Deadringer Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 I 2012 er det høysesong for solstormer, såkalt Solar Maximus (The Universe? ) Dette kan , KAN, i værste fall, være slutten for menneskeheten. Nei. Forskere har kikket på dette, og sola har alt kastet alt den har på oss når det kommer til solstormer fra før av. Verste som kan skje er at strømmen går de stedene strålene treffer verst. Lenke til kommentar
nems Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hvorfor linker dere ikke sources da? Se The Universe sesong 1, episode 2 eller 3.. Der de snakker om sola. Serien er fra 2007 så den er iallfall ikke eldgammel, og her snakker de om hva som kan skje hvis en stor solstorm treffer jorda. Sorry men jeg stoler mer på fysikere og astronomer enn to folk på diskusjon.no. Skal dere motsi så får dere komme med linker og henvisninger til fakta, jeg vil gjerne lære Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Har sett hele den serien selv, den er bra! Det er på sesong 1 Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Er visst noe feil i den regninga der, så 2012 er faktisk ikke riktig, men i slutten av 2011 er den egentlige datoen, siden maya-folket hadde en litt annen tidsregning enn det vi har. Har ikke kilde desverre, men det har jo de ferreste her. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Forskere har da tatt feil før Lenke til kommentar
fsx Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 hei skal si dene troden har vokst mye. men jeg har lit mere tru på 2012 for global opvarming. Lenke til kommentar
fsx Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Ok, nå lo jeg:D hvorfor det Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Ok, nå lo jeg:D hvorfor det Antar det er fordi at vi regner med at det vil ta litt lenger tid før global oppvarmin setter i gang på ordentlig. Jeg har hørt noe om at det er rundt 2050, hvis vi fortsetter som vi gjør i dag. Lenke til kommentar
fsx Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Ok, nå lo jeg:D hvorfor det Antar det er fordi at vi regner med at det vil ta litt lenger tid før global oppvarmin setter i gang på ordentlig. Jeg har hørt noe om at det er rundt 2050, hvis vi fortsetter som vi gjør i dag. ok Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Innen 2012 så har global oppvarming tatt helt av!. Gjennomsnits temperaturen i Norge vil stige med 30grader innen 2011. I blame people who smokes! Vi er alle døde innen 2012, uæææh. Jesus står også opp, og hevner seg på alle som ikke tror på han eller Gud. Planet X treffer jorden rett etter Jesus har hevnet seg. Så jeg oppfordrer alle til og stjele, voldta og leve livet før de dør! Det er faktisk ikke lenge til. Oh my God! Endret 18. september 2009 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 I 2012 dauer jeg, og siden dere og verden er et produkt jeg har skapt, så opphører alt å eksistere, akkurat som i en drøm. Game Over. Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Når vi dør så kommer vi tilbake dit vi alle kom fra. Det eneste som er kjip er at kroppen, all minner og erfaringer som er lagret i hjernen vil bli borte. Døden i seg selv er ikke noe å frykte. Det vi egentlig frykter er at minnet blir borte. Dette ligger i bevistheten vår, da noen enkelte velger å skrive dagbok får å prøve og redde minnet. Endret 21. september 2009 av Game-master Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Lol til innleget over her Edit: Lol til tråden! Endret 21. september 2009 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hvorfor skal vi være redd for å miste minnene våre, når vi ikke eksisterer lengre uansett? Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Tenkt deg hvis Maya sivilasjonen hadde gitt faen og driti i å lage hieroglyfer som beskriver jordas rotasjon, så hadde vi ikke vært interessert i Mayas eksistens og dems kunnskap om universet. Minnet inneholder informasjon og kunnskaper. Vi mennesker er forskjelige. Noen gir faen, andre synes det er trist å miste minnet. Selvom vi dør, så vil universet fortsette å eksistere. Albert Einstein sa at vi kan egentlig forutse alt som skjer, HVIS vi har nok kunnskaper. Feks hvis du kaster en terning opp i lufta, så kan du i teorien beregne hva som blir utfallet. Hvis du har nok kunnskaper og informasjoner om jordas gravitasjon, vind hastighet, tyngden på terningen, hvor høyt terningen blir kastet opp, hvordan den blir kastet opp etc. Endret 21. september 2009 av Game-master Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hadde ikke hatt noe å si, fordi mayaene forutså ingenting uansett. Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jo, men det er STOR respekt for at de kunne så mye om universet. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jo, men det er STOR respekt for at de kunne så mye om universet. Hva har det med saken å gjøre? Ja, de kunne mye om universet, men forutså de verdens undergang? nei. Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Saken er at Maya folkene kunne mye om astrology, og det respektere jeg dem for. Jeg driter om vi dauer i 2012 eller ikke. Jeg tror 2012 blir helt vanlig år. Mange som har missforstått Maya kalenderen og nostradamus sin wnnabe profeti. Det var nostradamus som "hypet" opp 2012 verdens ende teorien mener jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg