Gå til innhold

Orange tiny terror topp eller combo?

NilsiT

Anbefalte innlegg

Hei, har da sett meg ut noen forsterkere, orange tiny terror, de virker veldig gode og allsidige ut, kan hende jeg tar feil, men de virker iallefall gode ut til det jeg vil bruke dem til!

Jeg tenkte å gå for tiny terror toppen eller comboen. Jeg får toppen til 3000 kr, eller comboen til 5000 kr, er dette et godt kjøp?

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du hvordan musikk du skal spille?

Hvis ikke hadde jeg kanskje gått for noe i duren Line 6 Flextone III XL, mye/mange forsterker for pengene.

Orange kabinettet 1x12 koster 3500,-

http://www.musikklink.no/aspx/produkt/prdi...aspx?plid=14373

Det er en pris man må regne med hvis man ikke vil benytte behringer/ibanez eller lignende. Jeg har brukt et behringer 4x12 på en marhsall 30 års jubileums versjon. funket helt greit, men det ble fort litt mye grøt.

Tiny terror er tøff! :D Har lyst på en selv, men med mine inntekter så kan det bli pensjonsplaner ;)

Lenke til kommentar

Det sier jeg ikke.

Jeg sier at det kommer ann på musikkstilen du spiller. En Orange regner jeg med er meget dynamisc og godt egnet for klassisk rock, du får sikkert knall fet 60 og 70 tallslyd med den. Men på mange måter blir man også litt låst til lyden i forsterkeren.

Nå vet ikke jeg om du har prøvd forsterkeren og vet hva du går til, eller hvor mange år du har spilt gitar, eller hvor mange forsterkere du har prøvd. Men hvis du har spilt gitar en del år så vet man fort at stilarter kommer og går med band, og ikke minst noen coverlåter trenger en lyd og en annen trenger en annen lyd. Da kommer fort multieffektbrett på banen.

Et brett koster jo fort 3000 til.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg sett på denne: http://line6.com/flextoneiii/ og tatt turen til en forhandler og prøvd den, eller en av søster modellene.

Line 6 Flextone gir deg forskjellige forsterkere, kabinetter, effekter ++ og du kan få med pedalbrett så du kan benytte deg av wah og volum effektene i tillegg.

Rundt 5000,- for denne også tror jeg. sjekk også bruktmarked på musikkweb.no

Mulighetene ligger på løpende bånd og er meget brukervennlig. Jeg syntes hvertfall Flextone III XL (2x12) er kanon med tanke på pris.

Er du derimot kun ute etter orange forsterkeren pga soundet, så er det ikke tvil: kjøp orange. :D

Den forsterkeren skulle vært på markedet da jeg var 14! jeg har ikke tall på effektpedaler, forsterkere, rack og multibrett jeg har hatt. Det ene året var det punkband og det det neste metal osv.. hehe

Så har du jo Line 6 Spider eller Vetta. Spider er billig, vetta er dyr. sjekk ut litt rewievs på nettet :)

Endret av proaudio
Lenke til kommentar

takk for grundige tilbakemeldinger.

Jeg er helt sikker på at jeg skal gå for rørforsterker, har et par pedaler utenom, og det blir nok flere med årene, har en strat jeg skal bruke til, har putta i noen emg pickups. Skal nok bli en ny gitar om ikke alt for lenge også, har lyst på en med humbucker pickups.

Spiller alt ifra pink floyd til sonata arctica, men blir nok mest rock(klassisk).

Lenke til kommentar

Rørforsterker er absolutt tingen, du får kjempe fin dynamikk med gode pickup'er på gitaren.

Veldig bra at du velger en forsterker som er av den størrelsesorden som en Tiny Terror. Tro meg, veldig mange som ønsker seg 100W marshall eller lignende. Det låter jævlig tøft når du kan bruke de 100W, men i et øvingslokale får man sjeldent brukt mer enn en brøkdel og da låter det brått meget spinkelt. hvis man ikke har en powerbreaker..

Lykke til hvertfall.

Tror jeg hadde gått for en orange combo;)

PS; ikke selg strat'n selv om du kjøper deg en annen, du kommer til å angre! jeg angrer på alle gitarene jeg har solgt, bortsett fra en squire ...

Endret av proaudio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...