Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Beholde henne eller ikke?

Gjest Mann 20

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er en mann på 20 år og har vært sammen med kjæresten min i omtrent et år nå.

for knapt et halvt år siden kjøpte jeg meg leilighet og hun bor selvfølgelig hos meg i dag, siden hun ikke er spessielt velkommen hjem til familien sin..

nå starter det hele :p

for også omtrent et halvt år siden tok jeg henne på fersk gjerning om å snakke med eks kjæresten sin, det dette var egentlig ikke bare nok om normal prat.. det var snakk om hva at han savnet henne og at hun var på gli til å gå tilbake til han. jeg konfronterte henne med å svare at hun fikk velge mellom å beholde meg eller gå tilbake til han, men hvis hun skulle beholde meg så måtte hun slutte og ta kontakt med eks kjæresten, noe som hun selvfølgelig lovet.

siden den dagen og til nå, har jeg tatt henne omtrent 7 ganger for å prate med han igjen.. om forholdet deres etc..

og hver eneste gang har jeg tatt henne for dette, og hun har lovet å ikke gjøre det igjen. er dette noe jeg burde tro på nå?.. for jeg har mistet omtrent alt av tillit jeg har til henne.

sex livet vår har også sloknett helt, det har vi vel ikke hatt på snart 2 mnd.. jeg er interisert men det er ikke hun.

på de 2 månedene også har hun kun vært gretten ifra første øyeblikk jeg kommer hjem, og til vi legger oss, det vil si jeg får kjeft hele tiden for den minste ting. selv om jeg faktisk ikke har gjort noe som helst galt.

hun mener også på at grunnen til at hun er sånn er fordi hun er deprimert, og hun sier grunnen til at hun er det er fordi hun er aldri ute med vennene sine noe mer (hvorfor? aner ikke). og at hun mener hun har blitt feit (hun har lagt på seg om lag.. 10kg). og at det ikke skjer noe i hverdagen bortsett ifra å glane i tv skjermen.

til tross for dette har jeg tilbydd henne hver eneste dag om hun vil være med meg å trene, eller gå ut og jogge.

har også spurt om andre ting, som å gå på tur med hunden vår. noe hun heller ikke er interisert i, jeg har også prøvd mange andre hobbyer og aktiviteter vi kunne gjort men hun svarer meg kun med et: Nei det vil jeg ikke.

så var det over til en annen alvorlig ting, hun har nå nylig i høst startet på skolen igjen, og derfor blir hun arbeids løs pga at jobben hun hadde var en 100% stilling, og vi er avhengig av å ha 2 inntekter til leiligheten eller får det ikke rundt, og jeg forteller hun at hun må skaffe seg en jobb, for å jobbe et par ganger i uken. som studenter stort sett gjør, hun svarer meg med et ja men søker aldri på noe jobb.. dette startet da for 3 uker siden.. og er fremdeles arbeids ledig og har heller ikke søk på noe.

og maser jeg mer på henne så får jeg kun kjeft eventuelt en karamel..

(hun har en tendens til å slå hvis vi diskuterer noe.. i stedet for å prate seg til fornuft..)

da er mitt store spørrsmål:

burde jeg i det hele tatt satse mer på denne jenta?

beklager for rotete innlegg.

mvh

Gutt 20

ps:

Kjæresten er 21 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bare sånn halvveis våken men skal prøve å svare noe.

For det første, det å prate med eksen trenger ikke være noe negativt. Og når du prøver å nekte henne det virker du ganske kontrollerende. Du kan fint fortelle henne at du synes det er ukofertabelt og at du ikke er trygg nok på deg selv eller henne til det.

Uten sex i to måneder er ikke så ille, alle har bølgedaler. Har du prøvd å prate med henne om det ?

Det at hun ikke vil gjøre noe annet enn å sitte foran tven høres for min del mer alvorlig ut. Har du prøvd å få noen venner over og få henne med på noe på den måten? Det å starte på skolen blir vel å gå til helvete hvis hun ikke orker å gjøre noe.

Du har kjøpt leilighet men begge betaler på den? Altså begge eier den `? At studenter stort sett jobber tror jeg blir feil å si selv om mange gjør det. Og som student får hun da lån, for høyere utdanning hvertfall. Høres litt ut som at du egentlig ikke hadde råd til å kjøpe den leiligheta.

At hun kjefter på deg for ingenting og slår deg istedenfor å ha diskusjoner er ikke akkurat positivt det heller.

Totalt sett synes jeg at det høres ut som et usundt forhold og ikke noe å spare på. Men igjen jeg vet bare det du skriver.

Lenke til kommentar

Ut i fra det jeg har lest fra innlegget ditt, så er ikke dette jenta du skal ende opp med. Hun har brutt løfter gjentatte ganger (samme løftet 6-7 ganger), hun har ikke sex med deg, hun er stort sett gretten, hun slår, og sier stort sett en ting og gjør noe helt annet.

Det virker som du er den eneste som faktisk jobber for å få dette her til å gå rundt, og at hun fortsatt er sammen med deg fordi hun ikke har noe annet sted å dra. (nb: kun en subjektiv observasjon her basert på det du skriver, så jeg kan ha feil ;) )

Jeg ser også at du ikke et eneste sted har nevnt noe som helst positivt om kjæresten din i posten, noe som kan tyde på at du innerst inne ikke er så gira på å beholde henne selv?

Hadde jeg vært i dine sko ville jeg kvittet meg med henne. Hun er absolutt ikke god for deg..

Lenke til kommentar
sex livet vår har også sloknett helt, det har vi vel ikke hatt på snart 2 mnd.. jeg er interisert men det er ikke hun.

på de 2 månedene også har hun kun vært gretten ifra første øyeblikk jeg kommer hjem, og til vi legger oss, det vil si jeg får kjeft hele tiden for den minste ting. selv om jeg faktisk ikke har gjort noe som helst galt.

hun mener også på at grunnen til at hun er sånn er fordi hun er deprimert, og hun sier grunnen til at hun er det er fordi hun er aldri ute med vennene sine noe mer (hvorfor? aner ikke). og at hun mener hun har blitt feit (hun har lagt på seg om lag.. 10kg). og at det ikke skjer noe i hverdagen bortsett ifra å glane i tv skjermen.

til tross for dette har jeg tilbydd henne hver eneste dag om hun vil være med meg å trene, eller gå ut og jogge.

har også spurt om andre ting, som å gå på tur med hunden vår. noe hun heller ikke er interisert i, jeg har også prøvd mange andre hobbyer og aktiviteter vi kunne gjort men hun svarer meg kun med et: Nei det vil jeg ikke.

Dette er en sterk indikasjon på at hun har mistet følelsene for deg og mistrives i forholdet. Antakeligvis har hun følelser for en annen, men ønsker ikke såre deg, så hun tar dag for dag. Og plutselig blir det uke for uke, og misnøyen bare øker. Den får f.eks utslag i nedstemthet, null sexlyst og kjefting.

Snakker sånn noenlunde ut fra egen erfaring, men det trenger jo ikke være fasiten.

Lenke til kommentar

Høres ikke hyggelig ut. Hadde nok sikkert slått opp selv pga. de løftebruddene. Når noen bryter et løfte så mange ganger og fortsatt sier "det skal ikke skje igjen", så sier det seg selv at det ikke er noe hold i den uttalelsen.

Har hun det bra? Hun virket egentlig litt deprimert. :hmm:

Lenke til kommentar

Hei igjen.

tenkte jeg skulle prøve å utfylle meg selv litt, og svare på noen spørsmål.

først og frems, hun er deprimert tror jeg.. men jeg aner ikke hvorfor.

jeg kan ikke huske sist gang jeg har gitt henne kjeft, og jeg prøver hun å oppmuntre henne. har gjentatte ganger tatt hun med ut på middag og eller kjøpt blomster til henne.

jeg bryr meg om jenta og derfor behandler jeg henne som den skatten jeg har.

så var det over til leiligheten, jo jeg har faktisk råd til leiligheten, men jeg har ikke råd til leiligheten, hund og brø fød henne med alt hun trenger.

dvs at jeg ikke bare må betale leiligheten og regningene mine OG hennes, men også mat til oss begge og ikke minst andre ting man vil gjerne ha i hverdagen.. klar over hvor mye dette vil koste?

langt over lønna mi iallefall.. som er per i dag 25 000 utbetalt i måneden.

jeg er egentlig ganske redd for hva som vil skje med henne om jeg skulle gå ifra henne også, siden hun ikke er noe spess velkommen hjemme hos sin mor og far..

etter den siste setningen der så kan jeg vel forsåvidt kalle meg selv en tøffel.

og det tror jeg at jeg delvis er også, men jeg er bare så lei av å være glad hele dagen og når jeg kommer hjem blir jeg tråkket ned i sølen av ingen grunn.. dag inn og dag ut.

jeg begynner faktisk å vedta litt etter hun også.. begynner å bli deprimert.

takker for svar :)

mvh

Gutt 20

Lenke til kommentar

Dere sier stadig at jeg må finne meg et nytt sted og bo, at jeg ikke har råd til leiligheten, noe jeg faktisk har.

men jeg har ikke råd til være faren hennes når jeg har mine utgifter og i tilleg skal måtte betale hennes.

studie lånet hennes som dere også nevner blir brukt på skole gangen, siden den koster en del penger.

Lenke til kommentar

ok,

utifra det du skriver vriker det for meg som om hun er veldig deprimert og ganske rådvill med hva hun vil..

det at hun ringer X'en å prater med han kan være så banalt som at hun hadde ikke disse problemene med han og søker tilbake til den tryggheten.

det over var bare spekulasjoner, så les ikke alltfor mye inn i det.

men det du KAN gjøre,

om du vil ha et forhold med henne er å vinne henne tilbake,

forsøk gjenskape følelser som var der i førsten..

dvs: gjøre saker som bare dere to kan, uten press om sex osv, nærhetn kan være viktig det også.

dra henne med ut på saker,

fiske, kino, middag, gå tur, saker dere gjorde før,

mase på vekt osv virker bare motsatt av intensjonen, uansett hvor sukkersøt ordene er..

men hun har det ikke bra,

du må bestemme deg både for din del og hennes om hva du vil gjøre.

Lenke til kommentar

Kom deg vekk fra henne.. Hun er absolutt ikke god for deg.

Hun hviler på deg og nyter godt av dine goder uten å virke noe spesielt intressert. Det er ikke sånn at man skal være så god kjæreste som du er at man skal stille opp med alt av penger og initiativ, for å bare bli tråkket ned i sølen.

Du betaler faktisk mye penger her, for å få dagen din ødelagt, og det er urimelig uansett hvordan man ser på det.

Du er redd for hva hun skal gjøre hvis du kaster henne ut, men det skal du ikke være. Hun virker som en av de som surfer på andres arbeid, og hun trenger det tuppet i baken for å innse at hun må jobbe litt hun og. Hun må jobbe for å komme seg frem akkurat som alle andre her i verden. (med unntak av visse milliardær-arvinger osv)

Det virker som du er en real kar som sitter i en god jobb, og har det ganske greit. Det blir for dumt å ødelegge alt det du jobber for ved å komme hjem til en som ødelegger hver dag for deg, og i tillegg koster deg dyrt..

Kom deg vekk fra henne. Har enda ikke sett at hun tilføyer livet ditt noe positivt de siste mnd..

Lenke til kommentar

Heisann enator

Det du sier er at jeg skal ta henne med ut på ting og tang, og det prøver jeg på. problemet er at uansett hva jeg foreslår så sier hun nei, for de hun ikke vil eller orker (orker er jo bare sprøyt for hun gjør jo faktisk ingenting...)

jeg presser ikke om sex, jeg bare oppsummerte det slik at dere kansje hadde noe begrunnelse for hvorfor det var slik.

jeg har heller aldri sagt noe om vekten hennes, jeg har kun sagt positive ting. aldri nevnt at hu har lagt på seg så mye som et gram..

hvorfor hun skal gå tilbake til eksen skjønner jeg heller ikke, for han har vært utro mot henne X anntall ganger som hun selv vet om, var heller ikke noe snill mot henne.

derimot jeg har aldri gjort noe galt mot hun og har heller aldri vært slem mot henne.

jeg har konfrontert for henne hva jeg synes om at hun prater så varmt med eksen sin og jeg lurer stadig på hva som er galt, når jeg kommer hjem og møter det sure fjeset i døra.

hun svarer meg alltid med "nei det er ingen ting"

det får jeg selvfølgelig ingenting ut av..

jeg vet jeg er ganske så sjalu og tøffel på en del ting.. og har derfor snoket på telefonen hennes uten lov før. og har funnet ganske så heftige meldinger..

sånn som for eksempel hun får melding av eksen sin at han ønsket at hun var der nå så de kunne hatt vill sex etc

og det virker litt som om hun baksnakker meg til eksen sin.. noe jeg ikke er sikker på enda..

noe svar på dette Enator?

på forhånd takk for svar :)

mvh

Gutt 20

Lenke til kommentar

hei igjen Smurstafa

nei jeg kan faktisk ikke si at hun har tilføyd livet mitt noe positivt de siste mnd'ene..

jeg er en person som har stort pågangsmot og vil raskt frem her i livet, jeg har en greit betalt jobb, fin leilighet og bil og hund.. det jeg ønsker er jo seff å stifte en familie med en person jeg kan elske for den hun er.

har aldri hatt sansen for å holde på med mange personer og leike meg rundt.

tusen takk forresten for er veldig godt og utfyllende svar, var faktisk veldig hjelpsomt :)

jeg har månedlige utgifter på rundt 15 000 på leilighet / bil og regninger og derfor sitter jeg igjen med 10 000 hver måned til å gjøre det jeg vil, så alene hadde jeg klart meg super. med når jeg skal brø fø 2 pers + hund snakker vi noen tusen kroner alerede der.. hun har vært i fast jobb frem til 2 mnd siden og har vært flink til å jobbe og tjene seg penger til sine egende behov

vi har også innledet det slik at vi betaler likt for samholdet vårt, nå hadde hun ikke samme lønning som meg så vi gikk på % av lønna i stedet.

jeg er egenrådig eier av leiligheten og alt som står i den, og derfor betaler jeg også alt av utgifter selv. hun sto for å betale for maten vår, og thats it.

og da hadde vi gjerne noen tusen til å bruke på våre egende behov i løpet av måned. men slik det er per i dag så vil jeg ha - beløp på kontoen min innen svært kort tid.. og hun tar det ikke seriøst med å skaffe seg ny nok.

jeg vet ikke om det er riktig å velge en jente som ikke gidder skaffe seg jobb og IKKE åpner regningene sine for å betale eller i det hele tatt se på dem til å bli min fremtidige kone, det lyder jo ikke godt.. og jeg prøver å intigrere henne til økonimiens verden.. men det ser ikke ut til å fungere.

noe mer hjelp eller svar?

takk igjen

mvh

Gutt 20

Lenke til kommentar

vel siden spørre ikke fungerer hva med å sette saker igang?

f.eks: reservere et bord noen plass osv, da kan hun nesten ikke si nei, for da er den en avtale du har gjort som hun da vil bryte på dine vegne..

hva x'en sier til henne er ikke hennes feil, hva hun svarer derimot er en helt annen greie,

men nå som det var fromulert bedre..

så stemmer jeg for og spørre rett ut hva som er problemet hennes,

og at det må en bedring til eller et løfte om forbedring,

dette forholdet er jo ikke bra for deg.

dette forholdet som det er nå er ikke noe å bygge en familie på.

men ang regninger og så,

det er en del av hele 80tallister mentaliteten,

orker ikke jobbe lenger på en plass for at det går ikke fort nok opp,

regninger er en del av livet som ikke trenger fokus akkurat nå,

det skal serveres ikke jobbes for,

osv,

du virker som en god kar med bena på jorden,

men det virker som om hun sitter fast i 80tallistens verden og er på vei til å få seg en smell i trynet.

men igjen, forklar ditt syns punkt til henne og vis at det finnes konsekvenser av alle valg,

og konsekvensene går ikke bort av seg selv.

