Gå til innhold

Litt hjelp til kjøp av ny PC fra komplett.

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en ny pc siden den gamle nå holder på å ta kvelden.

Har sett meg ut http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10386 fra komplett, men vil gjøre litt forandringer.

PC'en skal for det meste brukes til litt spilling (WoW for det meste, men greit å ha et system som klarer å sparke litt ifra om jeg får lyst å spille noe annet) og litt film, surfing og slike småting.

Det jeg stusser veldig på er skjrmkort. Der har jeg ikke peiling i det hele tatt.

XFX GeForce GTX 275 640M 896MB PhysX PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, Graphics Plus, 640/2268MHz

står som default på oppsette. Er dette et bra kort? vil det lønne seg å legge noen kroner ekstra i ett bedre ett?

Når det gjelder minnebrikkene. Vil det vere lønnsomt å gå opp til 1600 MHz?

PC'en må holdes under 15k, helst nede i 13-14 om mulig.

-

Tar imot alle råd og veiledninger med stor takk.

PS! beklager om denne posten ble litt rotete. Sitter her med en oppløsning som ikke ligner grisen siden maskina jeg sitter på nå kun klarer å kjøre safe mode.+--

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er et bra skjermkort. Det koster drøyt 1500 alene, og tror det regnes som et av de bedre mainstreamkortene i dag (før man går over på entusiastklassen).

Du kan eventuelt sjekke tester på masse forskjellige plasser på nettet. Her er en av stedene:

www.motherboards.org

Lenke til kommentar

Takker for input så langt. Tror jeg bare går for det skjermkortet som sto oppført som default siden ingen hadde store invendinger mot det.

Om noen andre har noen invendinger mot systemet så skrik gjerne ut før jeg trykker "bestill". hehe

Har valgt stort sett default oppsettet, men tatt bort mus/tastatur og oppgradert til 6GB minne og Vista ultimate.

Edit : Her er systemet slik jeg har tenkt å bestille det;

Antec Twelve Hundred

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

XFX GeForce GTX 275 640M 896MB PhysX

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Samsung DVD±RW burner, SH-S223B

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

MS ROYALTY Vista Ultimate

MS COA Label Windows

MS MANUALS Win Vista Ultimate

MS Win Vista Ultimate Engelsk

MS Win Vista Ultimate PUP 64bit

kommer å en ca 13500 som er greit nok.

Endret av Deca
Lenke til kommentar

Visst du kan å overklokke skjermkort så gå for eit HD 4890 då det er billigere og kan bli like bra som eit GTX285 ved overklokk. ;) Ikkje at GTX 275 ikkje er bra, men du får meir for pengane spesielt visst du overklokker med eit HD4890

Endret av TheWollo
Lenke til kommentar
Visst du kan å overklokke skjermkort så gå for eit HD 4890 då det er billigere og kan bli like bra som eit GTX285 ved overklokk. ;) Ikkje at GTX 275 ikkje er bra, men du får meir for pengane spesielt visst du overklokker med eit HD4890

Ser helst at jeg slipper overklokking for å ver helt ærlig. Har ikke mye erfaring innen det. Selv om jeg nok sikkert skulle greid det med litt innhenta ekpertise hjelp så tror jeg at jeg står over det. Er på mitt andre skjermkort på den maskina jeg sitter på nå og det ser ut som jeg klarer å ta knekken på de en etter en selv uten overklokking ;)

Lenke til kommentar

At det blir en bra PC er det ikke tvil om, men jeg er usikker på prisen. Ser litt overprisa ut(?) Enkeltvis mener jeg du skal kunne få de komponentene for drøyt 10000 ganske greit, men har ikke sjekka. Kanskje noen andre vet?

Eneste jeg savner for en topp pc i den klassen er en egen disk for operativsystem og "kjerne"programmer, dvs en raptor eller SSD (koster en drøy tusing i tillegg).

Lenke til kommentar

Ok, da var pc'en bestilt :)

Takker for alle råd og hjelp.

Tygde litt på det trygvan sa om en egen raptor/SSD disc til operativsystemet, men gikk ikke for det denne gangen. men det er vel noe som lett kan installers i etterkant rekner jeg med,for det var definitivt noe jeg kanskje vil ha etter hvert.

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er å finne i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst ta hensyn til dette neste gang.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...