CaNaBiS Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 NB! Jeg beklager bildekvaliteten!!! Hardisk opphenget: Musa: ------- har katoder åsså, men det er for lyst nå.. Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Kult! smart ide`.. men nå som du har kamera kan du vel få litt bilder av denne jerry kanna di Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Kult! smart ide`.. men nå som du har kamera kan du vel få litt bilder av denne jerry kanna di Vist du ser så har jeg oppdtatert den.. Blir mere mod nå, vant nettop 2500 kr!!!! Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 kul den i musa da!! hvordan laga du? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 kul den i musa da!! hvordan laga du? Jeg skrudde den opp, å skifta dioden! vill du ha "Guide" så vent til neste uke.. skal skifte den andre til grønn.. Skal ta bilder under prosessen! Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 greie nok mods det der. crappy bildekvalitet tho men jeg lurer på, er det vanskelig å skifte diode i musa? jeg er totalt n00b på elektronikk(vel, nesten) og det ville vært litt kjipt å miste godmusa si Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 greie nok mods det der.crappy bildekvalitet tho men jeg lurer på, er det vanskelig å skifte diode i musa? jeg er totalt n00b på elektronikk(vel, nesten) og det ville vært litt kjipt å miste godmusa si Ness, 0 prob for meg, å da blir det kansje 0.1 prob for deg.. brukte 1/2 time.. 2min til loddinga, å 28 min til å bestemme hvilken diode jeg skulle skifte-- Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 i see, og hvordan LED brukte du? leste noe om at musene har blitt dårligere etter modding Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 i see, og hvordan LED brukte du?leste noe om at musene har blitt dårligere etter modding Min har ivertfall ikke blitt noe dårligere.. LED? jeg brukte en fra microplex.no (18kr Lazer) Men den er beregnet for 5v.. Derfor får du ikke utnyttet deg helt. men funker fint! =) Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 likt harddisk opp heng som meg Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 i see, og hvordan LED brukte du?leste noe om at musene har blitt dårligere etter modding Grunnen til at det benyttes røde leds er at rødt lys forsterker kontrasten slik at det blir lettere å registere forskjeller i underlaget og dermed skal musa fungere bedre. En annen grunn til at det benyttes røde leds er at disse pleier å være lyssterke. Og det er det veldig viktig når du skal velge lysdiode. Den må være lyssterk. Mange benytter dioder med 2500mcd. Noen påstår dette fungerer bra, andre ikke. Over 4000mcd burde fungere flott uten at du merker noen forskjell før og etter modding Forøvrig er det eneste som kreves, en skrutrekker, en loddebolt og lysdioden Det er forøvrig 5mm dioder som benyttes. CaNaBiS : Var litt tøft med en rød og en blå da. Ble litt politilook på musa Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 i see, og hvordan LED brukte du?leste noe om at musene har blitt dårligere etter modding Grunnen til at det benyttes røde leds er at rødt lys forsterker kontrasten slik at det blir lettere å registere forskjeller i underlaget og dermed skal musa fungere bedre. En annen grunn til at det benyttes røde leds er at disse pleier å være lyssterke. Og det er det veldig viktig når du skal velge lysdiode. Den må være lyssterk. Mange benytter dioder med 2500mcd. Noen påstår dette fungerer bra, andre ikke. Over 4000mcd burde fungere flott uten at du merker noen forskjell før og etter modding Forøvrig er det eneste som kreves, en skrutrekker, en loddebolt og lysdioden Det er forøvrig 5mm dioder som benyttes. takk skal du ha for all hjelp, da blir det nok modding på meg så fort jeg skal kjøpe noe mer fra microplex. evnt før om jeg får lurt til meg en nice diode. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 5 volt til LEDsene kan man jo få fra USB porten da. De behøver jo ikke å trekke strøm fra det originale uttaket. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 5 volt til LEDsene kan man jo få fra USB porten da. De behøver jo ikke å trekke strøm fra det originale uttaket. Nei da, men det som er bra der er at lyset blir svakre når musen ikke er aktiv! btw: kor det går me fan kontrolleren din? Bestilte meg en i natt.. (den fra elektro forumet, med transistor osv.) Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Rheobusen funker som bare det den. Skal legge ut bilder snart, må bare lage front til den (og masse annet snacks) i en 5,25" bay først Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 JA, jeg vil ha guide Er helt n00b på lodding og sånn, men er det store punkter så det går greit eller? dette MÅ jeg bare prøve, helt topp med egne lys i musa da Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 Rheobusen funker som bare det den. Skal legge ut bilder snart, må bare lage front til den (og masse annet snacks) i en 5,25" bay først oki, får vell mine deler den 19 jeg. =) jeg skal lage en "guide" til hvordan man setter sammen. å seff ta bilder.. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 JA, jeg vil ha guide Er helt n00b på lodding og sånn, men er det store punkter så det går greit eller? dette MÅ jeg bare prøve, helt topp med egne lys i musa da skal bestille i ¨mårra elsn, så når jeg lodder fast neste diode så skal jeg ta bilder under hele prossessen!=) Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 hva er det du har hengt opp harddisken i???? har tenkt på å gjøre dette med min 120gb WD harddisk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå