Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

netopp bygd ny pc, men den hakker! tregner hjelp

Anbefalte innlegg

okei, men hvorfor hakker det i takt med lyden?

Hvis CPU-temp'en blir for høy, så setter CPU'en ned sin egen klokkefrekvens for å beskytte seg mot å bli ødelagt => ting går tregere.

Hvis CPU-temp'en blir for høy, så settes CPU-viftehastigheten opp => mer lyd.

Jeg sier ikke at det er dette som skjer hos deg, men hvis du ikke har noen bedre spor å gå etter, så kan det jo være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så uvanlig at skjermkort lager lyd under høy last, har selv sett dette. Er lyden virkelig høy kan du ta kontakt med de du kjøpte kortene for å få byttet.

Når det kommer til hakkingen, hvor oppstår hakkingen, er det med en gang spillet blir lastet, eller litt tilfeldig inne i spill ?

Opplever du det på alle spill ?

Eventuelt hva spill ?

Har du overklokket cpu/skjermkortene? Kan være grafikkdriveren som resetter seg, men da er det gjerne litt lengre lagg.

Lenke til kommentar

Tipper skjermkort(ene). Crossfire byr som kjent ofte på problemer i form av lag-spikes etc.

"I takt med lyden" høres veldig ut som det jeg opplever noen ganger med mine 4890.

F.eks Win7_64 og GTA IV, lagspikes så det holder. Andre spill er OK. XP64 og GTA går derimot som en drøm. Prøv å deaktivere AI i Catalyst, eller bare prøv deg frem med de ulike innstillingene, (disabled, standard & advanced). Det kan utgjøre en stor forskjell.

Du har 2 crossfirebroer koblet til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...