Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

smtp.start.no relying hvis man betaler 10kr?

Anbefalte innlegg

Mener å ha sett en post der det stod at man kan betale 10kr med SMS så relyer smtp.start.no selvom du er koblet opp med andre leverandører.

Hva skal isåfall stå i SMSen og hvor sendes den?

Mvh Akke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at du får smtp til start til å relaye...

Man betaler kr 10 for å åpne ftp'en så man kan logge på med annen leverandør enn start.no

"Du kan også åpne kontoen din ved å sende en SMS-melding: Send ST FTP <ditt brukernavn> til 1963. Dette koster 10 kroner, og er en engangssum som dekker utgiftene. "

Lenke til kommentar
Tviler på at du får smtp til start til å relaye...

Man betaler kr 10 for å åpne ftp'en så man kan logge på med annen leverandør enn start.no

"Du kan også åpne kontoen din ved å sende en SMS-melding: Send ST FTP <ditt brukernavn> til 1963. Dette koster 10 kroner, og er en engangssum som dekker utgiftene. "

ja sikkert der jeg har blingsa. Takk for svar!

Lenke til kommentar

Eg fekk akkurat svar på at Webonline sine kundar kan logga seg på sin smpt-server (med brukarnamn og passord) og få levert epost uansett korleis dei måtte ha kopla seg til Internett.

Nokon som kjenner 2. som også tillet dette?

Eg har ikkje klart dette med smtp.online.no, smtp.mobilpost.no, og liknande...

Lenke til kommentar
Eg fekk akkurat svar på at Webonline sine kundar kan logga seg på sin smpt-server (med brukarnamn og passord) og få levert epost uansett korleis dei måtte ha kopla seg til Internett.

Nokon som kjenner 2. som også tillet dette?

Eg har ikkje klart dette med smtp.online.no, smtp.mobilpost.no, og liknande...

Dette er jo helt vanlig hos mange web/domene-leverandører.

Jeg tror ingen ordinære ISP-er tilbyr noe slikt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Portalen har stengt sin SMTP-teneste, og eg må finna ein ny!

Er det nokon som har eit tips?

Kva for ein SMTP-server kan eg bruka til å få levert eposten min, når eg er på nett frå ulike ISPar heile vegen?

..Online.no godtek berre levering når eg er oppkopla med ein av IP-adressene deira. Heller ikkje smtp.start.no fungerer, sjølv om eg har betalt 10,- i sånne SMS-pengar..

Anyone?

Lenke til kommentar

Neppe til Pocket PC 2002 :(

Skriv eg ei melding og sender, så gløymer eg å lagre kopi i Sendte elementer.. Vidare kjem det feilmelding, når SMTP ikkje kan levera (eg er i feil nett). Resultatet er at eg må prikka inn meldinga på ny, heilt frå starten. Ganske irriterande, spør du meg :(

Eg treng ein SMTP-server som eg kan senda epost gjøno!

Vi snakker altså brukarnamn og passord her, og eg er villig til å betala f.eks. 10,- for å få tilgang!!

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare lage flere email kontoer hos de forskjellige isp'ene slik at du kan bruke deres smtp server? Det forutsetter selvsagt at du vet hvilken isp du er koblet opp fra. Blir fort mye styr selvsagt. Men hvis ikke noe annet virker......

Lenke til kommentar

Tusen takk til m-kane!

Måtte det gå laaang tid før Nettavisen stenger sin SMTP-server, sånn som Portalen no altså har gjort.

Å skifte smtp-instilling heile vegen er ikkje ei god løysing for meg. Då måtte eg i fall ha skifta epostlesar, med støtte for fleire smtp-oppføringar per konto. Linux har vist epostlesar som gjer kanskje dette? Funker ikkje den første smtp-serveren, så prøves neste, neste, osb...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

**slit**

No får eg ingen smpt-servere til å fungera, og trenger hjelp!

Målet er å finna ein smtp-server som godtar levering mot at Outlook logger seg på (brukarnamn og passord). Den her smtp-serveren skal ikkje bry seg med kva for ein IP-adresse maskina mi har, for det skifter ofte (netcom, telenormobil, telenorADSL, andre bedriftsnett, ip-soner, osb). Så å gå inn på kontoinstillingane å endre smtp-serveren kvar gong er ikkje ønskeleg. Eg vil ha ein fast smtp-server der, punktum. :(

Eg har laga meg konto på Start, Portalen, Spray, Frisurf, Hotmail, osb. Ingen godtek levering mot passord (ikkje som eg har fått til, i alle fall).

Kan nokon hjelpe meg?

Finnes det nokon måte å teste om smtp.start.no eller smtp.spray.no støtter dette med passord? Evt. kan eg logga meg på ein smtp-server via telnet eller andre kommandobaserte ting?

Lenke til kommentar

Om du gidder å betale en hundrelapp eller to i året, finnes det mange betalte tjenester (med customer support og garanti) med pop og smtp du setter opp i Outlook og ferdig med det.

Bruker Start.no selv av gammel vane, vi har Firstmile ADSL nå, og det betyr at e-mail ikke følger med i pakken. Jeg bruker Start.no til å sjekke mailen, men får aldri mail fra kjentfolk lengre, bare spam, så jeg siler bare ut viktige mail leverandører og har tenkt å skaffe en slik betalt konto og oppdatere en drøss profiles omkring..

Du kan også enkelt sette opp en Hotmail konto i Outlook. Det er gjort på et øyeblikk om du allerede har en (også enkelt å sette opp). Problemet er bare at Hotmail har skremmende lite plass nå. Noen få mail og du får beskjed om at det snart er tomt for plass. Bortimot verdiløst. Jeg la ikke merke til det før en bekjent lurte på hvorfor han fikk melding om lite plass etter en kort stund.

Lenke til kommentar

for min del funker det utmerket å bruke ftp / mail hos start.no selv om jeg er telenor-bruker. Tror dette har noe med registeringen å gjøre, jeg registrerte meg hos start.no for 3-4 år siden, en god stund før de begynte med begrensningene sine. Mulig dette er tilfelle hos flere andre der ute... Jeg har ihvertfall aldri hatt problemer med å komme meg inn..:)

Lenke til kommentar
wtf? :o

Får du levert eposten din gjennom start.no, når du har IP frå Firstmile?

Litt penger for smtp-tjeneste kan gå... Forslag til leverandør?

Jeg har webhotell hos servethewold, og da "følger det med" smtp server i pakken...

Kan anbefalles på det sterkeste

Lenke til kommentar

Det er mulig at jeg ikke har skjønt hva denne diskusjonen dreier seg om, men jeg klarer ikke å se hva som er problemet.....

Jeg har et par epost-kontoer hos Netcom, som jeg fremdeles benytter (Netcom har, som kjent, sluttet som ISP). Det er ikke noe problem å få sendt epost gjennom disse kontoene, selv om jeg nå er på nett via en ny ISP. Jeg bruker Incredimail (som epost-klient). Her det et valg for om smtp-serveren krever innlogging ved sending av epost. Ved å hake av for dette, samt å legge inn inn brukernavn og passord - får jeg sende epost fra disse kontoene. Dette fungerte på Start.no også tidligere, men jeg har ikke forsøkt fra denne i det siste....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...