ilpostino Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg vet ikke om dette er riktig del av forumet å poste det i menn hvis det ikke er det så gi en pip så flytter jeg den. Hvilke bøker om macrofotografering anbefaler dere? Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hvilke bøker om macrofotografering anbefaler dere? Hva er utgangspunktet ditt? Jeg leste nylig (etter en anbefaling): Cyrill Harnischmacher "Closeup Shooting: A Guide to Closeup, Tabletop and Macro Photography". Jeg var litt skuffet da der nesten ikke sto noe jeg ikke selv hadde funnet ut av allerede gjennem prøving og feiling og egne eksperimenter. Om macrofotografering er helt nytt for deg er det sikkert en fin bok. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Jeg har en Canon G9 og Pentax K20D med Pentax DA* 16-50mm objektiv. jeg har tatt endel makro-bilder med Canon-kameraet da det fungerer bedre enn Pentax-kameraet. objektivet jeg har til Pentax-kameraet leverer ikke så skarpe bilder som Canon-kameraet gjør. Det endrer seg nok når jeg får kjøpt men et makro-objektiv. jeg vil tippe jeg har tatt et sted mellom 300-500 makro-bilder siden jul ogjeg tar mest av blomster, innsekter og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå