Gå til innhold

Brukere virker ikke i win xp :O

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har et stort problem her. Når jeg skriver inn passord og går inn på brukeren min i windows xp kommer det bare opp en tom, skjerm (eneste som vises er skrivebordsbakgrunnen min). Ingenting skjer. Når jeg trykker Ctrl + alt + del står det at 0 programmer kjører, alle er på prosesser! :o Venter leeeeenge... Ingenting skjer. Til slutt må jeg bare trykke på reset knappen... Så starter jeg pcen på nytt. Prøvde med en annen bruker, det virket heller IKKE. Til slutt trykte jeg på reset en gang til, startet os'n på nytt, og logget inn som GJEST. Det gikk derimot HELT fint.. Alt dette virket dagen før.. (er logget inn som gjest nå)

PS! Jeg hadde virusscan forrige dag, og oppdaget ikke mindre enn 89 virus som hadde sneket seg inn i pc'n. Alle var av samme type: http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=99410 . Tror alle lå i C:WINNTSystem32 mappa. Jeg fikk kjempe mange virusmeldinger hele tiden.. At Backdoor.Sdgen var infisert i en fil kalt Kernel32.exe i system32 mappa.. Når jeg trykte på OK stod det unable to repair file trykte jeg ok igjen stod det: access to file was denied.. Dette skjedde hver gang jeg trykte OK.. var til å bli sprø av.. Jeg la først alle 89 filene i quarantine. Filene het noe som Metal gear solid crack working.exe og absolute free s*x.exe o.l. Disse filene har ikke jeg lastet ned, de har på en måte sneket seg inn i systemet... Til slutt slettet jeg alle filene fra systemet inkludert Kernel32.exe (var det lurt å slette kernel32?)..

Ok, det var det. Vet ikke om dette har noe med at brukerne ikke virker... Håper på raske svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filen du har slettet er en systemfil

(ikke særlig lurt å slette den :wink: )

Jeg vet ikke hvordan det går for seg i Windows OS'er som er basert på NT teknologi ( f eks. Windows XP) når du sletter en systemfil :roll:

Har bare opplevd å slette systemfiler i Windows 9x systemer

skjønner du.

Det kan jo være virusene eller virusprogrammet som

har rotet det til.

Hvem vet :shrug:

PS

Tror nok dere på forumet som har litt mer peiling en meg

må ta over her :D

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

Logg inn som administrator, sett XP-platen i cd-romlesren og gå til kjør. Skriv inn stasjonsbokstaven til CD-romleseren. Velg der setup eller install (kommer annt på hva instalasjonsfilen hetter). da tror jeg den ville reparere filene din.

Hvis ikke finnes jo den stor tungvinte og tidkrevene jobben med å bygge hele maskine opp på nytt (formater, instalere og tilpasse)

Lenke til kommentar
Prøv Windows Update da, det er mulig at den også fungerer

Neppe, hvis han har slettet kernel32.exe så skal det godt gjøre å komme seg på nett..

Det eneste som kan fixe dette er nok en reinstallasjon, selv hvis du kopierer tilbake kernel32.exe mangler du nok også andre systemfiler. (hvis det var 89 filer i system mappa som var infisert)

Lenke til kommentar

Hadde for en stund tilbake virus på maskinen, antivirusprogrammet slettet det, men det kom stadig igjen. En bekjent sa til meg at jeg burte formater og reinstaler hele maskine, for da ville viruset også gå med i formateringen. Gjorde det og har ikke sett noe mer til viruset etterpå.

Lenke til kommentar
Er det den eneste måten?

Nei, men klart enkleste... Du kan vel prøve å få kopiert den kernel32.exe fila ifra en annen pc men om det vil fungere er jeg ikke sikker på.

..som bruker windows xp?

har nå innstallert win xp servicepack 1. (ikke at det hjalp så mye..)

Lenke til kommentar

Ja, recovery solution 2,0 vil funkere, det er den plata som det opprinelig opprativsystemet ligger på (altsår det opprativsytemet PC-produsenten la inn på maskinen nå den var ny), all data vil jo bli slettet fra maskinen.

Du kan foresten prøve å bare finne instalasjonsfila fra Windows og se hva som skjer vis du kjører den fra windows. Forhåpentligvis vil da instalasjonsfila bare legge inn de filene og driverene som du mangler. Prøv dette først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...