Ovrebust Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg har fått et problem med pc'en min som er mildt sagt MEGET irriterende! Når jeg bruker internet over lengre perioder til spilling eller surfing så kobler internet fra! Jeg er fremdeles tilkoblet router og nettverk men internet vil ikke fungere. Løsningen på problemet er å restarte maskinen, men dette blir jo ganske slitsomt i lengden. Er det noen som vet hva som kan forårsake problemet? Har windows XP med alle nyester drivere til både nettverkskort og router (samt andre drivere) Nettverkskortet mitt er et Jensen Air:Link 85300 og router er Jensen Air:Link 59300. (leverandør av internet er GET, men det har vel ikke noe å si?) Håper noen kan hjelpe meg å løse dette problemet. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Prøv neste gang dette skjer å høyreklikke på nettverksikonet på oppgavelinjen og velge "reparér". Evt deaktivere nettverkskortet og så aktivere det på nytt etter noen sekunder. Det er jo mulig at det er ruteren som ikke fungerer helt som den skal. Evt prøv å skaff deg et pci nettverkskort hvis ingen av delene over hjelper. Det du kan prøve på også er å kjøre en linux live-cd og surfe på nettet når maskinen er bootet opp med denne (firefox følger oftest med). Hvis du klarer å surfe tilfredstillende uten at det kobler ifra her, så tyder det på windows/driver feil. Lenke til kommentar
Ovrebust Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Når jeg prøver "reparer" får jeg feilmelding om at ip-adressen ikke kan fornyes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå