå. så det er out of the question.. med mindre dere har noe på lager som jeg ikke har prøvd.

Points to you for å ha holdt ut så lenge med denne personen.

Nå vet ikke eg hvordan det er øknomisk ang leiligheten om den er kun din om hun står oppført på noen papirer ang denne osv. Hvis ikke:D hiv henne ut, så får hun se hvor giddesløs hun da blir når hverken du eller familien hennes vil ha noe med henne å gjøre. Gjør du ikke dette graver du bare et stort hull for deg selv mens situasjonen bare blir verre og verre:S

Lenke til kommentar
Bare sånn for å beskrive hvordan hverdagen er nå om dagen så blir det til at når jeg kommer hjem, så blir jeg stort sett skjelt ut og når jeg prøver å få kontakt med henne eller prøver å dra hun med på noe, eller oppmuntre henne så får bare svaret at "orker ikke / gidder ikke / har ikke lyst" og hvis jeg prøver å begrunne meg noe mer da så tar det av for henne og jeg får beskjed om å holde tett.. hvis jeg fortsetter etter det.. så henter det at jeg kan få meg en liten karramel..

slike dager så tilbringer jeg store deler av dagen forran pc'en og gjør heller annet, for jeg har prøvd så lenge nå.. med å oppmuntre henne og prøve å ta hun med på andre ting at jeg er i ferd med å gi opp.. det er derfor jeg er her i dag, på dette forumet og søker deres viten og hjelp.

det ene er å dumpe henne.. som kommer til å bli hardt har jeg en følelse på meg.. selv om det kansje er mitt eget beste.

konfrontere har jeg gjort gjentatte ganger hver eneste dag i 2 måneder nå. så det er out of the question.. med mindre dere har noe på lager som jeg ikke har prøvd.

Nå vet ikke eg hvordan det er øknomisk ang leiligheten om den er kun din om hun står oppført på noen papirer ang denne osv. Hvis ikke:D hiv henne ut, så får hun se hvor giddesløs hun da blir når hverken du eller familien hennes vil ha noe med henne å gjøre. Gjør du ikke dette graver du bare et stort hull for deg selv mens situasjonen bare blir verre og verre:S

takk skal du ha for svar, nei jeg er egenrådig eier av leiligheten og alt som er inne i den.

eneste jeg lurer litt på. hun har en mobil med abonoment på. og det abonomentet tilhører meg, men ikke mobilen..

hva gjør jeg?

jeg vil jo ikke at hun skal ringe rundt for mine penger..

Lenke til kommentar

takk skal du ha for svar, nei jeg er egenrådig eier av leiligheten og alt som er inne i den.

eneste jeg lurer litt på. hun har en mobil med abonoment på. og det abonomentet tilhører meg, men ikke mobilen..

hva gjør jeg?

Sålenge mobilen ikke er operatørlåst er det bare å ringe til teleseleskapet og avslutte det:)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

hva gjør jeg?

Sålenge mobilen ikke er operatørlåst er det bare å ringe til teleseleskapet og avslutte det:)

det abonomentet er jo bunnet for 1 år, så da vil jeg vel bli nødt til å betale måneds gebyene for et år da?

Lenke til kommentar
Ja det må du nok regne med.

jaja er jo bedre det enn ingenting. :/

er ikke sikker på om jeg tørr å konfrontere henne med deg i dag.. er alltid så nærvøs i slike situasjoner...

hva skal jeg si?

hun sitter jo der hjemme og aner fred og ingen fare..

Lenke til kommentar

Jeg nekter å tro at hun "aner fred og ingen fare" - tipper at hun vet at du kommer til å ta et oppgjør med henne, men hun vet ikke når. Jo lenger tid det går før du gjør det, jo værre blir det. Sannsynligvis vil hun reagere veldig sterkt på dette, men det er forsvarsmekanisme og hun burde skjønne selv at det er hun som er problemet.

Mitt tips: ta et skikkelig oppgjør med henne, hvis du elsker henne og vil fortsette forholdet så gi henne 1 forsøk til (ikke true henne med ultimatum eller noe, bare tenk inni deg at dette er siste forsøket) - hvis hun ikke forandre seg så er det ut.

Lenke til kommentar
Ja det må du nok regne med.

jaja er jo bedre det enn ingenting. :/

er ikke sikker på om jeg tørr å konfrontere henne med deg i dag.. er alltid så nærvøs i slike situasjoner...

hva skal jeg si?

hun sitter jo der hjemme og aner fred og ingen fare..

Hardt mot hardt sier eg bare. Du skal da ikke være redd for din egen samboer (bare hvis hun begynner å slå he he). Fra spøk til alvor.

Dette her skal ikke engang være et issue. Dette er din leilighet, din eiendom, som hun ferdes på midlertdtidig. Hvordan kan du si at hun "aner fred og ingen fare.." hadde ikke vært en gang en diskusjon etter den behandlingen hun har gitt deg. Kjør på, bli kvitt henne. Eg er spent som en unge på julaften eg ass:D

Lenke til kommentar

joda, jeg bare vet at hun har vært voldelig før, flere ganger.

og jeg slår aldri jenter, that final. aldri

eneste jeg egentlig er redd for er at hun raserer leiligheten eller eventuelt ødelegger bilen i raseriet..

Lenke til kommentar

da får hun lære seg konsekvensen av det,

ødelege ting = erstatte ting

så enkelt er det..

men hun må da vel hatt en aning om at det ikke går..

ingen kan være så..... øhm.. spesiell.

jeg håper virkelig du tar det snart,

så du får begynt et liv du vil ha, med noen som vil ha deg.

Lenke til kommentar
da får hun lære seg konsekvensen av det,

ødelege ting = erstatte ting

så enkelt er det..

men hun må da vel hatt en aning om at det ikke går..

ingen kan være så..... øhm.. spesiell.

jeg håper virkelig du tar det snart,

så du får begynt et liv du vil ha, med noen som vil ha deg.

jeg forstår det du sier svært godt, og ja det kommer vel sikkert ikke pluttselig... de siste mnd så når vi har kranglett og hun går tom for argumenter sier hun sånn som: "jeg skjønner ikke hvorfor du gidder å være sammen med meg?!"

og "skal vi slå opp da eller?!"

og jeg har alltid spurt hvorfor hun svarer slikt under små krangler, men får aldri et konkret svar.

Lenke til kommentar

og om jeg så skal konfrontere henne snart, hvordan skal jeg gjøre det?

dra hjem ifra min 8-4 jobb og si "EY, jeg synes ikke vi har det noe bra jeg, enten så får du fixe deg selv ellers så er det ut døra!" blir jo feil det også..

sliter noe veldig med å finne ut hva jeg skal si, og når jeg skal konfrontere..

Lenke til kommentar

Her er det bare å rive av plasteret med en gang. Hun vet garantert at det kommer, og jeg er ganske sikker på at hun er overasket over at det ikke har skjedd tidligere.

Gjør deg selv den tjenesten og gjør det slutt i dag. Dess lenger du utsetter dette, dess lenger vil det gnage på deg og slite på kreftene dine.

Lenke til kommentar
og om jeg så skal konfrontere henne snart, hvordan skal jeg gjøre det?

dra hjem ifra min 8-4 jobb og si "EY, jeg synes ikke vi har det noe bra jeg, enten så får du fixe deg selv ellers så er det ut døra!" blir jo feil det også..

sliter noe veldig med å finne ut hva jeg skal si, og når jeg skal konfrontere..

Vi må ta et prat, vi er veldig ulike, passer ikke sammen, føler jeg er på et stadie i livet der du ikke klarer å henge med, har prøvd å ta dette opp med deg opptil flere ganger uten respons på forbedring. Jeg klarer ikke mer synes vi skal skille lag som venner, blæ blæ blæ let her go. :D

EDIT: du har så mange argumenter på hvorfor hun skal forlate heimen at dette bør gå så enkelt at du synger det nesten ut for henne.

Når jeg leser denne tråden i morgen bør det ha skjedd noe ass:D

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

vi får se da hvor fort det skjer :p

hun har ringt meg i hele dag, men jeg har ikke tatt telefonen så skal jeg tippe, så er hun enda mer gretten når jeg kommer hjem, og hvis hun er det. så konfronterer jeg henne med det.

what do u think?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...