Xvani Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Hei, har litt problemer med å få mandrake til å skjønne hvilket radeon kort jeg har (7200) så jeg fant denne: http://www.xfree86.org/4.3.0/radeon.4.html#toc4 (se første avsnitt under Configuration Details) greit nok, skjønner hva jeg skal gjøre når jeg kommer inn i config fila, men ikke hvordan jeg kommer inn i config fila (hvis det er det jeg går inn i.. Xvani - en fersking i Linux Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 I filbehandler: /etc/X11/ I den mappa ligger fila XF86Config eller XF86Config-4. Editer en av disse (eller begge) og legg til de linjene du trenger. For å editere: Høyreklikk fila, åpne i, kwrite eller kate eller noe annet... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 hva slags filtype er dette? får ikke åpnet i kwrite uten å vite det.. Synes ikke linux har kommet seg så mye på brukervennligheten? Lenke til kommentar
burre Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 prøv å åpne et skall ls -l /etc/X11/XF8* sjekk om du har leserettigheter til fila. For å sjekke hvilken filtype det er, bruk file /etc/X11/XF8* Linux er brukervennlig, den er bare litt kresen på hvem den er brukervennlig imot btw, når du vil ha hjelp, ta med distrubisjonsversjon, versjon av programmet/tjenesten du har, logger etc. (I dette tilfellet vil kommandoen : man X eller X -help vise deg at dette får du til med X -version + loggene havner i /var/log/X<something>.log Burre Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 prøv å åpne et skall Hva er et skall? Jeg er komplett n00b på linux Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 prøv å åpne et skall Hva er et skall? Jeg er komplett n00b på linux terminal. Høyreklikk skrivebord-> ny terminal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå