Gå til innhold

Hva skjer med talentene i Cataclysm?

Anbefalte innlegg

Our plan is to update all of the talent trees, in some cases dramatically, as well as add new talents where appropriate. We don’t plan to make the individual talent trees go deeper than 51 points, because we want to provide players more flexibility to pick up some talents in other trees. Instead, we’re introducing a new form of alternate character progression that we’re calling the path system. The idea is similar to talents, but rather than earning points on a per-level basis, players will earn points to assign by completing quests, defeating certain raid encounters, and completing other objectives in the game. Paths will be shared among multiple classes and themed around the Titans, creators of Azeroth, such as Aman’Thul, Aggramar, or Khaz’goroth (among others).

Jeg er ingen talsmann så jeg sier bare... WTF?!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke? For øyeblikket så for de nesten ikke bedre gear en gang. Det er da ganske normalt at de som gjør en større innsats og klarer de vanskeligste oppgavene får bedre belønning? Jeg er langt i fra noen hard-core raider selv, og synes det er helt greit at andre bedre spillere får bedre belønning enn meg. Jeg tror heller det ikke er snakk om super kraftige bonuser, men heller småting som vil booste DPS, health, mana o.l. litt.

Jeg mistenker (nå spekulerer jeg bare) at bonusene man får matcher det man gjør for å få bonusen. F.eks. så vil de som foretrekker å fokusere på solo content få bonuser som gir de fordeler når de soloer, PvP-ere får PvP fordeler, raidere får bonuser som vil være mest nyttige i raids osv.

Blizzard har vel også sagt at de fortsatt er veldig tidlig i prosessen, og at måten de har sett det for seg nå fort kan forandre seg.

Endret av Ercles
Lenke til kommentar

"Gated, not grindy."

Altså, det er 10 tiers med ancient glyphs. De åpner seg sakte over tid, èn og èn. Folk som er villig til å gi litt innsats får tilgang til nye tiers fortere enn andre, men alle vil til slutt ha alle 10 tiers tilgjengelig.

Dette er et system uten direkte tilkobling til vanlige glyphs/talents, og vil stå helt på egne ben. Det er en måte å øke karakterens egenskaper etter at maks level er nådd, som ikke er basert på å skaffe seg bedre gear.

Archeology skal visst være sterkt koblet opp mot det nye systemet. Archeology er en secondary proffesion, slik som cooking, fishing og first aid er nå.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Altså, det er 10 tiers med ancient glyphs. De åpner seg sakte over tid, èn og èn. Folk som er villig til å gi litt innsats får tilgang til nye tiers fortere enn andre, men alle vil til slutt ha alle 10 tiers tilgjengelig.

Jeg var ikke klar over denne delen. Litt skuffende at alle og en hver vil kunne få tak i det, men det er vel å forvente når man ser hvordan Blizz har gjort ting i det siste. Skal sies at jeg fortsatt liker tanken på en annen form for character progression enn å skaffe seg gear. :)

Lenke til kommentar

Synes det er litt rart at Blizz på den ene siden sier at de vil gjøre spille enklere ved å fjerne masse stats som ap, armor penetration, mp5, spellpower, defence, block value, og på den andre siden introdusere enda et "talen tre".

Synes det blir litt vel omfattende og unødvendig komplisert når vi skal forholde oss til både talent treet, glyphs, og paths of the titans.

Men men, blir sikkert bra til slutt.

Endret av janan71
Lenke til kommentar

Tror Path of the Titans og dette systemer et et og samme om jeg ikke skjønner det helt feil. Dvs at i glyph delen har man et "ytre" hjul med forskjellige Ancient glyphs som aktiveres over tid eller ved events og er knyttet opp til den nye proffession som kommer (archeology).

Lenke til kommentar
Tror Path of the Titans og dette systemer et et og samme om jeg ikke skjønner det helt feil. Dvs at i glyph delen har man et "ytre" hjul med forskjellige Ancient glyphs som aktiveres over tid eller ved events og er knyttet opp til den nye proffession som kommer (archeology).

Ja, paths er ancient glyphs.

Slik jeg forstår det, kommer det til å være en grense per uke på hvor mange poeng du kan tjene for paths.

Det med forenkling av talenter kommer inn under "mastery" systemet.

Planen, ifølge det de sa under blizzcon, er at passive talenter (5% crit, etc) skal vekk,

og isteden gis som bonuser for å legge talent poeng i ett tre.

(for rogues, hvis du putter poeng i assassination, får du poison damage og crit, mener jeg å huske).

Og den nye mastery stat'en øker så disse talent tre spesifikke bonusene.

(mao, mer poison damage og crit for å stacke mastery)

Høres spennende ut så langt, men det er lenge til enda, så alt dette kan selfølgelig forandre seg før cataclysm kommer i butikkene.

Lenke til kommentar

Ghostcrawler om Path of the Titans:

Philosophically, it works like this. Leveling up is fun. You get new gear constantly, and every time you ding, you get new stats, new ranks of spells and possibly new spells. You improve every single hour you play, if not more frequently.

When you hit max level, this really slows down. If you raid or PvP you might get a new item once a week if you're lucky, and aside from gear, rewards are very infrequent.

The idea behind the paths is to offer max-level character progression over time that isn't tied to gear.

The feature is much more robust than this, but at a very conceptual level imagine that at level 85 you got a new talent point every week just for logging in. The rewards are slower than during the leveling period, but they are rewards that exist independent of gear. However on the other hand, you don't feel the need to race through them (in fact you can't) if you are focused on getting to max level and they don't bloat your spellbook with as many abilities as gaining actual whole levels (though they will add a few). Over time, the actual discussions about how to build a character will likely change and evolve in interesting ways. The new point might give you a reason to log in on non-raid nights or even if you've gotten a little burned out on raiding.

The mantra is "gated, not grindy." They will require you to do something, but they are also designed with the idea that you can't kill yourself trying to blast through them as fast as possible.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...