phfjeld Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 Skadefro er et adjektiv. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 Forøvrig har vi jo Dumbkopf(dumskalle, idiot) og Schweinhund. Dummkopf og Schweinehund. Dummkopf er riktig, men både Schweinhund og Schweinehund er lov. I alle fall i følge min ordbok. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 Det kan godt være, men Schweinehund gir 10 ganger så mange treff på google. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 Ettersom jeg bor i Østerrike: Schneehaserl Link Mehr sag I net.... Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 Rotzfahne (uttales "Råttsfane" med skarre-R) slengord for lommetørkle Lenke til kommentar
a-z Skrevet 3. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2009 Du har jo alltids "scheisse!", som høres litt kult ut, men som samtidig er et veldig stygt ord Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 8. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2009 Et ord som ble temmelig populært på mine skoler var rett og slett: knüller (ble oversatt til "knallsuksess"). Læreren gikk lei ordet og gav ordre om å benytte erfolg istedet. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 8. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2009 Et ord som ble temmelig populært på mine skoler var rett og slett:knüller (ble oversatt til "knallsuksess"). Læreren gikk lei ordet og gav ordre om å benytte erfolg istedet. Nja, så du ikke innlegg nr 12 på forrige side? Uansett, ei svensk jente jeg kjenner gikk ofte rundt med en selvlaget tekst på T-skjorta; "Fingerspitzegefühl". Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 "Munnharpe" på tysk er "Maultrommel". Det synes jeg er ganske fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå