Gå til innhold

sivilisasjon bygging i rommet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er sience fiction fan og digger sci fi spill. Kan noen annbefaler meg noe bra sci fi simulator spill der du bygger byer og få innbygger osv, i verdens rommet?

Gjerne spill av nyere dato med pen grafikk.

Ellers liker simulator spill som theme park og cesar. Jeg husker jeg satt og spilte den gamle theme park spillet langt på natt, måtte bare få mer menneker inn i parken ved å bygge mer karuseller og tjene masse penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenker på er Galatic Civilizations 2 og Sid Meier's Alpha Centauri. GalCiv2 handler om å utforske rommet, koloniserer planeter, forholde deg til andre raser (inngå allianse? starte krig? handle?), bygge egne romskip i en svært bra editor og så videre. SM'AC er som navnet sier fra Sid Meier, han som gav oss Civilization. SM'AC er på mange måter Civilization satt til en planet i bane rundt Alpha Centauri, så du får Civilization med fremtidsteknologi.

Har du prøvd Rollercoaster Tycoon? Det minner veldig om Theme Park, og kan anbefales. Jeg har det tredje og likte det veldig mye. Ellers har vi jo Jurassic Park: Operation Genesis. Glem JP-navnet, dette er Theme Park med levende dinosaurer. Det sier vel sitt. ;)

Lenke til kommentar

Jeg elsket MoO og MoO2, og ble svært skuffet over MoO3. Derimot ble jeg svært gledelig overrasket over GalCiv2, da det på mange måter er så nært MoO som det er mulig å komme uten å ha lisensen. På mange måter er det faktisk enda bedre, som for eksempel skipsbyggeren. Vi snakker byggesett der du kan lage hva du vil, inkludert støvsugere og Lara Croft. :p

Ellers har vi Sword of the Stars, som minner veldig om GalCiv2. Den største forskjellen er mangel på skipsbygger, samt at det fokuserer veldig mye på kamp. GalCiv2 var litt kjedelig på akkurat den biten.

Likte du Ceasar vil du nok like Pharao. Det er omtrent samme spill, bare satt til Egypt og lar deg bygge pyramider, sfinxen og alt det der. Det begynner å dra litt på årene, men kanskje Children of the Nile er noe for deg? Har ikke fått prøvd det selv, men det ligner veldig mye. Nå er det jo en viss forskjell på "Egypt" og "Verdensrommet", men det er vel verdt en titt?

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg spilt litt gal civ 2. det er veldig omfattende og bra gjennom tenkt spill!

Da jeg gjorde research om spillet så trodde jeg at dette er type spill hvor jeg ikke skjønner bæret av. Men heldigvis så er det bra med opplærings videoer inne i spillet som er bra for noobs som meg hehe.

Det som overasket meg er at spillet er turbasert. Hadde den ikke vært turbasert så ville det kanskje vært bedre. Da hadde spillet blitt mer "alvorlig" og mer stemningsfull mener jeg. Turbasert knappen reduserer stemningen. Men det er kanskje en vanesak.

MOO har jeg også gjørt litt research og vet det finnes MOO1 til MOO4. MOO skal prøves ut senere hvis jeg får anledning til det.

Pharao har jeg spilt mye! Jeg koste meg mye med demoen for ca 10-11 år siden! Men fikk aldri prøvet fullversjonen. Selv demoen til pharao eier, HAHAHA

Ellers koser jeg med Gal civ 2, og er takknemlig for alle tipsene jeg har fått :O)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det er rykter om at Master of Orion 4 er under utvikling men ingen har annonsert det ennå det er bare rykter men ville vært fint :)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Hvis du liker verdensrom-ting så kan du kanskje prøve Sins of a Solar Empire eller Master of Orion-serien.

Nå har jeg spilt veldig lite Sins of a Solar Empire, men er ikke det litt mer C&C stil over det, altså for meg så det ut som det ikke fantes brett med mer enn 10-20 planeter, mens jeg gjerne vil ha noen hundre ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Hvis du liker verdensrom-ting så kan du kanskje prøve Sins of a Solar Empire eller Master of Orion-serien.

Nå har jeg spilt veldig lite Sins of a Solar Empire, men er ikke det litt mer C&C stil over det, altså for meg så det ut som det ikke fantes brett med mer enn 10-20 planeter, mens jeg gjerne vil ha noen hundre ;)

I Sins of a Solar Empire kan du stille inn alt selv, du kan velge å ha tusen planeter hvis du vil og flere hundre stjerner. men det krever veldig mye Ram å spille XXL brett.

Det er litt C&C stil og Galactic CIV stil i dette spillet.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...