nebrewfoz Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 okei, men hvorfor hakker det i takt med lyden? Hvis CPU-temp'en blir for høy, så setter CPU'en ned sin egen klokkefrekvens for å beskytte seg mot å bli ødelagt => ting går tregere. Hvis CPU-temp'en blir for høy, så settes CPU-viftehastigheten opp => mer lyd. Jeg sier ikke at det er dette som skjer hos deg, men hvis du ikke har noen bedre spor å gå etter, så kan det jo være verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 sjekket nå, tempen stiger ikke over 70 grader, så er ikke det : ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Flyttes til riktig kategori. Lenke til kommentar
Phasmatic Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Er ikke så uvanlig at skjermkort lager lyd under høy last, har selv sett dette. Er lyden virkelig høy kan du ta kontakt med de du kjøpte kortene for å få byttet. Når det kommer til hakkingen, hvor oppstår hakkingen, er det med en gang spillet blir lastet, eller litt tilfeldig inne i spill ? Opplever du det på alle spill ? Eventuelt hva spill ? Har du overklokket cpu/skjermkortene? Kan være grafikkdriveren som resetter seg, men da er det gjerne litt lengre lagg. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 er i vært spill ja, kommer helt tilfeldig, det er liksom under loading og da kraften trengs litt ekstra, har ikke overklokket noe som helst enda : ) Lenke til kommentar
citation Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 okei, men hvorfor hakker det i takt med lyden? dårlig driver lydkort eller feil driver maybe. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 hakker i takt med lyden fra inne i pcen, ikke digital lyden Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det må da være harddisken? Lenke til kommentar
citation Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 hakker i takt med lyden fra inne i pcen, ikke digital lyden jeg hadde muligens etter så jeg kan huske noenlunde samme symtomene.Da var det dårlig skjermkort bios som var problemet. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Tipper skjermkort(ene). Crossfire byr som kjent ofte på problemer i form av lag-spikes etc. "I takt med lyden" høres veldig ut som det jeg opplever noen ganger med mine 4890. F.eks Win7_64 og GTA IV, lagspikes så det holder. Andre spill er OK. XP64 og GTA går derimot som en drøm. Prøv å deaktivere AI i Catalyst, eller bare prøv deg frem med de ulike innstillingene, (disabled, standard & advanced). Det kan utgjøre en stor forskjell. Du har 2 crossfirebroer koblet til? Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 har 2 crossfire broer ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå