N1ko Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hei, jeg skal kjøpe meg en kniv som jeg skal bruke når jeg er på telting og på turer i skogen osv. men ejg ha ret spørsmål: Hvilket metall burde bladet vere laget av? Noen jeg kjenner sa at blad av rustfritt stål er veldig dårlige, stemmer det? takk på forhånd, Nikolai Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hei, jeg skal kjøpe meg en kniv som jeg skal bruke når jeg er på telting og på turer i skogen osv. men ejg ha ret spørsmål: Hvilket metall burde bladet vere laget av? Noen jeg kjenner sa at blad av rustfritt stål er veldig dårlige, stemmer det? takk på forhånd, Nikolai En Leatherman er jo multiverktøy deluxe og kan vel brukes til det meste. Rustfritt stål blir vel litt "mørt" etterhvert hvis jeg ikke husker feil...? Er ikke sikker, men det er rett som du sier at det fins nok bedre ting. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 gidder ikke noe letterman, skal ha en svær macho kniv Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Du kan gå for en rambokniv da. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 ja, noe lignende, jeg trenger den liksom til å kunne kutte greiner osv som er ganske tjukke. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Da går man for samekniv da... Har selv en fra Strømeng, den øverste her er akkurat den jeg har. Utrolig bra kniv så lenge du ikke skal sløye mindre fisk eller har en eller annen vill tanke om å gå og bære på den i beltet Hvsi jeg skulle kjøpt ny nå så tror jeg kanskje jeg ville hatt den samme med fingervern også, uten at det har vært noe problem. Endret 3. september 2009 av multisync Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Dette er hva du trenger. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Rustfritt stål funker fint til slik bruk. Den mest markante bakdelen med rustfritt stål er at det skal til mer for å få eggen skarp. Selv bruker jeg denne, og selv om den er billig og moderat i størrelse tar den normale greiner uten problem. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4017 Den største fordelen med rustfritt stål er at det faktisk tåler mer misbruk før det går utover kniven, evt. eggen. På en vanlig kniv må være veldig påpasselig med å tørke av fukt og skitt med en gang, kan man på en rustfri kniv ta rengjøringen hjemme om man så vil det. Stål er stål, men det er så mange typer stål og stålbehandlinger at det ikke er rustfritt vs. "vanlig" stål som avgjør egenskapene til en kniv. Skal du ha en overlevelseskniv med tøft utseende og alt for mange funksjoner kan Aitor Jungle King være et alternativ. Ser ut litt som en rambokniv, men er faktisk brukbar om man skal overleve ute i en jungel. http://www.aceros-de-hispania.com/aitor-kn...itor-knives.asp De er utrolig holdbare. Min far kjøpte en slik engang på slutten av 70-tallet, og først nå er bladet så slitt ned at han investerer i en ny. Han er mye ute i naturen, både for jakt og fiske. Endret 3. september 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Har allerede 2 kniver fra dealextreme, men uansett så kjøpte jeg meg en Gerber Freeman Folder siden den var nedsatt fra 850 til 250 kr, så ejg får klare meg med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå