hemo Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Det er mulig at jeg ikke har skjønt hva denne diskusjonen dreier seg om, men jeg klarer ikke å se hva som er problemet... Du er inne på problemets kjerne, ja: Å finna ein smtp-server som godtar levering på bakgrunn av brukarnamn og passord. Det er godt mogeleg at både NetCom sin smtp-server og at dei gamle Start-kontoane fungerer. Men det hjelper ikkje meg. Eg har verken gamal NetCom- eller gamal Start-konto. Så då leitar eg etter ein smtp-konto som godtek levering mot at du loggar på med brukarnamn og passord. Kan hende ServeTheWorld er bra, men 79,- per mnd blir litt mykje for smtp-levering. Det blir jo 948,- per år det... Andre forslag? Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Ja, gratis smtp når man ikke bruker betalte deler av tjenesten, er ikke lett å finne. Det var en del før, men per i dag er antallet gratis pop3 OG smtp tjenester forsvinnende lite egentlig, eller det følger med en merkbar ballast av krav for å bruke det. Så jeg mottar via start.no - beklager om jeg fikk det til å høres ut som jeg også sender via dem, det gjør jeg ikke, til det bruker jeg Hotmail (oppsatt i Outlook). Det blir for klurete, og folk blir forvirret, så jeg skal gå over til betalt e-post tjeneste snart. Må bare finne en jeg kan stole på over lang tid. EDIT: Whopsidaisy, se hva dumme meg fant etter 3 sekunders Google søk: http://www.iopus.com/guides/bestpopsmtp.htm (topp liste over gratis pop og smtp tjenester) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg bruker flere smtp servere, alt etter hvilken tilkobling jeg har. Ser at det kan bli problemer siden det ikke altid er like lett å vite hvilken ISP man er koblet oppp mot. Men det fungerer iallefall når det ikke er så mange isp er å velge mellom. Må da ha en konto hos de forskjellige isp'ene. Bruker kun en emailadresse. Trenger bare å merke av for hvilken konto jeg vil sende med før jeg trykker send... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Søk etter 'smtp' på http://www.emailaddresses.com/ Det ga endel treff, vet ikke om noen av dem kan hjelpe deg. Jeg har vært i samme situasjon som deg. Da fikk jeg skolen til å åpne opp sitt mail system slik at jeg kunne sende mail med deres smtp server hvis jeg hadde en åpen imap forbindelse med deres server. -pg Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 @akke: Har du forsøkt å etablere en epost-konto hos netcom ? Det ser ut som om dette fremdeles er mulig. Lenke til kommentar
Akke Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 @akke: Har du forsøkt å etablere en epost-konto hos netcom ? Det ser ut som om dette fremdeles er mulig. Hei KT400 Hva mener du? E-post har jeg hos start.no, men lurer altså på en smtp server jeg kan sende e-post gjennom når jeg kobler opp med noe annet enn start sitt 21405060. Men har vel funnet ut at det beste er å bruke smtp server fra leverandøren av oppkoblingen. (f.eks. har du ADSL fra telenor, bruk smtp.online.no) Dette funka ihvertfall når jeg hadde telenor AVIDI. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Kjempebra! Då legger vi den debatten død, og håper at ingen missbruker den smtp-serveren eg no har funne og starta å bruke. No har eg ein smpt-server ståande i Outlooken (og på lommedataen min) som leverer eposten min på bakgrunn av brukarnamn og passord. Såleis får eg levert eposten min, same kva for IP eg har. Så kan eg humpa innom ka nett som helst, utan å tenke på avsendarkonto eller andre ting! Nice! Edit: For å unngå at alle bruker min smtp server no, så bør folk sjekka ut smtp.com som sel den her tenesta for $49.99 per år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå