Gå til innhold

oppgradering av oppgradert Komplett Gamer i25 SLI ready

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp med å finne ut hva som er flaskehalsen i systemet mitt og hva skal jeg kjøpe for å komme videre uten å bytte hele systemet. Tenker mest på å bytte ovenen av et hovedkort som fort kryper opp mot 70 grader. Prosessoren min har og blitt vanskelig av seg etter siste SP for vista (klokket seg opp fra 3,6ghz til 3,73ghz av seg selv og er nå ustabil over 3,3ghz)(har noen en forklaring er jeg evig takknemelig for den)

Lister opp hva jeg har under og håper jeg kan få inspill på hva jeg bør gjøre for å få mere ytelse i FPS spill.

Sitte med en Komplett Gamer i25 SLI ready som jeg har kjøpt litt mere ram til (2gb måtte ut med det nye grafikkkortet for å få det til å fungere godt så jeg bruker bare 2 gb) 8800gt kortet bråkte så mye at jeg måtte bytte det og entde opp med 4870x2 som er lydløst i forhrold hvis du ser vekk fra starten. Har og dyttet inn en HD på 1000gb til så jeg slipper å koble på så mange eksterne disker.

Kabinett: Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning

Strømforsynig: Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI

Hovedkort: Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,ATX,Firewire,GbLAN,DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)16

Prossesor: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's og et ekstra sett som ikke er I bruk

Grafikk kort: Sapphire radon hd 4870x2 2gd gddr5

Hardisker: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM og WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA, 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM

Lydkort: Creative SB X-Fi Xtreme gamer

monitor: samsung syncmaster 226bw oppløsnig 1680x1050

Endret av jonbk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spenning til CPU har aldri vært endret fra defaul i bios men usikker på hva AI suite har gjort. Flasjet bois med siste versjon før og etter problemet oppsto. Ikke for det asus AI suite har aldri fungert for å klokke opp over 5%. Tror ikke det er problemet. Men kjøper tanken om at jeg kansje må bytte prossesor men er i tvil om hva jeg skal velge. Hvor mange kjerner og hvilken prossesor får jeg mest igjen for å kjøpe.

64 bit hadde nok vært fornuftig og siden jeg få bedre ytelse når jeg napper ut 2gb RAM men jeg spiller en del gamle spill i perioder og kan ha misforstått noe men rykttet er at de ikke altid går så bra med 64 bit driverne?

Føler vell at sjermkortet mitt holder og vell som det. Tror ikke det er der begrensnigen ligger selv om det altid er kjekt å oppgradere det. Fikk ikke det løftet jeg håpet på når jeg gikk fra 8800GT til 4870x2.

Er ikke sikker på hvor problemet ligger men magefølelsen sier hovedkort eller minne. Tar gjerne feil men hadde jeg hatt svaret hadde jeg ikke trengt å spørre om hjelp her.

Lenke til kommentar

Tror jeg har nok vifter i kabinett siden det er plagsom trekk rundt det og bare 1-3 ekstra grader ut fra det i forholdt til romtemperatur i værstefall.Hovedkortet mitt støtter ikke raskere minne en det jeg har så da trenger jeg en anbefaling på MB og vista 32 takler ikke mer en 4 gb samlet. Biter meg merke i anbefalingen om å gå til 64bit OS.

Hadde håpet på at noen kunne fortalt meg at flaskehalsen er :???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...