Lenke til kommentar

Bare sånn for å beskrive hvordan hverdagen er nå om dagen så blir det til at når jeg kommer hjem, så blir jeg stort sett skjelt ut og når jeg prøver å få kontakt med henne eller prøver å dra hun med på noe, eller oppmuntre henne så får bare svaret at "orker ikke / gidder ikke / har ikke lyst" og hvis jeg prøver å begrunne meg noe mer da så tar det av for henne og jeg får beskjed om å holde tett.. hvis jeg fortsetter etter det.. så henter det at jeg kan få meg en liten karramel..

slike dager så tilbringer jeg store deler av dagen forran pc'en og gjør heller annet, for jeg har prøvd så lenge nå.. med å oppmuntre henne og prøve å ta hun med på andre ting at jeg er i ferd med å gi opp.. det er derfor jeg er her i dag, på dette forumet og søker deres viten og hjelp.

jeg vil ikke at det skal fortsette slik, og da står det vel mellom 2 valg.

det ene er å dumpe henne.. som kommer til å bli hardt har jeg en følelse på meg.. selv om det kansje er mitt eget beste.

det andre er at hun ordner opp i livet sitt og blir slik hun var som før.

konfrontere har jeg gjort gjentatte ganger hver eneste dag i 2 måneder nå. så det er out of the question.. med mindre dere har noe på lager som jeg ikke har prøvd.

Lenke til kommentar

Høres ut som det er på tide å rydde opp hjemme!

Hvis du kommer hjem til et hus "fullt av dritt" vil du til slutt bli så full av det selv at det påvirker resten av livet ditt på en negativ måte.

Høres ikke ut som det er slik du vil leve, og hun høres ikke ut som noen god kjæreste. Hadde dere kanskje hatt barn sammen ville jeg forstått om du ville prøve å "holde ut" litt lenger, men ser ingen grunn til å gjøre det nå.

Uten å kjenne så godt til hvordan hun er, så tipper jeg at hun har godt av å lære seg en lekse om hva det krever å forsørge noen - nemlig seg selv.

Lenke til kommentar

ok.,

hardt mot hardt sier jeg bare,

om hun skal være så vannskelig så sett deg ned og fortell henne akkurat hva som plager deg, gi henne to valg: skjerp deg eller flytt ut..

det her er ikke bra for deg,

jo før du får fixa det, jo bedre for deg.

Lenke til kommentar

Hei igjen enator

jeg har forklart henne hva som skjer om man ikke betaler regningene, ca 1 gang i uken henter jeg et brev i post kassen som jeg vet er en innkasso sak, men hun åpner den ikke.. akkurat den saken har pågått i rundt 4 mnd nå.. hva beløpet er på per i dag vet jeg ikke...

og hun har også en regning ifra politiet på 5000 som hun har latt være å betale og virker heller ikke som om hun skal det, denne regningen ble sendt henne for over 1 år siden. og hun har nå fått brev som sier at de kommer faktisk å tar eiendeler ifra henne for en verdi av 5000 hvis hun ikke betaler summen snarest. noe som hun heller ikke har gjort..

så tror hun ikke helt forstår økonomiens verden..

og jeg ønsker egentlig ikke å stå der heller når alt dette smeller imot henne med en drøss tall av tusen i innkassoer ruller inn på henne.

jeg har alltid vært nøye med å betale regninge mine og har derfor også aldri hatt noe som helst problem med slikt.

jeg har spurt hva som er problemet hennes og hun svarer at det ikke er noe problem, og holde et løfter har jeg mistet tilliten helt..

etter hun har bytt dette gang på gang.

hva tror du?

ps: mulig at jeg var litt røft skrevet det ovenfor, så ikke ta det alt for bokstavelig.. men det er ikke langt ifra sannheten

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest nok. Nå bikka jeg nettopp over fra 99% sikker på at du burde komme deg vekk fra henne, til 100% sikker.

Et bra forhold er basert på gjensidig respekt, noe hun viser total likegyldighet til. Samtidig som hun viser null forståelse for ansvar ikke bare i forhold til deg, men til og med til seg selv.

Hun trenger en seriøs wake-up-call og en lærepenge, men den skal heldigvis du slippe å forholde deg til.

Du skriver selv at du har mistet tilliten til henne (som er forståelig) og jeg kan si med sikkerhet at et forhold der tilliten ikke er til stede er dømt til å gå under en eller annen gang. Det er i hvert fall ikke noe å bygge en familie på, så bedre å gjøre det slutt og komme deg unna henne nå, før det virkelig smeller. For det kan virke som at det kommer til å gjøre det når som helst..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...