Gå til innhold

Angående appl til Mac OS

Per_848

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lenge vurdert om jeg skal kjøpe mac eller ikke. Jeg skal begynne å studere neste år, og har derfor noen spørsmål rundt appl til mac.

Det som er at jeg skal begynne å jobbe med Visual studio, og trenger derfor å legge inn dette. Jeg har sett bare at det støtter Windows, men lurer på åssen det går med å legge inn dette på en mac pc.

Når man skal sitte med VMware, så føler jeg at hele vitsen er borte. Det kan man like greit droppe å kjøpe Mac

Per

Endret av Per_848
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt den tanken, men er litt usikker. Men egentlig det spørsmåle som jeg lurte på var om OS til mac ville krasje evnt hvis jeg legger inn Visual Studio.

Jeg ser at det er bare Windows basert og er et microsoft produkt.

Er det noen som har testet dette, og har det gått bra?

Per

Lenke til kommentar

Du vil ikke få installert Visual Studio 2008 på Macen din annet enn i Windows uansett, fordi OS X og Windows ikke kjører samme måte for installasjon. Jeg kjører derimot Windows7 virtuelt i VMWare med Visual Studio 2008 installert der, og det kjører utrolig bra på min to år gamle MacBook. Så om du kjøper deg en Mac nå, vil den uansett kjøre ting enda bedre enn min lille MacBook. Ikke for å virke fanboy, men jeg synes at Windows kjører bedre på en Mac enn på en maskin "built for Windows", og det sier litt :)

Lenke til kommentar

Takker for en god tilbakemelding Jesper.. Men åssen er det å ha en server hjemme med 2008 os. Kjøre visual studio fra den. Da kan jeg bare kjørt mobilt nett når jeg ikke er hjemme og tatt remote. Har en følelse av at det ville fungert greit. Hva mener du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...