Gå til innhold

450D eller 1000D?


Anbefalte innlegg

Far i huset skal gå til innkjøp at nytt speilrefleks etter han gamle digitale Powershot G3 ble ødelagt. Prisen skal være under 5000 og systemet skal være canon. Da står vi igjen med 450D(5400 m/kit) og 1000D. Har lest på testene her på akam at 1000D er veldig begrenset kamera, men fikk allikevel godt kjøp. 450D ble ikke stemplet like bra, men er det allikevel mye å hente på å kjøpe 450D? Det blir vel for det meste pek og knips, men han liker avogtil å prøve seg frem med diverste instillinger osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her kan du se kameraene side by side.

 

Edit:bare pass på at objektivet som følger med heter 18-55 IS

 

Slenger meg på denne tråden her ettersom dette er et dillemma jeg har også.

 

Etter det jeg har sett på nettet så følger det bare med IS objektiv på 450D, ikke på 1000D. Det jeg da lurer på, er det verdt å betale 1000-1500 kroner mer for å få 450D med IS linse, og vil jeg merke forskjell på en linse med og uten IS?

Lenke til kommentar

Hvis det er snakk om 1500 kroner i forskjell mellom 1000D uten IS og 450D med IS, så er jeg ikke i tvil om å gå for 450.

 

18-55 IS kan faktisk brukes, mens den gamle versjonen knapt egner seg som rifleblink.

 

For ikke å snakke om alle de andre fordelene du får med 450d ...

Endret av ThorU
Lenke til kommentar
Det ble 450Dkit til slutt. Bestillte på elkjøp til 4999,-. Så har han muligheten til å sette seg litt mer inn i kameraet i fremtiden vis han vil, så siden han er vandt med digitalkamera og søkeren på LCD skjermen, så var LiveView en grei ting.

 

Den prisen var du heldig med, nå koster den 5490 igjen.

Lenke til kommentar
Det ble 450Dkit til slutt. Bestillte på elkjøp til 4999,-. Så har han muligheten til å sette seg litt mer inn i kameraet i fremtiden vis han vil, så siden han er vandt med digitalkamera og søkeren på LCD skjermen, så var LiveView en grei ting.

 

Den prisen var du heldig med, nå koster den 5490 igjen.

Jepp, så det. Var et dagstilbud hos nettbutikken til elkjøp. Ble et litt raskere kjøp en planlagt, siden det tilbudet dukket opp.

Lenke til kommentar
Det ble 450Dkit til slutt. Bestillte på elkjøp til 4999,-. Så har han muligheten til å sette seg litt mer inn i kameraet i fremtiden vis han vil, så siden han er vandt med digitalkamera og søkeren på LCD skjermen, så var LiveView en grei ting.

 

Den prisen var du heldig med, nå koster den 5490 igjen.

Jepp, så det. Var et dagstilbud hos nettbutikken til elkjøp. Ble et litt raskere kjøp en planlagt, siden det tilbudet dukket opp.

 

Nå selges det for 4995,- igjen :)

 

http://www.elkjop.no/product/foto-video/sp.../canon-eos-450d

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg vil si at 450D slår d40. D40 hadde allerede vært på markedet en god stund når 450D kom. Dobbel oppløsning og større skjerm (med live view) er noe. D40 har dessuten ikke fokusmotor. Ja, 450D har det heller ikke, men siden alle Canons objektiver har, så trenger den heller ikke...

 

D40 skal dog ha skryt for byggekvaliteten og kulere lyd fra lukkermekanismen. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...