Gå til innhold

Silica Gel - Er med i nesten alle pakkene jeg får

Anbefalte innlegg

Hva er denne Silica Gel posen jeg får med i pakkene?

Henta hd min på posten i går, åpnet den og der fant jeg en silica gel pose. Har fått posen i andre varer jeg har bestilt før også.

Litt om Silica Gel: En pose med kuler i. Mange gjennomsiktige og noen blå kuler.

Har søkt på google.com for å finne ut hva det er, og jeg har funnet ut at mange lurer på hva det er. Men jeg finner ingen svar på hva det er!

Noen som veit hva dette er? Og hvorfor det følger med? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke gjøre som meg...

Sett deg med laptopen i sengen din og slapp av og sjekk mailen din.

Så finner du frem en slik pose og begynner å lure på hva den er til.

Så må du trykke litt hardt på den slik at den sprekker.

Da får du massevis av fine små plastikk kuler som kan dekorere sengen din og komme inn i tastaturet slik at knappen blir umulig å bruke.

:yes:

Lenke til kommentar
Little packets of silica gel are found in all sorts of products because silica gel is a desiccant -- it adsorbs and holds water vapor. In leather products and foods like pepperoni, the lack of moisture can limit the growth of mold and reduce spoilage. In electronics it prevents condensation, which might damage the electronics. If a bottle of vitamins contained any moisture vapor and were cooled rapidly, the condensing moisture would ruin the pills. You will find little silica gel packets in anything that would be affected by excess moisture or condensation.

Silica gel is nearly harmless, which is why you find it in food products. Silica, or silicon dioxide (SiO2), is the same material found in quartz. The gel form contains millions of tiny pores that can adsorb and hold moisture. Silica gel is essentially porous sand.

Silica gel can adsorb about 40 percent of its weight in moisture and can take the relative humidity in a closed container down to about 40 percent. Once saturated, you can drive the moisture off and reuse silica gel by heating it above 300 degrees F (150 C).

Og hvis man heller litt vann på kulene blir de overbelastet eller.no sånt, så de sprekker som popcorn og spretter til alle kanter.

Grunnen til at noen er blå eller rosa er at de inneholder en indikator som blir farget når de er mettet med fuktighet.

Lenke til kommentar

Mr.Elendig, som Galfisk skriver

"Grunnen til at noen er blå eller rosa er at de inneholder en indikator som blir farget når de er mettet med fuktighet."

Det vil da si at alle kan bli farget... Det er bare til å mette dem... =)

Lenke til kommentar
Mr.Elendig, som Galfisk skriver

"Grunnen til at noen er blå eller rosa er at de inneholder en indikator som blir farget når de er mettet med fuktighet."

Det vil da si at alle kan bli farget... Det er bare til å mette dem... =)

Silicagel i seg sjølv er fargelaus, både i tør og våt tilstand. Normalt så blander man silicagel med blågel(silicagel dopa med indikator) for å kunne vite når gelen er metta med vatn.

kulene med indikator i er, som navnet seier, blå i tør tilstand og rosa i våt tilstand.

Det er indikatorstoffet som ikkje er heilt sundt å eta.

Lenke til kommentar

Har funnet ut at de er perfekte å legge sammen med luftpistolen min (i en liten koffert) :smile:

Blir litt ekstra happy når jeg får en slik pose.

Smaker sikkert ikke så værst heller. :D

Husker en gang på barneskolen - Der sto den en DIGER pakke med sånne "ostepop" greier. (plast for å beskytte)

Så dumme som vi var smakte vi - Og vi syntes faktisk at det smakte litt ostepop !!

Eneste var at det var litt sånn snål oste-smak....

Blir kvalm hver gang jeg tenker på det nå :lol:

Lenke til kommentar
Har funnet ut at de er perfekte å legge sammen med luftpistolen min (i en liten koffert)  :smile:  

Blir litt ekstra happy når jeg får en slik pose.

Smaker sikkert ikke så værst heller.  :D  

Husker en gang på barneskolen - Der sto den en DIGER pakke med sånne "ostepop" greier. (plast for å beskytte)

Så dumme som vi var smakte vi - Og vi syntes faktisk at det smakte litt ostepop !!

Blir kvalm hver gang jeg tenker på det nå  :lol:

:p:lol:

Lenke til kommentar

Smaker sikkert ikke så værst heller.  :D  

Blir kvalm hver gang jeg tenker på det nå  :lol:

Bare å gomle og eta, ikke farlig. Egentlig så er det ostepop, bare i en simplere variant selvsagt. Helt ufarlig - bare poppa mais

:lol:

PS. har spist sånne jeg også 8)

Lenke til kommentar

Ja det er knall. Billeg ostepop. Smakar nesten det same. Har ete ein pakke eg og :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...