xypher606 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hei, I det siste har jeg begynt å få vondt i korsryggen når jeg løfter tungt, 10kg +. Jeg har også ofte vondt når jeg vokner, hvis jeg sover mer enn 8 timer. Jeg har ganske myk madrass. Står jeg i fare for å utvikle noe varig ryggproblem? Hva bør jeg gjøre med dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 jeg har kronisk vondt i korsryggen, det som hjelper er en riktig madrass i mitt tilfelle må den være hard. og mye gåing. Lenke til kommentar
Meg8 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hei, I det siste har jeg begynt å få vondt i korsryggen når jeg løfter tungt, 10kg +. Jeg har også ofte vondt når jeg vokner, hvis jeg sover mer enn 8 timer. Jeg har ganske myk madrass. Står jeg i fare for å utvikle noe varig ryggproblem? Hva bør jeg gjøre med dette? Jeg har også mye vondt i korsryggen. Gå til en kiropraktor! Kan godt være at du har en bekkenlåsning. Styrketrening på magen kan være lurt for stabilisering. Hard madrass også, som en annen her nevner. Riktig løftestilling osv. Lykke til. :-) Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Ok, blir nok å kjøre noen runder med situps etter joggeturene da skjønner jeg Burde jeg også kombinere dette med lett styrketrening for korsryggen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg kan ikke så mye om skader og slikt, men kanskje det vil vere lurt å trene markløft med lette vekter? Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 nesten 70% av alle prolaps i ryggen kommer av feil løfte teknikk. Hvis du er lite i bevegelse så kan jeg anbefale at du går tur i fjell og mark. Lenke til kommentar
simon11 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg hadde litt vondt var stiv i ryggen, brukte da aleksandertekninkk. Dette er avspenning ævelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå