Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Russebil pa- anlegg?

Alex_

Anbefalte innlegg

Hei vi er en gjeng på 9 pers som er ute etter et anlegg som kan virkelig sette oss på kartet.

Vi har et lyd-budsjett på ca 12000 kr, da vi har forsterker til nåværende høytalere, cd-spiller og de små høytalerne (diskantene) på plass. Det vi er ute etter er kanskje, et pa anlegg som vi kan plasere intill bakdøren, da vi har mye "bagasjeplass".

Et anlegg som kan virkelig lage lyd er det vi hovedsakelig er ute etter.

Lurte litt på om det var noe poeng å kjøpe noe nytt pa-anlegg fra disse svenskene billebro.se, og evnt hva mere trengs?

Mvh Alex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til trådstarter: Ja, kjøp PA-anlegg. Det er absolutt verdt det hvis dere vil briefe med lyden! Har dere f.eks plass til 2x doble 15" tommere mot bakdøren så kommer det til å lage mye lyd. Husk god forsterker.

Til multisync: trenger 2 forsterkere tenker jeg, 2x500w rms i 4 ohm

Lenke til kommentar
Til trådstarter: Ja, kjøp PA-anlegg. Det er absolutt verdt det hvis dere vil briefe med lyden! Har dere f.eks plass til 2x doble 15" tommere mot bakdøren så kommer det til å lage mye lyd. Husk god forsterker.

Vil en omformer fra 12v-230v og et ekstra batteri klare å dra noe slikt eller eru nødt til å ha med et agregat?

Sånn feks så fant jeg en omformer på 3000w fra 12v-230v på ebay ganske billig,,,rundt 2000 NOK

Lenke til kommentar

En 3000W omformer vil tømme batteriet fort, så det er ikke å anbefale. Må nok ha aggregat ja. Alternativt må du finne en kraftig bilforsterker som kan dra høyttalerne, men husk at da må dere sannsynligvis ha motor på hele tiden for å ha nok strøm.

Lenke til kommentar
En 3000W omformer vil tømme batteriet fort, så det er ikke å anbefale. Må nok ha aggregat ja. Alternativt må du finne en kraftig bilforsterker som kan dra høyttalerne, men husk at da må dere sannsynligvis ha motor på hele tiden for å ha nok strøm.

Aha, ja for vi har to batterier allerede på bilen men takket være noen pene kontakter hos et bilfirma har vi muligheten til å få tak i billige batterier, feks også trailerbatteri. Men det er vell agregat som er alfa omega uans :)

Tror egentlig jeg har fått svar på det jeg trenger å vite :)

Så takk for hjelpen :p Er bare å glede seg til russetiden nå :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+987123897
Jeg har derimot et spørsmål.

Hvis jeg kjøper 4 av disse Hvor mange forsterkere/hvilke forsterkere og hvordan skal de kobles?

(linket til en haytaller for å få riktig info, pakken med 4 sto kun samlet W osv.)

Jeg ville sjekket endel erfaringer fra billebro. Søk på svensk google etter erfaringer. Jeg tror det er en del som har mye negativt å si om siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...