hengegnu Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg har lyst til å endre etternavn fra lervik til x, hva slags konsekvenser tror dere at dette medfølger i arbeidslivet? Lenke til kommentar
kas_ Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Men er du at du vil bytte navn til "Ola X", eller x som et eksempel? Lenke til kommentar
hengegnu Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Men er du at du vil bytte navn til "Ola X", eller x som et eksempel? Jeg vil bytte navn fra "Ola Nordmann" til "Ola X". Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hvorfor skulle dette få følger i arbeidslivet? Det finnes nordmenn som heter Kolaautomat til etternavn, og ikke glem Espen Thoresen Hværsaagod-Takkskalduha, så hvis X blir godkjent skulle ikke dette få følger. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg har lyst til å endre etternavn fra lervik til x, hva slags konsekvenser tror dere at dette medfølger i arbeidslivet? Du vil bli betraktet som useriøs og umoden. Du vil derfor få store vansker med å få deg jobb eller, hvis du allerede har jobb, med å avansere. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Nei, herrelighet, hvorfor skulle det få noen konsekvenser? Det vil i hvertfall være mange mennesker der ute som vil slite da i såfall, med tanke på at mange av dem skifter etternavn etter de har giftet seg. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 eneste jeg kan tenke meg er at du må få nytt førekort, bankkort, pass osv. Samt informere om navneskifte til banker osv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Kva er grunnen til at du vil heite X til etternavn? Noko problem skulle det vel ikkje være, med unntak av komplikasjoner i tilfeller der folk ikkje forstår at X er etternavnet ditt, noko som er forståeleg. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Trur jeg skal endre etternavn til ? Eks. Ola ? Lenke til kommentar
hengegnu Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Jeg har lyst til å skifte etternavn fordi hele navnet mitt høres stiligere ut med X på slutten. Bortsett fra det har jeg ikke så mye tanker rundt hvorfor jeg vil ha X til etternavn. Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg har lyst til å skifte etternavn fordi hele navnet mitt høres stiligere ut med X på slutten.Bortsett fra det har jeg ikke så mye tanker rundt hvorfor jeg vil ha X til etternavn. Med X som etternavn til de fleste betrakte deg som en idiot, både arbeidsgivere og folk ellers. Kan du ikke bare begynne å kalle deg for det, uten å formelt skifte navn, som fks. Mini Jacobsen eller Stompa? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 eneste jeg kan tenke meg er at du må få nytt førekort, bankkort, pass osv. Samt informere om navneskifte til banker osv. Han må først få nytt bankkort, så skal han informere banken om navneskifte? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Alle bedrifter som får navn og adresseoppdateringar frå folkeregisteret vil oppdateres automatisk, så banken treng ein ikkje informere. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Alle bedrifter som får navn og adresseoppdateringar frå folkeregisteret vil oppdateres automatisk, så banken treng ein ikkje informere. oki. da har jeg lært noe i dag også Lenke til kommentar
hengegnu Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Så konklusjonen er? Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Kjør på, men husk at alle folk du møter fra den dagen du bytter navnet ditt kommer til og få et førsteinntrykk av deg som ikke er helt ideelt, jeg vet iallefall hva jeg hadde tenkt om jeg hadde møtt en som het X til etternavn. Jeez. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 og så får du deg unge og ungen heter da X til etternavn. Da er det bare og kalle ungen for Se. Da blir det pinligt for ungen Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Espen Keikoburger Scheide er det beste navnet jeg har hørt, litt pga. jeg jobber sammen med han også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå