Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Jeg har ikke brukt mye energi på disse nye lydformatene, da forsterkeren min ikke støtter dem (NAD T753). Imidlertid har jeg i det siste rippet et par blu-ray filmer for avspilling på TViX 6500a mediastreamer som jeg har. Den støtter heller ikke de nye "HD"-lyd formatene, og det står anbefalt fra produsentens hjemmeside at man bør bruke "HD Audio passthrough" selv om forsterkeren ikke støtter formatene. Imidlertid, har jeg denne instillingen på kommer det (Naturlig nok?) ingen lyd i det hele tatt. Tar jeg denne instillingen av, spiller den av DTS lyd helt fint, selv om boksen i utgangskunktet ikke støtter dekoding av disse formatene. Jeg er forvirra =p Kan noen svare på om jeg har sjønt dette riktig ?: DTS-HD MA Inneholder et vanlig DTS, eller "core" spor, som kan skilles ut og spilles av uavhengig om enheter støtter dette ? (Isåfall synes jeg det var litt rart at ikke forsterkeren klarte dette også) Etter det jeg har hørt, har Dolby TrueHD også et slikt "core" spor, men er dette da lagt opp anerledes slik at det ikke er bakoverkompatibelt ? Er selvfølgelig fornøyd med at det virker, men har lyst å vite hvorfor =) Endret 1. september 2009 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå