Gå til innhold

Word2007 dokumenter med formler vil ikke lagres i PDF

krabbesmør

Anbefalte innlegg

Hey!

Bruker hele tiden Word 2007 i mattetimene på skolen for å ta notater/ gjøre oppgaver. Har gjort avtale med læreren at jeg kan sende ham besvarelsene digitalt som .PDF-filer.

I "lagre som"-menyen i Word er .PDF et tilgjengelig valg, men hver gang jeg prøver det får jeg feilmeldingen "Eksporten mislyktes på grunn av en uventet feil". Fant ut ganske raskt at det var på grunn av formlene i dokumentet, men de er jeg jo nødt til å ha der.

Noen som vet om dette kan fikses? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har to brukbare valg.

1. Last ned Open Office og lær deg å bruke formeleditoren Math. Det du trenger å vite finner du her. Nest siste under "Writer guide" finner du en guide til Math.

2. Installer en pdf-skriver. Dette gir et mye bedre resultat (og tilnærmet feilfritt) i forhold til å eksportere til pdf (du er ikke den eneste som rapporterer om dette). Anbefaler Bullzip pdf printer.

Dette virker på ALLE programmer, så lenge de støtter utskrift.

Lenke til kommentar

Prøvde Bullzip, men da forsvant noen tekstbokser. Det er et greit alternativt, men jeg fant ut en annen omvei: Først lagrer man dokumentet som et gammelt .DOC dokument for da konverter Word alle formlene til bilder. Deretter går det fint å lagre som .PDF. Syns kvaliteten på formlene ble dårlig, så det er egentlig like greit å bruke Bullzip :roll:

Lenke til kommentar
Du har to brukbare valg.

1. Last ned Open Office og lær deg å bruke formeleditoren Math. Det du trenger å vite finner du her. Nest siste under "Writer guide" finner du en guide til Math.

Hvorfor skal han bytte fra Office 2007 til Open Office? Det vil jo være som å bytte tilbake til WordStar.

Endret av HiSpeed
Lenke til kommentar
Hvorfor skal han bytte fra Office 2007 til Open Office? Det vil jo være som å bytte tilbake til WordStar.
Hvorfor ikke? Jeg lista det opp som et alternativ, så får det være opp til andre om de kan tenke seg å bruke det. Jeg bruker Open Office privat og har ingen problemer med det.
Lenke til kommentar

Kjører pøveversjon (funker fram til 31. okt.) av Home & Student 2007, norsk med SP2. Har ikke konfigurert noen plug-in selv, og bruker de standardsalternativene for lagring som PDF.

Prøvde å lagre et dokument som bare innehold formelen 2 + 2, of da virket det. Men hvis jeg brukere noe med kvadratrot, så kommer den feilmeldingen igjen. Har presis det samme problemet på en annen PC med Word 2007... merklig :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...