Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Gulvvarme på badet, bare "av" og "på" med full varmeeffekt, kan det fikses?

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en leilighet i ******** (leier), og på badet her er det varmekabler i gulvet. Og det er kjekt. Det er bare det at man skrur "av" og "på" med en knapp og "på" er det full varmeeffekt i gulvet. Dette fører til at man ikke kan skru den på før det er frost ute, og strømregningen skyter i været i vinterhalvåret.

Nå, til mitt poeng. Går det an å bytte ut denne knappen med en annen knapp der man kan justere varmen slik at den kan varme bare litt og ikke masse når man først skrur varmen på?

Eller må man ned i gulvet og bytte ut noe, noe som helt sikkert er uaktuelt for huseier.

Jeg er fattig student som liker et varmt baderom, men ikke har råd til å ha det på hele året.

P.S. Lønner det seg forresten å skru varmen av når man går på jobb og på når man legger seg, slik at man alltid har varme på badet på morgenen?

Endret av eFaktura
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter denne bryteren inne på badet, eller utenfor. Sitter den inne på badet så er det mulig å bytte den med en rom termostat.

Men høres snålt ut med bare av og på, men før i tiden var det normalt med av og på bryter, eller 1,2,3 reguleringsbryter, og en termostat litt oppe på veggen i tilegg. se etter dette.

Lenke til kommentar

vanlig med en slik bryter som trådstarter nevner, men da er det også vanlig med kabel som har liten effekt.

Det er riktig som Chrisege sier. Setter du f.eks opp en regulatoren fra micromatic så har den digitale trinn fra 0-10. og da kan du også velge desimaler...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

De enkleste regulatorene er ikke digitale, men har mekanisk reguleringshjul. Funker helt fint på et lite bad, må bare justeres vår og høst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...