Gå til innhold

London med dama

danielsn

Anbefalte innlegg

Hei å ho..

Drar til london på kvelden 17. des og er der til eftaen 20.

Dama veit ikke at vi reiser, så noen som har noen gode ide,er til hva vi kan gjøre? hu har bursdag 19. for øverig.

Et kult sted å spise eller noe, hvilke butikker bør vi få med oss? Er selv litt elektronikk-"guru". Dama liker mest klær.. Eller eventuelt noe annet vi bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

London har mange fine parker (Green, St.James, Regents, osv.), men det kan jo være litt hustrig der rett før jul.

Shopping kan man gjøre langs hele Oxford Street, og en tur innom Harrod's er jo også en mulighet. Fruen vil muligens kanskje forretrekke Harvey Nichols' i samme område. Det finnes malls flere steder, bl.a. på Queensway.

Ellers er vel høst-London synonymt med shows & musicals, og der kan det lønne seg å være tidlig ute med billettbestillingen dersom man vil ha en kombinasjon av god pris og gode seter.

Lenke til kommentar

Det avhenger selvsagt av interessene til både damen og deg, men her er noen forslag.

- Musikal, bortimot et must

- Portobello Road, for å handle eller bare for å kikke

- Camden Markets

- Shopping i Oxford Street, det næremer seg tross alt jul

- Hamleys for julegaver til nevøer og nieser, eller bare for å se

- Museer for de fleste interesser

- Maddame Tussauds er en klassiker

- The Dungeons er litt mer skummel

- Sightseeing er greit om været er bra

- London Eye har allerede vært nevnt og anbefales også av meg

Men husk å sette av tid til å bare være sammen, rusle rundt i parker, sitte på en pub, se på livet, gjøre noe på impuls etc. London er å nær at det byr seg nye muligheter og da kan en alttids spare noe til neste gang og heller nyte at en er der.

Husk at kort på Tube og buss lønner seg stort og at bussene går en del "på tvers" av Tuben og dermed i en del tilfeller kan være raskere enn Tuben. I tillegg ser en litt mer fra en buss enn fra en t-banevogn.

God tur

Lenke til kommentar

Her har du fått mange gode tips, men vil tilføye at alle offentlige museum er gratis og jeg kan anbefale Science Museum, som for øvrig ligger i samme kvartal som Natural History Museum.

Når det gjelder dette å spise ute vil jeg anbefale restauranten Sarastro. En intim og herlig plass, og særlig hvis du får bord i balkongene. Her har de også oppvisning av klassisk musikk eller opera. Nå er ikke jeg den som liker opera, men dette harmonerte og gjorde stemningen fullstendig. Du bør også ta deg en tur på toalettet og se veggmaleriene....

God tur

Lenke til kommentar

Å traske opp og ned Oxford Street med alle andre nordmenn i London rett før jul må jeg innrømme at jeg klarer å styre meg for; langt morsommere å finne litt mer spesielle butikker og opplevelser.

Hva med kjole og hvitt i topp stand fra 1920 i butikken Top Hat, f.eks.? (Damebutikk i nabolokalet, for øvrig.) Chelsea har en rekke glimrende antikvariater og antikvitetsforretninger – om en ikke er spesielt interessert i gamle møbler kan det finnes mye morsomt av gamle bøker. Rough Trade har et utvalg rar musikk en skal lete lenge for å finne andre steder. Camden Market er mekka for rødstrømper, operaelskere valfarter til Covent Garden, Lock i St. James's Street lager verdens beste hatter.

Det fantastiske med en storby som London er at det finnes noen som er superinteressert også i din interesse – uansett hvor smal den er – å tråkle seg gjennom en vanlig turiststi ødelegger mye av gleden.

Lenke til kommentar
Mye fornuftig i det der, men det er også greit å få med seg litt av standard stoffet på sine første turer til London. Som nevnt er London så nært at en fort kan ta flere turer.

Sam

Enig i at innlegget mitt var ensidig, ville bare ha en liten motvekt mot noe av det som var skrevet tidligere.

(Men akkurat Oxford Street kan man med fordel styre unna med mindre man har noe spesielt fore.)

Ellers er det greit å kjøpe et Oyster Card hver for tube/buss. Selve kortet koster £3 eller noe slikt, dette kortet har du så permanent. Da er det bare å fylle på med en passende sum penger, så slipper dere tenke på om dere skal kjøpe enkeltbilletter/dagskort etc – systemet fikser alt. Dessuten ser dere langt kulere ut med. :cool:

Lenke til kommentar
Mye fornuftig i det der, men det er også greit å få med seg litt av standard stoffet på sine første turer til London. Som nevnt er London så nært at en fort kan ta flere turer.

Sam

Enig i at innlegget mitt var ensidig, ville bare ha en liten motvekt mot noe av det som var skrevet tidligere.

(Men akkurat Oxford Street kan man med fordel styre unna med mindre man har noe spesielt fore.)

Ellers er det greit å kjøpe et Oyster Card hver for tube/buss. Selve kortet koster £3 eller noe slikt, dette kortet har du så permanent. Da er det bare å fylle på med en passende sum penger, så slipper dere tenke på om dere skal kjøpe enkeltbilletter/dagskort etc – systemet fikser alt. Dessuten ser dere langt kulere ut med. :cool:

HAHA! Sikkert like kul som med fleksus-kortet mitt her i oslo :p Bare litt smartere?

Altså, det regner selv ut hva det billigste vil bli?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Westfield er et fantatisk nytt "mall" som ligger rett ved Holland Park (I nærheten av Notting Hill) Det er et must for de som liker å shoppe. De har et gedigent senter som er delt i 2. Den ene er for vanlige dødelige. Den andre delen av luxury området. Der selger de alt fra Versace til Prada.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...