Gå til innhold

salgmelding og forsikring


zulo

Anbefalte innlegg

Solgt et kjøretøy og kjøperen sa han skulle levere inn salgsmeldingen og jeg sa det var greit. Bør jeg vente med å si opp forsikringa mi på kjøretøyet til eierskiftet er registrert? Kan jeg få noe på meg ved at den nye eieren eventuelt krasjer med kjøretøyet når det enda ikke er registrert hos biltilsynet at det har ny eier?

 

F.eks hvis jeg sier opp forsikringen i morgen og kjøperen ikke har tenkt å levere inn salgsmelding før på torsdag og han kjører med kjøretøyet og det skjer en ulykke. Er det da den registrerte eieren av kjøretøyet(biltilsynet har jo ikek fått meldingen enda) som får trøbbel eller han som kjørte?(den nye eieren )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fikk ikke si opp forsikringen før salgsmelding var levert eller bilen var avskiltet. jeg synes dette var merkelig (var hos gjensidige), så jeg ringte "hovedkontoret" etter jeg snakket med det lokale kontoret. svaret var likt hos begge. og det er du som får "trøbbel"(altså med forsikringen) hvis han krasjer. derfor leverer jeg alltid salgsmelding selv heretter :p

Lenke til kommentar
jeg fikk ikke si opp forsikringen før salgsmelding var levert eller bilen var avskiltet. jeg synes dette var merkelig (var hos gjensidige), så jeg ringte "hovedkontoret" etter jeg snakket med det lokale kontoret. svaret var likt hos begge. og det er du som får "trøbbel"(altså med forsikringen) hvis han krasjer. derfor leverer jeg alltid salgsmelding selv heretter :p

har gjensidige jeg og. og på forrige bilen jeg solgte så tok fikk jeg ta bort forsikringa på bilen dagen etter jeg solgte den, jeg leverte salgsmeldinga 3 dager etter jeg hadde tatt av forsikringen. var ingen problemer med det. rart :S

Lenke til kommentar
Uskreven regel? Den er da tydelig påskrevet på baksiden av skjemaet at det kun skal leveres til trafikkstasjon eller forhandler.

 

Står tydelig at det skal leveres til trafikkstasjon senest etter 3 dager, men ikke av HVEM.

 

Derfor er det en uskreven regel at SELGER skal levere salgsmelding.

 

jeg fikk ikke si opp forsikringen før salgsmelding var levert eller bilen var avskiltet. jeg synes dette var merkelig (var hos gjensidige), så jeg ringte "hovedkontoret" etter jeg snakket med det lokale kontoret. svaret var likt hos begge. og det er du som får "trøbbel"(altså med forsikringen) hvis han krasjer. derfor leverer jeg alltid salgsmelding selv heretter :p

har gjensidige jeg og. og på forrige bilen jeg solgte så tok fikk jeg ta bort forsikringa på bilen dagen etter jeg solgte den, jeg leverte salgsmeldinga 3 dager etter jeg hadde tatt av forsikringen. var ingen problemer med det. rart :S

 

Jeg solgte akkurat bil nå for 1 mnd siden og Gjensidige lot meg ikke si opp forsikringen uten at Salgsmelding var sendt inn og registrert og vegvesenet.

 

men er kanskje ikke så lange dem har hatt det slik?

Lenke til kommentar

Men det står at selger er ansvarlig..for at salgsmelding blir levert inn, ikke at selger absolutt må være den som leverer den inn.

 

Del 2 av vognkortet manglet så jeg måtte dra dit og levere skjema for tap av del 2 av vognkortet :p og da spurte jeg veldig nøye om det var i orden med salgsmeldingen osv.. Jammen skumle greier det der, hvis det skjer noe og forsikringa er sagt opp før salgsmeldinga er registrert så kan det vel selgeren i verste fall bli gjeldsslave resten av livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...