Loff3n Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Har en toshiba bærebar pc her. problemet er at når jeg skrur på pc-en så kommer det først opp et toshiba bilde(det er vanlig) så kommer det vanlige windows xp loading scenen, deretter restarter maskinen pånytt, det skjer igjen og igjen. har viktig materiale, bilder osv på pcen uten back up. så vil gjerne ha dise bildene. lurer på om det går an og gjenopprette pcen til et tidligere tidspunkt? Går det an og lage en boot cd og få gjennopprettet pcen? eller kan jeg ta windows cd-en inn i pcen og prøve og reparer den(mister jeg noen filer da)? kan det være andre metoder/forslag som er bedre`? håper noen kan hjelpe meg med mitt problem? takk på forhånd Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Starter den i sikkermodus? Om ikke så er vel det beste å få tak i adapter til hdden og koble den til en annen maskin. Vist du er veldig redd for de bildene så er det ikke lurt å gjenopprette den, da det sletter alt som er på maskinen. Du skal ikke miste noen filer ved å reparere windows. Lenke til kommentar
Loff3n Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Starter den i sikkermodus? Om ikke så er vel det beste å få tak i adapter til hdden og koble den til en annen maskin. Vist du er veldig redd for de bildene så er det ikke lurt å gjenopprette den, da det sletter alt som er på maskinen. Du skal ikke miste noen filer ved å reparere windows. så vis jeg setter in Windows xp installasjons cd-en og trykker på reparer så skal den "fikse" seg og jeg kan få logga inn på os-et.? eller er det kanskje en mulighet for at harddisken er gått? har ikke så veldig peilling på dette here så hadde vært fint om du eller noen andre kunne forklare litt hvordan jeg skal gjøre dette . Lenke til kommentar
holabaloo Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Starter den i sikkermodus? Om ikke så er vel det beste å få tak i adapter til hdden og koble den til en annen maskin. Vist du er veldig redd for de bildene så er det ikke lurt å gjenopprette den, da det sletter alt som er på maskinen. Du skal ikke miste noen filer ved å reparere windows. så vis jeg setter in Windows xp installasjons cd-en og trykker på reparer så skal den "fikse" seg og jeg kan få logga inn på os-et.? eller er det kanskje en mulighet for at harddisken er gått? har ikke så veldig peilling på dette here så hadde vært fint om du eller noen andre kunne forklare litt hvordan jeg skal gjøre dette . det må være en gammel traver helt tilbake fra 2004.... logoff virus - den kan være litt tricky å få retta opp - du må få lagt inn " userinit.exe " i regedit igjen - pluss at du helst må ta ut disken å kjøre viruscan fra en annen maskin---- søk på nettet etter løsning eller bla annet her : http://thinkinginpixels.com/quick-fixes/fi...onlog-off-loop/ og her: http://soft4all.info/how-to/how-to-remove-virus-logoff/ Endret 2. september 2009 av juveng Lenke til kommentar
Zink Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Starter den i sikkermodus? Om ikke så er vel det beste å få tak i adapter til hdden og koble den til en annen maskin. Vist du er veldig redd for de bildene så er det ikke lurt å gjenopprette den, da det sletter alt som er på maskinen. Du skal ikke miste noen filer ved å reparere windows. så vis jeg setter in Windows xp installasjons cd-en og trykker på reparer så skal den "fikse" seg og jeg kan få logga inn på os-et.? eller er det kanskje en mulighet for at harddisken er gått? har ikke så veldig peilling på dette here så hadde vært fint om du eller noen andre kunne forklare litt hvordan jeg skal gjøre dette . Sikkert at ikke harddisken er full? Prøvde du tipset fra 'minibig' om å velge sikkermodus? Det er snakk om å trykke F8 i oppstarten, og gjerne taste frenetisk, fordi mange maskiner er ofte ikke særlig responsive på den. I sikkermodus kan du eventuelt velge en nyere dato for systemgjenoppretting, slik at de filene du ønsker å ta vare på ikke blir sletta. Eventuelt ta ut filer og bilder du vil sikre over på en usb-plugg e.l. Lenke til kommentar
Loff3n Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Starter den i sikkermodus? Om ikke så er vel det beste å få tak i adapter til hdden og koble den til en annen maskin. Vist du er veldig redd for de bildene så er det ikke lurt å gjenopprette den, da det sletter alt som er på maskinen. Du skal ikke miste noen filer ved å reparere windows. så vis jeg setter in Windows xp installasjons cd-en og trykker på reparer så skal den "fikse" seg og jeg kan få logga inn på os-et.? eller er det kanskje en mulighet for at harddisken er gått? har ikke så veldig peilling på dette here så hadde vært fint om du eller noen andre kunne forklare litt hvordan jeg skal gjøre dette . Sikkert at ikke harddisken er full? Prøvde du tipset fra 'minibig' om å velge sikkermodus? Det er snakk om å trykke F8 i oppstarten, og gjerne taste frenetisk, fordi mange maskiner er ofte ikke særlig responsive på den. I sikkermodus kan du eventuelt velge en nyere dato for systemgjenoppretting, slik at de filene du ønsker å ta vare på ikke blir sletta. Eventuelt ta ut filer og bilder du vil sikre over på en usb-plugg e.l. beklager har ikke vært hjemme på en stund, prøvde sikkerhetsmodus, fikk opp bare masse rar skrift også skrudde pcen seg av og på igjen, og ble akkurat som den var tidligere?? er det noen andre metoder,? har ennå ikke prøvd og ta inn windows cd-en og prøvd og reparere operativsystemet, er det det neste jeg burde gjøre? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Før du prøver en XP Repair Install,så kan du prøve å boote fra Avira AntiVir Rescue System cd, last den ned, dobbel klikk på den, sett en cd i brenneren, Kjør, Burn CD. Kjør en scan etter virus, hvis den ikke finner noen filer å scanne, så er det sikkert noe galt med harddisken! På noen pc'er blir Avira uleselig, vet ikke hvorfor! Liten Avira guide! Hvis avira finner filer, men det ikke hjelper, og du skal ta en XP Repair Install, så les "How to Perform a Windows XP Repair Install" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå