Gå til innhold

Internasjonalt sammarbeid i fremtiden

Anbefalte innlegg

Tenker litt på fremtiden, hvordan vi mest sannsynlig kommer til å ha ett eller to språk i fremtiden (engelsk og spansk?), få felles valuta (har jo euro, dollar(amero?), etc), og hvordan mennesker "røres mere sammen i gryta" og får en mere jevn hudfarge, gyllenbrun eller noe sånt ser jeg for meg...

Dette er det jeg har tenkt, men lurte på om noen hadde noe mere om dette, kanskje noen gode/interessante dokumentarer om dette. Noe ala life after humans, bare med mennesker. rett og slett noe fremtids spådommer (ikke the matrix, og ikke nwo konspirasjoner) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bort med landegrenser. De skaper kunstige skiller. Vi er en art, og burde samarbeide om ALT for fellesskapets beste.

Jeg burde vel være for EU (og en del europampers våte drøm, Europas Forente Stater), men klarer det rett og slett ikke. Altså ser jeg heller ikke for meg hvordan det ovenstående skal kunne være gjennomførbart; før om noen hundre/tusen år, kanskje, hvis vil fortsatt ikke har utslettet oss selv før den tid.

Lenke til kommentar

En slik visjon vil nok ikke bli virkelighet på mange år. Det med hudfarge tror jeg faktisk aldri vil skje, fordi folk som lever i varmere og mer solfylte områder vil jo naturligvis ha mørkere hudfarge enn de som bor i kaldere områder. Ett eller to språk vil nok være en sannhet om ikke så altfor lenge, og felles valuta vil nok bli en realitet fortere enn språk.

Endret av aleksander95
Lenke til kommentar

Grunnen til at hudfargene blir jevnet ut er av samme grunn som språk og dialekter forsvinner. Før i tiden var det mindre vanlig å reise fra Oslo til Trondheim enn det er å reise fra Oslo til Las Vegas i dag. Folk flytter MYE mere på seg, blandes mere og mere, så derfor tror jeg det kun vil bli mindre nyanser i hudfarger i fremtiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...