enga1913 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg er forelsket i kusinen min, er det sykt? Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Litt sykt, men ikke ulovlig.. Lenke til kommentar
Right Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Kommer an på om dere har kjent hverandre fra dere var små osv., eller om dere først har møttes i ettertid. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Det er lov å gifte seg med sin egen kusine. Men om det er akseptabelt at du hekker på henne, må du nesten ta med familien din. Lenke til kommentar
enga1913 Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Har jo kjent hverandre hele tiden. Men er nå i det siste jeg har sett litt "anderledes" på hu! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hvor gammel er du, om jeg får spørre? Lenke til kommentar
enga1913 Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Hvor gammel er du, om jeg får spørre? Er 16. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Er du sikker på at det er en forelskelse? Kan det bare være at du syns hun er blitt penere, for eksempel? Føler du hjertet slå raskere når dere er i lag osv? Lenke til kommentar
enga1913 Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Er du sikker på at det er en forelskelse? Kan det bare være at du syns hun er blitt penere, for eksempel? Føler du hjertet slå raskere når dere er i lag osv? Tja, føler at jeg har andre følser for henne nå. Tenker ofte på hu osv. Så jeg mener det er forelskelse! Eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Vel, sett fra et personlig ståsted tror jeg en forelskelse er noe som gjerne kommer over lengre tid. Igjen, dere har kjent hverandre lenge og har nok vært i lag ved langt flere anledninger enn hva jeg vet, men ut i fra hva du har sagt tidligere å dømme virker det som du nok bare er litt betatt av henne. Jeg er dog ikke deg og vet ikke hva du mener en forelskelse innebærer. Men for å svare på hovedspørsmålet ditt, nei, det er ikke "sykt" å forelske seg, enten det måtte være i kusina si, bestevenninna si, ei god venninne og så videre. Følelser er ikke noe man direkte kan styre, og ingen kan egentlig bestemme hvem de får følelser for. Lenke til kommentar
enga1913 Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Vel, sett fra et personlig ståsted tror jeg en forelskelse er noe som gjerne kommer over lengre tid.Igjen, dere har kjent hverandre lenge og har nok vært i lag ved langt flere anledninger enn hva jeg vet, men ut i fra hva du har sagt tidligere å dømme virker det som du nok bare er litt betatt av henne. Jeg er dog ikke deg og vet ikke hva du mener en forelskelse innebærer. Men for å svare på hovedspørsmålet ditt, nei, det er ikke "sykt" å forelske seg, enten det måtte være i kusina si, bestevenninna si, ei god venninne og så videre. Følelser er ikke noe man direkte kan styre, og ingen kan egentlig bestemme hvem de får følelser for. Takker for det svaret. Er jo riktig at man ikke kan styre følsene sine. Men hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dem? Er ikke akkurat gøy å tenke på henne så mye som jeg gjør. Er det bare å slutte og treffe henne? Prate med henne og si hva jeg føler (høres kanskje veldig rart ut)? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg vil ikke si det er sinnssykt ... Men uvanlig. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var plassert i feil kategori og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg vil si det er ganske vanlig å forelske seg i kusina si! Men det er heller mer sjeldent at det blir noe ut av det, pågrunn av at folk som er i slekt skjønner det blir rart vis de plutselig blir sammen! Med mindre du tvangsgiftes da (dette forekommer for det meste hos strenge muslimske familier) Så nei du er ikke rar, er nok mange flere ute i verden! Men folk vil nok tro du er ganske crazy fordet! Lenke til kommentar
Diablo007 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Det er ikke syyykt å bli forelska i kusina si, hvis du spør meg. Men hva er forholdet mellom dere to? Bor dere langt unna ? Hvis dere gjør det, så er det egentlig ikke så rart. Lenke til kommentar
Mannequin Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Synes for all del ikke du burde fortelle henne hva du føler. Dette kan skape ganske store ubehageligheter mellom dere, og gjerne i familien. Uansett om hun skulle føle det samme eller ikke så er det veldig usannsynlig at dere kan gjøre noe med det. Lenke til kommentar
Penance Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg hadde faktisk en aldri så liten crush på søskenbarnet mitt selv, en gang i tiden. Jeg fant ut at det var best å holde det for meg selv, men det ble sendt lange blikk mellom oss, så kanskje han visste noe likevel? Jeg synes søskenbarn er såpass nær familie at jeg ikke føler et forhold vil være aktuelt, men hva andre gjør får være opp til dem! Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Nei, du er ikke unormal eller syk. Det er bare at du er midt i den alderen der hormonoene skaper fullt kaos i hodet ditt. Det er ikke sikkert det er en forelskelse en gang, men kun at du har blitt litt betatt av henne. Her er det bare å ta tiden til hjelp, så vil følelsene forsvinne av seg selv. Det viktigste er at du ikke går rundt og tror at du er unormal på noen som helst måte. Alle i den alderen får noen følelser og tenninger som det ikke blir snakket ofte om, og man derfor får en følelse av at man er unormal. Men slik er det altså ikke Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Naturen er såpass lurt innrettet at de fleste av oss helt automatisk aldri vil falle for brødrene eller søstrene våre. Imidlertid har denne mekanismen et sterkt sosialt element, for den virker ikke uten at de to uaktuelle vet at de er søsken. Flere saker hvor brødre og søstre som aldri har møtt hverandre før innleder forhold, viser dette. Denne mekanismen kan også virke slik at to mennesker som har hatt veldig mye med hverandre å gjøre aldri vil bli partnere, nær kontakt over lang tid er altså naturens beste våpen mot incest. Med søskenbarn er det ikke like automatisk, og det er nok fordi det ikke er den samme faren for innavl i et slikt parforhold. Noen ganger, i veldig små grupper, har søskenbarn ofte vært eneste alternativ også. At dette virker så veldig rart, kommer nok mye av at vi har ord om dem som fungerer på samme måte som "bror" og "søster". Du er ikke sprø, men et forhold med egen kusine vil nok bli sett på som ganske rart og ikke helt legitimt i dagens Norge. Tror jeg heller ville vurdert andre alternativer først. Lenke til kommentar
enga1913 Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Takk for svar alle sammen. Dette hjelper meg veldig. Noen ganger møter jeg henne ofte, men noen ganger kan det gå en liten stund før jeg treffer henne. Mulig vi skal treffes igjen idag, men det er ikke helt sikkert. Vi pleier å være 100% ærlige med hverandre noe vi alltid har vært. Vi har også mange hemmeligheter som bare vi to vet om. Så jeg har jo på en måte lyst til å fotelle henne om dette, men dere sier at det kanskje ikke er så lurt så jeg vet ikke helt jeg. Takk for hjelpen igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå