Hansforum Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Min mor trenger ny telefon. Hun trenger en telefon som hun kan ringe, sende sms og mms, og som har godt kamera. Hun ønsker seg hovedsakelig SE telefon. Har sett på SE C901 kanskje den er litt for avansert? Gode forslag eller kommentarer tas imot med takk. Endret 1. september 2009 av Hansforum Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Kommer jo litt an på hva man mener når man sier "godt kamera" Min mor ville ha godt kamera på sin nye telefon og fikk helt bakoversveis av et helt vanlig 2Megapixel kamera med blits autofokus Skal du derimot bruke kameraet til å skrive ut bilder så må du nok kjøpe en "Kameratelefon" (selv om de kan mye annet en å bare ta bilder). Min personlige erfaring med SE er at det er ganske enkle i bruk. Gamlefar i huset (på snart 50) bruker Sony Ericsson og stortrives med det. De få Cybershot telefonene fra SE jeg har vert borti har også hatt akseptabel bildekvalitet m.t.p. at det er en kameratelefon Alt i alt så tror jeg det ligger mer på hvor kravstor din mor er Tror hun skal klare å mestre bruken av alle SE telefoner (med unntak av Xperia X1 som har Windows Mobile). Brukergrensesnittet på telefoner har endret seg lite på telefoner i den prisklassen. Du får det velkjente rutenett-menyen på de fleste telefoner, og omstillingen blir nok ikke all verden. Ta henne med i en butikk og prøv! De fleste butikker kan sette inn et sim-kort så hun får prøve telefonen først Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Ja hun er ikke kravstor. Nå har hun en SE W800i som hun har brukt mye, men som har sviktet henne litt i det siste. Hun synes at bildene på den er ganske bra... Det er nok ikke tenkt å bruke på større utskrifter. Lenke til kommentar
genser Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg ville anbefalt 6700 Classic. Godt kamera, fin størrelse, fint design, fin byggekvalitet, enkel i bruk og store gode taster. Men, det er jo ingen SE. SE med gode kameraer er gjerne C901, C903 eller C905. W995 er også et alternativ, men er en god del dyrere. Tror ikke C901 skulle være for avansert for henne, men mulig tastene er noe små? Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Da ble det c901. Fikk den for 2629 hos lefdal uten abbonnement og med 2GB minnekort og minnekortleser. Blir spennende å se om hun liker den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå