Boralis Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Hei hadde tenkt å sette en av de nye wd raptor diskene som hoveddisk og kjøre de to andre som lagringsdisker, men kan jeg da velge å ha den disken som står på sata koblingen til hoveddisk og de to som da blir på ide porten til lagring.Altså i et sånt oppsett kan jeg velge at maskinen booter fra ata disken. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Ja tror da det, du velger vel det under installasjonen av winpx hvor du vil ha oppstart filene. Men om du bruker fdisk må du sette den partisjonen du vil ha winxp på som activ. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Ja tror da det, du velger vel det under installasjonen av winpx hvor du vil ha oppstart filene.Men om du bruker fdisk må du sette den partisjonen du vil ha winxp på som activ. Ja det var det jeg tenkte, men måtte nesten spørre da jeg ikke har prøvd sats før, vet det går i et "vanelig" raidoppsett. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Har heller ikke prøvd sata snekker'n, men det skal da ikke være noe hokkus pokkus greier med serialata diskene. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Mener jeg leste i en annen tråd her at du bare trenger å sette SATA som bootdisk i BIOS. Lik som at du ville satt RAID eller HDA0 som bootdisk eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå