Gå til innhold

Trenger hjelp med Htpc prosjekt

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk nylig hjem gamle pcen min, denne har eg lenge tenkt på å bruke til htpc.

Specs: Tci kabinett

Aopen s661FXm-us Hovedkort mATX socket 478

Pentium 4 2.8Ghz

Atx psu

Asus Radeon ah4650 1024mb hdmi agpx8 Skjermkort

(Kom for to dager siden fra komplett.no)

2Gb Ram (oppgraderte sammen med skjermkort)

Med dette oppsettet spiller eg uten problemer av x264 filmer i Media player classic. :)

Det eg har funnet ut er at kabinettet burde vert byttet ut. Mest for syns skyld men og pga støy.

Har kikket litt rundt og funnet ut at Thermaltake DH101 passer best for meg. Med tanke på seinere oppgradering av hovedkort og psu.

Men det eg lurer på er om Agp kortet mitt vil passe inn i dette. Det er ganske så høyt (ca 11.7cm)

Kanskje noen som har et sånt kabinett kunne målt for meg?

Og hvilken cpu kjøler kan eg bruke? Siden det er socket 478 og den må bygge lite?

Den som står på nå er 9x9cm og kan nesten ikke være større. Må vel ha en skikkelig kjøler i et så lite og trangt kabinett.?

Noen som har en skikkelig psu å anbefalle? Over 400w, lite støy og 12v over 0.23A

Takker for svar.

Mvh Vegar Sleire

Endret av Vegar_sleire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er den vel :) er litt rookie så blir vel en del aha opplevelser. Skjermkortet stikker ikke utenfor hovudkort, så det skal gå fint.

Kjøpte meg et slikt et her om dagen:

WEB_ImagePLID113294_0Dim600x600SMWAbsSMHMinSTrue_0_largeA.Jpeg

Mist power splitter card.

Kortet er helt ok det, men det står noen lysdioder der som ikke helt passet min smak.:(

De lyser ganske kraftig blått slik at man ser lyset ut av kabinettet.

Lurer på om dette er noe eg bare kan ta bort, eller ødlegger eg hele kortet da?

Med tanke på at dette er kontrolllys for 12v og 5v.

Link til kortet.

Lenke til kommentar

Kretsen må vel være sluttet for at de i det hele tatt skal lyse.? :p

Men skjønner hva du mener. De er vel være koblet sammen med det andre på kortet, i og med at det er indikasjonslys for 12v og 5v. Får prøve å male de litt tenker eg..

Er det noe særlig motstand i sånne dioder? Går det ann å fjerne og bruke en lask? eventuelt en motstand?

Lenke til kommentar

Dioder kan også være brukt for å sikre at strøm ikke går andre vegen... Men da er det vanligvis ikke brukt lysdioder... Men man vet jo aldri :)

Et par lag med sort neglelakk fungerer nok bra som nevnt over.

Evt kan du bytte de ut med blå eller gule eller grønne eller hva nå enn som passer best i kabinettet...

-c-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...