Aetius Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Canon slipper nytt 100mm makroobjektiv Les mer Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Å med det nye stabilisatorsystemet så kan man være mindre stressa når det gjelder rystelser uten stativ hmm kan vell være noe å hente her for frihånd bildetaking Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Ta meg i kanalen! Jatakk! Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Ypperlig for portrettfotografering også. Lenke til kommentar
Annonymous Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 I et macro-objektiv som dette, har vel ikke bildestabilisator så mye å si? Til macro brukes vell stativ uansett? Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hvis det holder det Canon lover (altså ca 2 steg ved nærgrensen) ser jeg absolutt nytteverdien av IS i et makroobjektiv. Men nå pleier jo produsentene å være vel rause når de angir hvor godt stabiliseringen virker, så det er vel bare å vente å se til vi får noen brukererfaringer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 I et macro-objektiv som dette, har vel ikke bildestabilisator så mye å si? Til macro brukes vell stativ uansett? Jeg liker å fotografere handholdt, også en del makro. Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Håper denne blir populær sånn at mange av de som har den gamle uten L og IS selger sine gamle til dupingpris brukt fordi de vil ha denne nye. Jeg vil vel egentlig også ha en slik, men er realist og innser at det ikke er noe jeg vil ha råd til uten først å spare i lang tid. Kr.10349,- er heller ikke langt unna det en må betale for en EU-utg av 180mm L-makroen på JP, og da er jo egentlig den heller mer "har lyst på". Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Dette virket jo veldig lovende, 60mm i samme kvalitet samt 200mm så snakker vi bra makro-oppsett Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Når jeg f. eks. følger en humle med manuell zoom brukes ikke stativ, nei... Mange grunner til å skyte makro håndholdt. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hva var det igjen med Canon som gjorde at de ikke hadde stabilisering i huset?? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jepp,nettop at dette har IS gjør det veldig intresangt for meg iallefall,har brukt "gamlemodellen" og 150mm til Sigma,men har savnet IS der jeg ikke hadde stativ eller det var mulig å bruke stativ. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hva var det igjen med Canon som gjorde at de ikke hadde stabilisering i huset?? Har du noen gang prøvd å stabiliere en film - Canon (og Nikon) kom med stabilisering lenge før digitale kameraer var en våt drøm. Tom Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hva var det igjen med Canon som gjorde at de ikke hadde stabilisering i huset?? Har du noen gang prøvd å stabiliere en film - Canon (og Nikon) kom med stabilisering lenge før digitale kameraer var en våt drøm. Tom Med andre ord er de støkk i steinalderen Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hva var det igjen med Canon som gjorde at de ikke hadde stabilisering i huset?? Har du noen gang prøvd å stabiliere en film - Canon (og Nikon) kom med stabilisering lenge før digitale kameraer var en våt drøm. Tom Med andre ord er de støkk i steinalderen Eller så var de tidlig ute med nyskapende teknologi Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Ja tenk dere det,man slipper og slite med et gammelt og utilpasset stabiliseringssystem i huset og kan få stabilisering som er tilpasset individuelt hver spesifikke type objektiv. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hva var det igjen med Canon som gjorde at de ikke hadde stabilisering i huset?? Hvorfor de ennå ikke har gått over fra stabilisering i objektivene til stabilisering i huset? Jo, det er fordi de ser sitt snitt til å selge stabilisering mange ganger til hver kunde i stedet for bare en gang. Det koster mer for kundene og er dermed mer lønnsomt for Canon. Eksempelvis: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM Her koster stabiliseringen (pluss oppusset glass og ytre) Ca 5000 kr. I tillegg tjener de nok en del mer på at folk velger Canon optikk med stabilisering fremfor Sigma/Tamron/Tokina etc uten stabilisering. Canon var som nevnt tidligere ute med stabilisering i mange typer objektiver enn konkurrerende objektiv-merker. Ja tenk dere det,man slipper og slite med et gammelt og utilpasset stabiliseringssystem i huset og kan få stabilisering som er tilpasset individuelt hver spesifikke type objektiv. - Hva er billigst å bytte ut? Kamerahuset eller hele objektivparken? - Stabilisering i huset tilpasses dynamisk til hvert enkelt objektiv. Jeg ser ikke problemet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Ja tenk dere det,man slipper og slite med et gammelt og utilpasset stabiliseringssystem i huset og kan få stabilisering som er tilpasset individuelt hver spesifikke type objektiv. Standardsvaret fra Canon og Nikon. Når man ser på stabiliseringsløsningene til Olympus, Pentax og Sony; så er det vel tydelig at stabilisering i hus er like godt. Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Her koster stabiliseringen (pluss oppusset glass og ytre) Ca 5000 kr. For det første er det latterlig å antyde (noe du gjør ved å sette de andre forskjellene i parentes) at bildestabiliseringen koster 5000 kr. For det andre så skulle jeg like å se en ristebrikke som kompenserer noe i nærheten av to steg på nærgrensen. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det nye objektiv ser fint ut, og 2-4 stopp IS hadde jeg helt klart kunnet bruke, men desverre vil den neppe fungere med Canon's ring-blitz / MR14EX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg