Gå til innhold

Har jeg fortsatt angrerett?

Anbefalte innlegg

Har seg slik at jeg har bestilt 2 fag som privatist hos akademiet, i senere tid har jeg funnet ut at jeg ikke har behov for å ta opp begge disse fagene, bare ett av dem. Derfor ønsker jeg å benytte meg av angrerett. Problemet er at jeg ikke aner om jeg kan dette.

Avtalen om fagene jeg skulle ta opp, ble inngått 4 aug, jeg fikk også en mail denne datoen hvor det stod om angrerett:

"DU HAR 14 DAGERS UBETINGET ANGRERETT

Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte (se side 2 av dette skjemaet). Fristen løper ved fjernsalg uansett ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått, eller 1 år dersom opplysning om angrerett ikke er gitt. Det er ingen tilsvarende frist ved salg utenfor fast utsalgssted.

Melding om bruk av angreretten må gis til tjenesteyteren innen fristen, og kan gis på hvilken som helst måte. Du kan bruke dette skjemaet som skal være utfylt av tjenesteyteren som spesifisert nedenfor. Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp, og du bør sørge for at dette kan dokumenteres. "

Vil dette si at jeg ikke kan klage og få pengene tilbake, siden 14 dagers fristen er ikke-gjeldende lengre ?

kan nevnes at dette er bestilt via nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda. Prinsippet om "ytelse mot ytelse" (quid pro quo, eller pølsen og pengene) betyr at du som hovedregel skal betale samtidig som du får det du kjøper.

At du ikke ønsker å benytte ytelsen er noe som må løses med utgangspunkt i avtalen du har skrevet under. Det pleier å være en seksjon der som har med avbestilling å gjøre.

Lenke til kommentar
Det vil si at jeg f,eks kan melde opp hvem jeg vil til akademiet mens de er på lengre ferie, når de kommer hjem er angreretten gått ut, og dehar ikke mulighet til å gjøre noe ?

Uansett takk for alle svar!

De vil ikke ha mottatt informasjonen før de kommer hjem fra ferie, og angreretten vil derfor være i behold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...